iPod kapot: Folder met uitroepteken

Ik heb op vakantie m'n iPod (G3) laten vallen en nu verschijnt er een folder (map whatever) met een uitroepteken. Ik heb op de apple site gekeken, en daar staat dat ik (o.a.) m'n iPod kan restoren, maar als ik de iPod op de PC (XP) aansluit, dan start deze opnieuw op en blijft het scherm zwart terwijl de iPod in disk mode staat. Wat kan ik nog allemaal proberen om m'n iPod weer aan de praat te krijgen? Of valt dit onder garantie?

thnx
Bart

Misschien zou je dit nog kunnen proberen: [url]http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=1607_0_10_0_C[/url]

[quote:cb8c12a19d="Bartjuuh"]Of valt dit onder garantie?[/quote:cb8c12a19d]

Wat denk je zelf? Waar het eventueel wel onder valt, is je reisverzekering (als je die hebt afgesloten).

:slight_smile:

[quote:1bbe8323e9="Esquare"][quote:1bbe8323e9="Bartjuuh"]Of valt dit onder garantie?[/quote:1bbe8323e9]

Wat denk je zelf? Waar het eventueel wel onder valt, is je reisverzekering (als je die hebt afgesloten).

:)[/quote:1bbe8323e9]

:stuck_out_tongue: Het kon… Als ik nou een verhaal op zou hangen dat het opeens vanzelf gebeurde…

heb je die HD test gedaan? anders kun je ook je hele iPod gesetten door de ipod te herstarten( menu+play/pauze inhouden), als je het appeltje ziet druk je backward+forward+select in, als het appeltje verdwijnt naar 4-5 sec dan laat je los.. dan lijkt het alsof je ipod gaat flippen(omgedraait appeltje, bliepje en een bl knipper), enfin.. dan krijg je een menu, met forward en backward kun je daar doorheen gaan. je gaat op "reset" staan en drukt dan op de select knop. je ipod doet zichzelf dan resetten.

veel succes en als het niet lukt pb je me maar.

[quote:2078b67e98="Buzz_D"]Misschien zou je dit nog kunnen proberen: [url]http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=1607_0_10_0_C[/url][/quote:2078b67e98]

Dit heb ik gedaan, maar dan krijg ik geen iPod met een sad gezichtje (en dat is negatief), maar een hd met een vinkje

Dat is goed nieuws, dan is je harde schijf blijkbaar nog wel in orde. Maar krijg je nu daarna weer die map met het uitroepteken? Volgens mij betekent dat dat de ipod software niet goed te lezen is van de harde schijf, en die kan je alleen vanaf een computer opnieuw installeren met een restore. Het is natuurlijk heel vervelend dat dat niet lukt. Is het je ipod of de computer die op dat moment een zwart scherm geeft en opnieuw opstart? Dat was me nog niet helemaal duidelijk.

Heb je het al vanaf een andere computer geprobeerd? Probeer anders eens eerst de iPod update software te starten op de computer, en dan pas de iPod aan te sluiten op de USB of FireWire poort. Zorg er ook voor dat je iPod tegelijkertijd stroom krijgt als je hem op de computer aansluit. De 3G iPod krijgt geen stroom via USB en de meeste PCs hebben geen stroom op een FireWire poort. Heb je die dubbele USB/Firewire(stroom) kabel erbij gekocht destijds? Een (bijna) lege iPod batterij tijdens zo’n update kan ook voor dat uitroeptekentje zorgen.

[quote:d2a7c050db="Bartjuuh"] Of valt dit onder garantie?[/quote:d2a7c050db]

Misschien niet… maar ik had al eens een scheur in de LCD display van mijn iPod (ik weet niet hoe die er in is gekomen… ik had hem niet laten vallen ofzo). Ik heb 'em opgestuurd met de gedachte dat ik een vette rekening voor de reparatie zou krijgen. Ik kreeg na enkele weken een spiksplinternieuwe iPod!! Compleet met alle accesoires (Dock, hoofdtelefoon etc… ) En zelfs de inscriptie die ik in mijn eerste iPod had laten graveren stond weer netjes ook in de nieuwe!!! Kosten: 0€

[quote:dbd92e9541="Buzz_D"]Dat is goed nieuws, dan is je harde schijf blijkbaar nog wel in orde. Maar krijg je nu daarna weer die map met het uitroepteken? Volgens mij betekent dat dat de ipod software niet goed te lezen is van de harde schijf, en die kan je alleen vanaf een computer opnieuw installeren met een restore. Het is natuurlijk heel vervelend dat dat niet lukt. Is het je ipod of de computer die op dat moment een zwart scherm geeft en opnieuw opstart? Dat was me nog niet helemaal duidelijk.

Heb je het al vanaf een andere computer geprobeerd? Probeer anders eens eerst de iPod update software te starten op de computer, en dan pas de iPod aan te sluiten op de USB of FireWire poort. Zorg er ook voor dat je iPod tegelijkertijd stroom krijgt als je hem op de computer aansluit. De 3G iPod krijgt geen stroom via USB en de meeste PCs hebben geen stroom op een FireWire poort. Heb je die dubbele USB/Firewire(stroom) kabel erbij gekocht destijds? Een (bijna) lege iPod batterij tijdens zo’n update kan ook voor dat uitroeptekentje zorgen.[/quote:dbd92e9541]

De computer start opnieuw op en geeft een zwart scherm. Ik heb een firewire aansluiting en heb niet de beschikking tot een andere pc met firewire.

