Ipod laden met liedjes - fire wire poort bezet - oplossing?

Mijn iTunes bibliotheek staat sinds deze week lekker ruim in zijn jasje op een externe firewire hard disk. Vanmorgen wilde ik snel even wat liedjes op mijn ipod zetten. Shit! Die hard disk zit in de firewire poort van mijn powerbook. En daar moet de ipod in. Ik heb ook geprobeerd de ipod in de firewirepoort van de hard disk te stoppen (die heeft er twee), maar toen werd de ipod niet herkend. Kan ik dit oplossen zonder hub-achtige toestanden aan te schaffen?

Vraag het aan Joris...

Maar zonder gekheid, de tweede poort van je HD IS een hub. Daar zou een iPod toch gewoon in moeten kunnen. Een andere HUB zal dus niet zo veel helpen vrees ik. Staat alles aan als je de verbinding maakt?

Alles staat aan, alleen 'zie' ik de iPod dan niet wanneer ik hem in de externe schijf plug.

http://www.ipodhacks.com/article.php?sid=127&mode=

Er zijn er meer die het probleem hebben. Maar geen oplossing. Soms wel soms niet. Het hangt misschien van de spanning af die er op de bus staat. Staat je PB bus ook onder spanning? Draai je vanaf de accu of vanaf het net?

Makkelijkste manier lijkt mij hier de desbetreffende mp3's overkopieren naar je desktop, externe HD afkoppelen en dan je ipod aansluiten. Beetje omslachig, maar werkt wel zo. :roll:

Aan die workaround had ik al gedacht. Er staat nu helemaal geen muziek meer op mijn pobo. Misschien ook even de instellingen van iTunes aanpassen dan?

Externe schijf en pobo hangen aan eigen voeding.

Effe off-topic(en ook een beet on-topic) Ik herken dat firewire probleem een beetje Als ik mijn externe harde schijf aansluit en daarna een tweede ibookje ook via de firewire(netwerk) dan gaat er een boel mis.(ik meen sinds panther dat dit mogelijk is,en het werkt zonder randapparatuur ook goed)Ik krijg dan vastlopers in de finder die niet te force quitten zijn Hetzelfde is me ook al met de imac van m'n pa gebeurt en die heeft zelfs 2 FW poorten. De computer met de externe hd en daaraan nog aangesloten gaat z'n draaiende parasolletje laten zien en stopt er ook niet mee. Hij weigert dan ook pertinent de 2e partitie te zien op de harde schijf(?) Aan mij FW poort zal het wel niet liggen want daaraan heb ik al een keer 2 firewire HD's aan hangen en daarnaast een dvd brander en die waren onderwijl naar elkaar aan het kopieren en de dvd brander fikte ondertussen een filmpie.Misschien vanwege de nieuwheid wat buggie? zal dan in 10.3.4 wel opgelost worden..... Ik heb er dan ook geen last van want als de nood hoog is liggen hier ook nog een web aan ethernetkabels.....

heb je je schijf permissies al geprobeerd en nog iets verwissel de firewire poorten op de externe schijf eens om mischien dat dit helpt? staat alles van itunes op de externe schijf? ik heb mijn library op mijn ibook en alleen de mp3tjes op de externe schijf, zou dat een oplossing zijn?

succes ermee.

daan.

[quote:b0a003215e="hansenonline"]ik heb mijn library op mijn ibook en alleen de mp3tjes op de externe schijf, zou dat een oplossing zijn?

succes ermee.

daan.[/quote:b0a003215e]

Dat zou ik graag willen sowieso. Nu staat mijn hele iTunes map extern. Ik realiseerde me ook dat ik nu met m’n pobo op pad helemaal geen muziek meer bij me heb als ik de iPod niet mee heb. Maar iTunes staat zo ingesteld dat alles automatisch naar extern wordt weggeschreven. Kan ik dan nog wel een cd’tje rippen als ik op pad met alleen pobo? Nog wel even wat uit te zoeken om dit geheel foolproof te laten werken.

Ik zit nu op mijn werk maar ga thuis eens wat in- en uitpluggen om te zien of dat verbetering brengt.

itunes zet het dan in de itunesmusic map /user/music/itunes/

daan.

Nou, enig heen en weer steken van stekkertjes hielp en iTunes herkent mijn iPod. Nou kan iTunes alleen de locatie van mijn muziekbestanden op de externe harde schijf niet meer vinden.

[quote:b9e2942456="hansenonline"]itunes zet het dan in de itunesmusic map /user/music/itunes/

daan.[/quote:b9e2942456]

‘het’ is de library of de muziekbestandjes?

Ik ga even overstappen naar i-apps… hardware doet 't inmiddels, nou de zachte waren nog. Bedankt tot zover!

[quote:a19f019ad9="els"]'het' is de library of de muziekbestandjes? [/quote:a19f019ad9] beidde, als je onderweg bent en importeerd en hij kan de externeschijf niet vinden dan zet itunes het inde standaard plek. althans dat gebeurde bij mij laatst toen ik mijn externeschijf niet ingeplugd had.

daan.

Okee, bedankt. Dat is mooi in elk geval.

Ondertussen krijg ik het nog steeds niet voor elkaar, maar dat heb ik in deze draad staan, want nu is het een iApps probleem geworden.