iPod lijkt wel een Microsoft-produkt

[quote:0400d189b8="beertje"]'Soulutions' begrijpt mijn bedoeling blijkbaar niet........ Ik daag de lezers van dit onderwerp uit om mij duidelijk te maken waarom de iPod de populairste mp3 speler is van dit moment is. Ik heb een iPod (4G 40GB) en loop tegen allerlei onvolkomenheden op. Bepaalde zaken wist ik van te voren, maar andere niet. Mijn broer heeft een iRiver en ik moest helaas constateren dat deze de iPod ver voor is op het gebied van Compatabilitiet en veelzijdigheid.

Het is niet mijn bedoeling om ‘trotse mac-gebruikers’ tegen het zere been te schoppen.[/quote:0400d189b8]

@beertje: Zoals je hiervoor de reacties leest ben ik niet de enige die het niet eens is met je en met je ervaringen. Daarover hoef ik nu niks meer te typen, mag ik aannemen.

Heeft niets met ‘troste mac-gebruikers’ te maken, maar meer met het kiezen voor het juiste product voor jouw/eigen gebruik. Je hebt nu spijt van je aankoop omdat je niet dat hebt gekocht wat je wilde hebben: de verkeerde keuze gemaakt dus en je waarschijnlijk hebt laten leiden door de ‘heersende hype’ om de iPod. Niet onze/mijn schuld.

Ik heb nl. dezelfde iPod (4g 40GB) en heb hiervoor ook al de 1e generatie 5Gb en de 2e gen. 10GB gehad (en daarin zijn heel wat verbeteringen in geweest) en ik vind dat ik nu de beste mp3 speler heb die er bestaat met die functies die ik erop wil hebben (en bewust niet gekozen voor de iPod photo, aangezien ik foto’s nu ook al kan overladen - Belkin bedankt - en ik hoef die niet te zien op een even klein schermpje als op mijn camera)…

Als je werkelijk meent en wenst een discussie aan te gaan zou je er een poll aan kunnen wagen of je post anders kunnen formuleren, want de enige die nu ‘trots’ overkomt ben jij met je eerste statement…

Maar lees gerust verder en formuleer je volgende post duidelijker om je (volgende) statement kracht en ondergrond te geven voordat je mening aan alle kanten onderuit wordt gehaald…

suc6 :smiley:

[quote:fe11c5ec29="beertje"]Ik heb een iPod (4G 40GB) en loop tegen allerlei onvolkomenheden op. Bepaalde zaken wist ik van te voren, maar andere niet.[/quote:fe11c5ec29]

Het kenmerk van een hype is dat iedereen eraan mee doet, omdat anderen eraan meedoen, vaak tegen beter weten in.

Twee vraagjes aan Beertje:

1. Wat zijn de zaken die je niet van tevoren wist?
  2. Waarom kocht je geen iRiver, terwijl je wist dat deze aan je verwachtingen zou voldoen?

[quote:c6852db95a="i-mac"]Is die iPod te koop? ;-)[/quote:c6852db95a]

Precies: biedt 'm dan te koop aan - je bent 'm zoooo kwijt! :wink:

Ik geef je enigzins gelijk beertje. Ik heb dan wel geen ervaringen met de iRiver, maar als je het objectief bekijkt: wat is er dan eigenlijk zo gaaf aan de iPod, dat iedereen hem hypt? Alleen het design? Nee, dan zouden alle producten van Apple wel zo goed verkopen. Idem dito voor gebruiksvriendelijkheid. Alleen dan het feit dat het een mp3-speler is? Nee, ook niet, want daar zijn er meer van. Misschien het feit dat Apple de eerste was met een mp3-speler met een dergelijke harde schijf? Stel dat dat het is, dan is dat vandaag de dag op zijn minst achterhaald, want er zijn vele klonen waarvan sommige inderdaad meer bieden.

[quote:3ada87e03c=“ee”]
“Geen radio”
Who cares?! D’r zit ook geen camera in… of een telefoon. Wie heeft er nu behoefte aan een radio als je een paar dagen met je eigen audio op stap kan.
[/quote:3ada87e03c]

Zat er maar een radio in… en een telefoon en nou vooruit, een camera en doe dan meteen een volledige agenda. Dat noem ik pas iLife. Hoef ik maar één ding mee te nemen.

