iPod-lader in de auto: irritante zoem / brom

Gisteren een Dr. Bott auto-oplader voor de iPod gekocht. Hij laadt prima, maar als ik tegelijk muziek speel (en dat was toch ook de bedoeling), dan krijg ik een irritante zoem.

Wij hebben een JBL eindversterker en twee speakertjes in de auto ingebouwd en daar hangt de iPod aan. Geen boombox, maar alleszins een prima geluidje - tot nu dus.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is?

een vriend van mij had dat ook met s,n gewone cd spelern en versterker in de auto, maar je hebd speciale ontstoreders voor tekoop, en toen hij diie er tussel had gezet was het gebrom weg, volgens mij was dat ding niet duur

Heb ik ook! Je hoort precies het toerental van de motor, maar bij ons zitten de boxen en de oplader samen in de sigaretten aansteker, via een split, zou het daar aan liggen?

[quote:d55e40e6f9="aperitivo"]Heb ik ook! Je hoort precies het toerental van de motor, maar bij ons zitten de boxen en de oplader samen in de sigaretten aansteker, via een split, zou het daar aan liggen?[/quote:d55e40e6f9] Hebben wij ook, maar dan alleen met de oplader in de aansteker. Die split heeft er dus niets mee te maken, we moeten gewoon die oplader voorzien van een ontstorings-dingetje. Ik dacht dat een klein onderdeel was (ben geen electronicus!), die een handig iemand - ik niet dus - in de oplader kan bouwen.. Hoop ik tenminste!

Nou, dat komt vaker voor zo te horen. Dr. Bott of ook andere opladers? Wij gebruiken geen splitter in elk geval. 't Is te hopen dat zo'n ontstoringsdingetje inderdaad heel goedkoop is.

Heb ook het zelfde gezoem probleem. Als die ontstoorders dan de oplossing zoude kunne zijn, waar kunde dat kopen en hoe noemt dat dan juist?

Wou 'k ook wete...

gewoon naar een auto garage gaan of de Halfords of zo. het ligt puur aan de techniek van auto-radio's en heeft dus niets met iPod te maken.