Ipod kopen ?????????????

ok, bedankt voor de uitleg colpolyp, ik snapte het blijkbaar niet zo goed !! volgende keer beter lezen, en anders :sealed:

:wink: bye!

Wauw, wat een reacties zeg ! Bedankt ! Heb in een artikel gelezen dat Ogg goed is, maar idd, je moet ze met een vergrootglas zoeken. Aac heeft zich inmiddels bewezen. Was alleen uitgegaan van (hardware)specificaties. Heb Itunes 4.6 gedownload en ik moet zeggen een beter programma ben ik nog niet tegengekomen (hulde), zodat ik waarschijnlijk toch kies voor de Itunes/Ipod combinatie. (Niets is veranderlijker dan een mens, zullen we maar zeggen). Ben ook tot de conclusie gekomen dat een radio een leuke feature is, maar zal toch het liefst naar mijn eigen muziek luisteren en op mijn digitaaltje heb ik een mooie display met een sd-card van 512. Kortom die leuke extra’s verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Toch nog wat vraagjes :

De “crossfade-playback” vind ik te gek. Mooie fade-in en fade-out’s, maar als ik mijn muziek op mijn Ipod heb “gesyncd” heb je dan ook die mogelijkheid op de Ipod. Ik vind die pauzes erg storend.

En tenslotte hoe klinkt de Ipod aangesloten op een stereo-installatie. Ik brand regelmatig MP3-schijfjes. Het resultaat is natuurlijk wat minder dan de originele CD, maar met feestjes is het wel zo prettig om 150 nummers op 1 schijfje te branden ! Mijn vraag is dus : klinkt een aangesloten Ipod op de stereo-inslallatie hetzelfde als een CD’tje met MP3 ? Ik heb een denon-kef 5.1 installatie, dus dat knalt er wel uit !

[quote:dfc63ddbc2="sannepanne"]De “crossfade-playback” vind ik te gek. Mooie fade-in en fade-out’s, maar als ik mijn muziek op mijn Ipod heb “gesyncd” heb je dan ook die mogelijkheid op de Ipod. Ik vind die pauzes erg storend.

En tenslotte hoe klinkt de Ipod aangesloten op een stereo-installatie.[/quote:dfc63ddbc2]

Crossfade doet de iPod niet. Over het algemeen zijn de pauzes wel erg kort, wat als een nummer abrupt eindigt zelfs wel eens storend kan zijn. Soms zijn de pauzes iets langer. (Als-ie van harddisk moet laden voor het verder spelen, neem ik aan.)

iPod op een versterker klinkt prima. Ik heb er een met zo’n voetje, waar achter een line out uitkomt. Dat is natuurlijk ideaal. (Zelf gebruik ik die naast m’n bed met een stel powered speakers.) Maar als je een digitale versterker/receiver hebt is een digitaal kabeltje naar je Mac (of PC…) natuurlijk nog mooier en als je iTunes laat streamen in plaats van de iPod kan je de Party Shuffle feature gebruiken. Op de iPod ben je beperkt tot de On-the-go playlist als je “live” de muziek wilt beïnvloeden, wat veel beperkter is.

[quote:2212604edf]MacAttack schreef: De klank van de iPod is super, maar ik heb me laten vertellen dat de klank van iRiver niet slecht is dus een echte miskoop zal je er wel niet meedoen. [/quote:2212604edf]

dit is dus NIET WAAR
iRiver wordt met elke nieuwe mp3 speler steeds beter en mooier kwa geluid…
de H300 versies zijn TOP kwa geluid
niet dat je het merkt want de ipod zijn ook geweldig, maar je kan niet zeggen dat de iRiver slechter is…

de budget is btje grote verschil vind ik…
als ik zou kunnen kiezen zou ik de iRiver nemen…echter ik had maar 350 en heb drm de G4 genomen waar ik overigens uitzonderlijk trots op ben

plaatjes kijken op je mp3 speler???
leuk tog…scherm is iig beter en groter dan die van me mobieltje

