Ipod leeg na nacht opladen

Als ik m'n ipod een hele nacht laat opladen en m 's morgens aanzet, dan geeft de batterij indicator aan dat de batterij bijna leeg is. Ik weet niet hoe dit komt, ideeen? Is het misschien niet goed langer dan drie uur (de opgegeven laadtijd) op te laden?

Batterij is kapot heb het ook gehad

maar ik heb m eergisteren gekocht dan kan de batterij toch niet kapot zijn?

Volgens mij werkt het op de volgende manier: Als je de iPod te lang in het stopcontact laat zitten, maakt hij de accu weer leeg, ik zou dus eens proberen om je iPod maximaal 3 uur op te laden via het stopcontact(via je Mac duurt langer) en dan eens te kijken of je batterij wel vol is.

veel succes,
Hydro

Bij mij geeft ie na opladen soms aan dat ie bijna leeg is, maar als ik hem dan gewoon aanzet is ie een minuutje of tien later weer helemaal vol... Raar, maar waar...

Welnee, je kan hem gewoon in de lader laten zitten als je dat wil. Zet hem een paar uurtjes op "play" en laad hem daarna nog eens een nachtje op. En als ie nog steeds niet vol is, terug naar de winkel!!

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20827&highlight=ipod+opladen]Batterij kapot? Dat zal wel meevallen.[/url]

Wat bedoel je met opladen?

Ik heb dit probleem (en het komt zo vaak voor dat ik bijna ga denken dat het normaal is) ook als ik de iPod 's nachts aan de computer hang. Op de een of andere manier kan een iPod niet opgeladen worden door een computer in sluimerstand. Aan een apple die gewoon aan staat komt dit probleem niet voor en opladen via de netwerkoplader zou helemaal geen probleem moeten zijn.

[quote:96f379af63=“jkazius”]Bij mij geeft ie na opladen soms aan dat ie bijna leeg is, maar als ik hem dan gewoon aanzet is ie een minuutje of tien later weer helemaal vol… Raar, maar waar…[/quote:96f379af63]
En dat gebeurt mij ook regelmatig.

Dankjewel volgens mij heb ik nu wel genoeg oplossingen. Ik ga het allemaal wel even proberen

[quote:7d3a130c2d="jkazius"]Bij mij geeft ie na opladen soms aan dat ie bijna leeg is, maar als ik hem dan gewoon aanzet is ie een minuutje of tien later weer helemaal vol... Raar, maar waar...[/quote:7d3a130c2d]

ja, ik heb dit ook af en toe met mn iBook G4. Foutje in de sensor met bijbehorende firmware denk ik.

Overigens zijn er nogal wat vraagtekens rond het opladen van de iPod. Gebruik de zoekfunctie.

Klikhier voor meer topics over iPod opladen.

Let ook even op dat je je mac niet op de slaapstand hebt staan. Dan is ie idd leeg des ochtends

Ik zal ook maar even een bijdrage leveren (in het kader van de Wet van de Grote Getallen): ook mijn iPod geeft na een nacht laden (via FireWire aan de iBook) aan niet opgeladen te zijn. Binnen 5 min. geeft de indicator (je ziet hem zelfs omhoog kruipen!) wel aan vol te zitten. Niets aan de hand.

Heeft er nog iemand een IPod waarvan de accu echt kapot is zo ja dan wil ik die wel overnemen voor een zacht prijsje

Bij mij geeft hij ook aan als ik hem pas heb opgeladen de hele avond. En hem aan zet dan geeftie ook aan dat hij leeg is. Maar na 5 min. is het weer helemaal vol.

volgens mij heeft de indicator een geheugen en laat het de stand van voor het opladen zien. als ik mijn ipod opgeladen heb zie ik hem vaak in stapjes omhoog aangeven dat hij toch geladen is.

daan.

kijk hetzelfde probleem heb ik ook

[quote:3705e01c25]HI
I think what is happening is that the battery meter takes a while to fill up. Just keep ure ipod mini on for a couple minutes, and the battery meter will fill up. The same thing happend to me.[/quote:3705e01c25]

kreeg ik op het apple.com forum als antwoorden bij mij werkt het alleen heb ik nog wat problemen met de batterij zie:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=274195#274195