Een iEverything, haha! Alleen wordt dat wel een groot geval. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als je daarmee belt: "Jezus, wat een koelkast."

Als er een koud pilsje in kan,...

:stuck_out_tongue:

[quote:d4fe50e8d5="beammeup"]Als er een koud pilsje in kan,...[/quote:d4fe50e8d5]

Koude pilsjes zet ik niet in de koelkast, maar aan mijn lippen! :lol:
Warme pilsjes daarentegen…

het is een hype omdat hij er cool uitziet, en doet wat ie moet doen. (mp3's afspelen)

verder wordt ik erg moe van het feit dat mensen klagen over de accu! dat heeft bijna iedereen via via gehoord dat de ipod batterij slecht zou zijn. Er was inderdaad iemand met een accu probleem en heeft daar een site over gemaakt. BIG DEAL. er zijn ook splinternieuwe BMW’s die na een week dienst weigeren. het punt is; er zijn er zo veel van verkocht dat de kans dat er een keer iets fout gaat aardig groot is natuurlijk.

Zelf heb ik een 1e generatie ipod 5 gb. welke ik al bijna 3 jaar met veel pleier gebruik, EN NOG STEEDS 7-8 uur op de accu speelt. ding is van de trap gevallen, op straat gelazerd (toen ik mijn jaszak miste :)) zit vol deuken en krassen, maar doet het altijd! aleen gingen de oordopjes na 2,5 jaar stuk…naja moet je ze ook maar niet altijd in je jaszak rammen…

ik ben er dus wel blij mee.

Stelletje fundamentalisten ga in een hoek zitten en ga je schamen. Dieper!

@ Beertje:
Ipod heeeft last van de wet van de remmende voorsprong. Toen de ipod uitkwam was het je van het. Tegenwoordig zijn er veelzijdiger alternatieven. Daar heb je helemaal gelijk in. Ook de batterij-duur is minder bij de ipod, hoewel dat moeilijk te vergelijken is en onder meer af kan hangen van hoe je muziek is gecodeerd. Geen radio is idd een enorm gemis.

Het voordeel van de Ipod is het bedieningsgemak en itunes. Verder helemaal niets naar mijn bescheiden mening. Verder is het natuurlijk erg hip en hype enzo.

Verder moet je je realiseren dat apple wellicht heel bewust geen toeters en belllen op zijn ipod zet. Ze willen enkel functionaliteit op het ding zetten waarvan ze zeker weten dat iedereen er wat mee wil. Films afspelen op je mp3 speler is iets wat een hoop geeks leuk zouden vinden, maar het overgrote deel van de potentiele consumenten smnnappen daar toch niets van.

De Ipod is een massa-product, Veel meer massa dan andere apple produkten. Daarom houden ze ook meer rekening met de domme massa. De hele iPod is wat ze noemen “Mom Proof.”

jammer, vind ik ook

[quote:8be2fc7654="beertje"]Mijn broer heeft een iRiver en ik moest helaas constateren dat deze de iPod ver voor is op het gebied van Compatabilitiet en veelzijdigheid. [/quote:8be2fc7654]

Allereerst …iRiver, wat een draken van spelers…
en daar hebben we al de eerste reden waarom een iPod de populairste is…deiPod is gewoon een beauty in al zijn simpelheid.
Compatibiliteit? oja…als je bedoeld dat ie geen van de Windows media zooi ondersteunt (wma, asf) en dat ie daarom niet compatible is, tja…de meesta andere audioformaten die veruit superieur zijn boven Windows media audio heeft ie wel…
Veelzijdigheid? als je een mp3 speler koopt, wil je toch niet ook nog tv kunnen kijken erop, radio luisteren en video kijken?? overkill wat uiteindelijk allemaal ten koste gaat van hetgeen waarom je zo’n ding koopt MP3 speler om MP3’s te spelen…
Klinkt die iRiver dan zo goed als de iPod, vermoedelijk toch niet zo…

[quote:27b23536e6="beertje"]'Soulutions' begrijpt mijn bedoeling blijkbaar niet........ Ik daag de lezers van dit onderwerp uit om mij duidelijk te maken waarom de iPod de populairste mp3 speler is van dit moment is. Ik heb een iPod (4G 40GB) en loop tegen allerlei onvolkomenheden op. Bepaalde zaken wist ik van te voren, maar andere niet. Mijn broer heeft een iRiver en ik moest helaas constateren dat deze de iPod ver voor is op het gebied van Compatabilitiet en veelzijdigheid.