Als je nog garantie hebt, probeer dan de Apple garantie dienst.

Je kan ook reseten (menu play) en dan vorige, select, volgende indrukken. Loslaten als het apple logo verdwijnt. Kies uit de lijst Firewire, als het goed is krijg je FW pass. Druk dan op select. Nu is je iPod een firewire harddisk. Kijk dan of je updater programma hem ziet.

Mocht je geen garantie meer hebben kan je ook langskomen bij rePod. Stuur maar een mailtje.

Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem, maar dan met een iPod Mini. Ik neem aan dat daarvoor dezelfde acties moet worden ondernomen. Uiteindelijk heb ik mijn Ipod weer aan de praat gekregen waardoor ik weer in het menu e.d. kan bladeren. Dus ik met enthousiaste opluchting het ding weer aangesloten op mijn pc, om HD voor de zekerheid te herstellen. Maar kort na het bericht 'niet loskoppelen' verschijnt alweer het bericht 'loskoppelen toegestaan', dus iTunes en iPod Updater zien 'm niet. Iemand een oplossing? :roll:

Chieles,

Is het niet zo dat je iPod gewoon compleet gesynchroniseerd is, en dat je het zo hebt ingesteld dat je hem niet als harde schijf gebruikt? Zodra hij klaar is met updaten (of controleren of updaten nodig is) dan geeft hij normaal gesproken dat “Loskoppelen toegestaan” aan. Niks aan de hand dus volgens mij. Als je hem als harde schijf wil gebruiken moet je dat eerst even in iTunes aanvinken.

Tis al opgelost. Eén keer even de USB gebruikt en via dat kon ik mijn iPod herstellen. Nu gebruik ik weer mijn vertrouwde Firewire.

Ik zit hier met een iPod mini. Het enige teken van leven dat ie geeft is het map icoon met uitroepteken.

Nu denk je natuurlijk: “Big deal, zoek op het forum en pas de aangedragen oplossingen toe!”
Heb ik allemaal al gedaan.
De iPod is gereset d.m.v de toestjes indrukken, software gerestored, alles.
Maar het map icoon met uitroepteken is alles wat ie weergeeft.

iTunes ziet de iPod wel. Ik kan er muziek opzetten en afspelen of gewone bestanden.

Ik kan me niet voorstellen dat ik 'm naar Apple moet opsturen.

Het eerste dat ze bij Apple doen is waarschijnlijk die ingebouwde Disk Scan uitvoeren. Die zou je dus nog kunnen proberen, als je dat nog niet gedaan hebt. Op de 3G werkt het zo: Resetten, forward back en action (middelste knop) tegelijk ingedrukt houden terwijl je het Apple logo ziet, tot je in het diagnostics menu komt waar je HDD scan kan kiezen. Navigeren in het menu gaat met de forward en back knoppen, niet met het scroll wheel. Doe dit wel terwijl de iPod aan het stopcontact hangt. Die scan duurt ook vrij lang. Ik denk dat het op de mini dezelfde toetsencombinatie is, maar anders zal je even moeten googlen. Aan het einde van de scan krijg je een icoontje te zien met een check mark als alles goed is met de harde schijf. Als je een droevig kijkende iPod te zien krijgt dan zal hij toch echt terug moeten.

Als het uitroepteken blijft staan, kan de iPod de map niet vinden met de systeem software. Dit kan een aantal oorzaken hebben.

Als je de iPod aansluit op de computer dan heeft hij deze systeem software niet nodig, hij speelt dan gewoon een firewire of usb disk.

Als je een mac hebt kan je de hd helemaal wissen (met disk util of zo) en dan iPod restoren met de laatste updater, deze partitioneerd dan de boel opnieuw. Als je de hd niet wist dan zet hij gewoon de software erop, maar past niet de partitietabel aan en die is waarschijnlijk niet helemaal jofel meer.

Kun je uitleggen hoe ik de HD van de iPod mini helemaal kan wissen?

Als je de iPod Updater software draait en dan voor "Restore" kiest, formatteert (wist) hij de harde schijf, en zet de systeem software er opnieuw op. De harde schijf van de iPod is dan weer zoals hij uit de winkel kwam, behalve een eventueel nieuwere iPod software versie. (Als je "Update" kiest vervangt hij alleen de systeem software). Als dit niet het gewenste resultaat heeft is er dus meer aan de hand, en dan mag je hem zeker terug brengen naar Apple. Of als je durft eerst zelf de reset en HDD check proberen zoals eerder in dit draadje beschreven. En daarna opnieuw proberen te restoren.

Ik raad je aan om niet programma’s als Disk Util te gebruiken met een iPod. Dat is ook helemaal niet nodig. Dat soort programma’s behandelen de iPod als een gewone harde schijf, en plaatsen er dus niet de systeem software en mapindeling op, die nodig is om hem als muziekspeler te gebruiken. De schijf wissen met Disk Util is juist de manier om dat uitroeptekentje te voorschijn te krijgen op je iPod!

http://www.apple.com/support/ipod/tutorial/t12b.html http://www.apple.com/support/ipod/tutorial/t13b.html

[quote:77425bfd49="Buzz_D"]De schijf wissen met Disk Util is juist de manier om dat uitroeptekentje te voorschijn te krijgen op je iPod![/quote:77425bfd49]

Stel: dit is wat er is gebeurt…
Hoe is dit op te lossen? Hoe krijg ik de iPod software er weer terug op geïnstalleerd?