[quote:6c46c9617c="iljitsch"] iPod op een versterker klinkt prima. Ik heb er een met zo'n voetje, waar achter een line out uitkomt. Dat is natuurlijk ideaal. (Zelf gebruik ik die naast m'n bed met een stel powered speakers.) Maar als je een digitale versterker/receiver hebt is een digitaal kabeltje naar je Mac (of PC...) natuurlijk nog mooier en als je iTunes laat streamen in plaats van de iPod kan je de Party Shuffle feature gebruiken. Op de iPod ben je beperkt tot de On-the-go playlist als je "live" de muziek wilt beïnvloeden, wat veel beperkter is.[/quote:6c46c9617c]

Wat bedoel je met “voetje” ?
Wat is streamen en Party Shuffle ?

[quote="sannepanne"][quote:eb1805ba6a="iljitsch"]Wat bedoel je met "voetje" ? Wat is streamen en Party Shuffle ?[/quote:eb1805ba6a]

Voetje (officiële naam is “dock”): http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9602G/A

Streamen bedoelde ik gewoon afspelen mee (sorry).

Party Shuffle is een truuk die in iTunes zit waarmee iTunes random nummers selecteert om af te spelen. Het bijzondere is echter dat je ook zelf nummers aan de lijst toe kan voegen, verwijderen of de volgorde wijzigen. Dit werkt dus aanzienlijk plezieriger dan gewoon al je muziek of een bepaalde playlist op shuffle te zetten.[/u]

zonder dat voetje aka dock kan je ook verbinding maken met je stereo maar geluid is wel wat minder

zo een dock kost wel 40 euro…

het is wel handig hoor, alleen kvind het wel zonde om een dock te kopen als het ook mogelijk is om gewoon met een kabeltje verbinding te maken met je stereo

maar als je de ipod koopt ipv de iRiver heb je genoeg geld over om zoiets en andere extra’s te kopen :wink:

Zo'dock zit standaard in het pakket

http://www.mp3man.nl/product/3514 8)

[quote:b986496631]Wil graag een jukebox kopen, dus ben ik mij aan het orienteren. Nu ben ik tot de slotsom gekomen, dat ik ga kiezen voor een Ipod 20gb [/quote:b986496631]

hier stond dat je voor de 20 gb ging…en daar zit iig GEEN dock bij

Je hebt gelijk, was iets te enthousiast. Dan kopen we toch gewoon die 40GB !?

[quote:d7a6526e22="itachi"][quote:d7a6526e22]MacAttack schreef: De klank van de iPod is super, maar ik heb me laten vertellen dat de klank van iRiver niet slecht is dus een echte miskoop zal je er wel niet meedoen. [/quote:d7a6526e22]

dit is dus NIET WAAR
iRiver wordt met elke nieuwe mp3 speler steeds beter en mooier kwa geluid…
de H300 versies zijn TOP kwa geluid
niet dat je het merkt want de ipod zijn ook geweldig, maar je kan niet zeggen dat de iRiver slechter is…

de budget is btje grote verschil vind ik…
als ik zou kunnen kiezen zou ik de iRiver nemen…echter ik had maar 350 en heb drm de G4 genomen waar ik overigens uitzonderlijk trots op ben

plaatjes kijken op je mp3 speler???
leuk tog…scherm is iig beter en groter dan die van me mobieltje[/quote:d7a6526e22]

Zeg ik dan ergens dat de iRiver slechter klinkt? Er staat net wat jij zegt dus … :?

Ik zie het nut niet in van plaatjes kijken op je mp3 speler net als ik het nut niet zie van de camera op mijn GSM.

Maar ik zou zelf nooit een iRiver kiezen, te lelijk en biedt [b:d7a6526e22]voor mij[/b:d7a6526e22] geen enkel meerwaarde die de iPod niet heeft.

[quote:d08cc69771="iljitsch"] Let overigens op dat bij MP3 encoderen de kwaliteit HEEL ERG afhangt van de software die je gebruikt. Ik heb ze op 192 kbps die knudde zijn en op 128 kbps die perfect zijn. [/quote:d08cc69771]

Welke rippers zijn volgens jou OK en welke niet ?

Ik gebruik zelf Imtoo met lame-encoder.