Het is niet mijn bedoeling om ‘trotse mac-gebruikers’ tegen het zere been te schoppen.[/quote:27b23536e6]
In het kader van dit en in het kader van al die gasten die nu schreeuwen wat voor fundamentalisten wij wel niet zijn wil ik nou wel eens weten waar je precies tegenaan gelopen bent, waarin die iRiver wel deed wat je verwachtte, want dat heb ik nou nog steeds niet gelezen. Onderbouw je stellingen eens.

[quote:6b56c5516d="beertje"]Ik daag de lezers van dit onderwerp uit om mij duidelijk te maken waarom de iPod de populairste mp3 speler is van dit moment is. Het is niet mijn bedoeling om 'trotse mac-gebruikers' tegen het zere been te schoppen.[/quote:6b56c5516d] Ik begrijp niet waarom je iemand moet uitdagen; heb je een frustratie en wil je daarom graag ruzie maken? Je baalt van je aankoop, en hoopt dat anderen ook gaan balen? Kinderachtig hoor! Heb je vragen over je iPod: stel ze hier; wil je zeuren, ga dan naar de lounge en wil je van je frustratie afkomen, ga dan [url=http://www.marktplaats.nl/nieuw_zoek.php3?q=ipod&p=1&pv=all&g=9&u=28&s=50&m=0]hier[/url] naar toe...

Hee Beertje,

Ik vind die Iriver ook uitgebreider, en eigenlijk qua geluidskwaliteit kan ik geen verschil horen (ik niet).
Ik vind het oog wil ook wat, ik vergelijk het met mijn keuze voor motors. Ik ben een hele lange tijd gek geweest van de yamaha R1, maar uiteindelijk toch met iets minder pk’s de ducati 999R gekocht. Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen best bereid zijn luxe in te leveren voor design. Een vriend van mij heeft een italiaanse design bank gekocht voor vele italiaanse euro’s :lol: en we zijn het allebij eens dat zijn oude bank (uit een grote winkelketen die uit een boeren dorpje uit zweden komt) veel lekkerder zit, sterker nog, die had een opbergvakje voor 3 afstandbediendingen! :lol:

Ik heb de 3de 20gb generatie ipod en ik ben er verslaafd aan, met de Iriver heb ik een weekend gestoeid :evil: maar ik werd niet happy’er van hem. En muziek op de ipod zetten? Dat gaat toch vanzelf (met mac vs itunes)? Ik heb nog nooit een opdracht daarvoor hoeven te geven aan mijn 12inch PB. Batterij tijd is inderdaad 8 uur als je niet teveel bladert door de HD, maar ik heb hem nog maar 2 x leeg gehad, heen en terug van reisje naar Aruba. Die oordopjes ruiken naar citroennella bij mij, dus ik heb die inears gekocht die je op de :apple: .nl site verkrijgbaar zijn.

Discussie :apple: vs windoos vind ik ook niet echt relavant voor mezelf, ik kan me geen mensen herinneren die spijt hebben gehad van een switch naar mac. Ik ben wel meer gaan computeren sinds ik met macs werk/studeer.

gr

@beertje, ik wil hem wel overkopen!

p.s.: Ik moet toegeven dat de titel van je artikel niet handig was gekozen, ik schrok ook wel even toen ik dat zag…

:apple:

Tsjongejonge, wat een een consternatie...... De een begrijpt mij wel, maar een heleboel anderen niet.

Het gaat mij om de stelling ‘iPod lijkt wel een MS produkt’ en dat zal ik nog even uitleggen…

Als ik bij vrienden achter hun PC zit en ze lopen weer eens tegen een of ander windows-probleem op, kan ik altijd denken;“Bij mijn Mac doe ik gewoon ‘dit en dat’ en dat zonder problemen.” iMovie, iPhoto en noem alles maar op in OSX…het draait perfect en is zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Apple is zeer innovatief en moet dat ook zijn, want ze zijn absoluut geen marktleider. Ik zit zelf in de muziekwereld en ben heel gelukkig met mijn powerbook waar ik Logic op draai. Perfect spul!!!
Apple heeft op computergebied nog een hoop terrein te winnen en dat maakt ze dusdanig vernieuwend dat ze een microsoft steeds voor zijn.

