ipod kaput?

mijn broertje heeft nog een "oude" ipod 10 gig, 2e gen. (je weet wel met die aparte knopppen). Hiermee is een probleem aan de hand. Mijn broertje heeft win xp en krijgt daar zijn ipod niet gesyncd... de computer herkent em wel, leest hem ook, ook itunes herkent em. Maar als ik dan aangeef dat ie bepaalde playlists moet gaan kopieren, begint de ipod daarmee en op een gegeven moment loopt de ipod vast. Als je de ipod aan je oor houdt dan hoor je de hdisk ratelen en maakt een "tik" en begint weer te ratelen, geluid herhaald zich dus. Als ik em op mijn eigen powerbookje aansluit dan kan ik de ipod wel syncen, maar alleen korte nummers. Als ik een track erop wil zetten van een uur lang dan loopt ie ook harstikke vast...

Wat kan het zijn?
Mijn broertje heeft em naar het applecenter in Maastricht gebracht, deze hebben hem “nagekeken en gerepareerd” a 100 Euro. Zij hebben de batterij vervangen, ze stelden dat deze niet krachtig genoeg meer was, ik vraag me af of dat waar is maar goed.
Hebben jullie gelijke ervaringen? en wat hebben jullie er gedaan om het op te lossen?
Ik ben zelf heel erg bang dat hdisk van de ipod beschadigd is, is dat mogelijk?
Laat even weten wat jullie denken. Ik heb de software al aantal keren hersteld. Zowel met windows als mac.
Ik hoor het wel!

klinkt alsof de hd overleden is... zo'n herhaalde tik hoor je dan.

[quote:474ee57776="willemvo"]

Wat kan het zijn?
Mijn broertje heeft em naar het applecenter in Maastricht gebracht, deze hebben hem “nagekeken en gerepareerd” a 100 Euro. Zij hebben de batterij vervangen, ze stelden dat deze niet krachtig genoeg meer was, ik vraag me af of dat waar is maar goed. Ik hoor het wel![/quote:474ee57776]

Ik zou terug gaan naar het AppleCenter en zeggen “ja en nu hij doet het nog niet.” Dat van die batterij valt te betwijfelen, want als je hem aan je FireWire poort hangt van je Mac dan haalt ie gewoon de voeding van de Mac vandaan.

daar ben ik ook bang voor, weet je hoeveel dit kost om een hdisk te vervangen? is het zelf te doen?

Waren die tweede generaties niet of alleen mac of alleen windows? De eerste generatie wel in ieder geval en er staat mij iets bij van de tweede ook, maar daar ben ik niet zeker van. Ik zou het even navragen als ik jou was..

Kijk hier maar eens:

http://nl.wikipedia.org/wiki/IPod#Tweede_generatie_.282G.29

Overigens staat dat pas in de kolom daaronder over de derde generatie. Misschien zit het probleem dus in de software en moet je kiezen welk systeem je neemt en dan weer de software installeren.

succes!

oei een overleden hard disc maar dat zul je wel kunnen maken waarschijnlijk maar hoeveel kost zoiets?