Toen kwamen ze als eerste met een HD-mp3 speler. Een geweldige zet!!! Dit ding groeide uit tot een hype. Zelf deed ik er ook aan mee en kon niet wachten er een te kopen. Ik heb me wel verdiept in de voors en tegens t.o.v. andere spelers, maar als je een maccer bent koop je gewoon een iPod. Bovendien bleek uit reviews dat de geluidskwaliteit erg goed is t.o.v. andere spelers en het ‘touchweel’ zeer gebruiksvriendelijk werkt. En natuurlijk viel ook ik op het prachtige design.

Mijn broer heeft een iRiver gekocht en tot mijn grote verbazing werkt die feilloos met mijn powerbook. Muziekbestanden kunnen zonder enig probleem uitgewisseld worden. Nou zijn er een stel brave borsten op dit forum die het geen probleem vinden dat dat niet met de iPod kan vanwege de auteursrechten. Ik weet zeker dat bijna iedereen die dit schreef al heel wat CD’s heeft gekopieerd en muziek illegaal van internet heeft gedownload. Bovendien…als de iPod het WEL had gekunt en andere Windows-georienteerde spelers NIET…was dat weer gezien als een ‘voorsprong van Apple op anderen’. Bovendien heb ik een behoorlijk archief van eigen muziekmateriaal op mijn iPod die ik graag wil uitwisselen met mijn mede-muzikanten. Nu moet ik alles er dubbel opzetten…via iTunes en via de Finder.
Ik weet best dat er op internet programma’s zijn te downloaden die dit probleem enigzins oplossen, maar dat is dus typisch Windows!!..programma’s van internet halen (die niet van de fabrikant zijn) om problemen (tekorten) op te heffen. Dat geldt ook voor de compatibiliteit. Via kunst en vliegwerk krijg je het uiteindelijk wel voor mekaar, maar dat ben ik als maccer helemaal niet gewend van Apple. Alles is gewoon geregeld als het wordt geleverd.

Dus…de rollen zijn omgedraaid. Apple is marktleider op MP3 gebied en levert een apparaat dat ondanks incompleetheid toch wel wordt verkocht. En dat is nou precies het probleem in de Windows-wereld…je moet programma’s (die niet van MS zijn, maar van iemand anders die veel slimmer is) van internet halen om dingen voor mekaar te krijgen.
Andere spelers zijn over het algemeen ook nog eens een stuk veelzijdiger.

Ik ben best tevreden met de iPod, daar gaat het niet om. Maar ik moet constateren dat het een typisch produkt is van een marktleider die inmiddels ver achter ligt op andere producenten en dat was (en is) nou juist altijd het probleem van MS. Dat je notabene als maccer moet constateren dat ik met de iPod niet met een innovatieve fabrikant in zee ben gegaan… dat was best schrikken.

[quote:12fa91b707="beertje"]Nou zijn er een stel brave borsten op dit forum die het geen probleem vinden dat dat niet met de iPod kan vanwege de auteursrechten. Ik weet zeker dat bijna iedereen die dit schreef al heel wat CD's heeft gekopieerd en muziek illegaal van internet heeft gedownload. Bovendien......als de iPod het WEL had gekunt en andere Windows-georienteerde spelers NIET.....was dat weer gezien als een 'voorsprong van Apple op anderen'. [/quote:12fa91b707] Je ontloopt wederom de harde feiten, waarom ?

Apple ad zonder enig probleem de iPod zo kunnen maken dat je ook muziek eraf kon halen… Maar de muziekindustrie wou dat pertinent niet. Apple werd verplicht om dit te voorkomen. Het heeft dus niets te maken met een tekort van een product, maar een opgelegde verplichting… net als bijvoorbeeld de volume-beperking bij alle portables.

Off-topic: Ik blijf me verbazen over de argumentatieblindheid wanneeer er iets negatiefs over Apple gezegd wordt. Apple is gewoon een bedrijf dat geld maakt voor zijn aandeelhouders!

On topic:
De steling van beertje is dat ‘iPod lijkt een MS produkt lijkt’. Daaar heeft hij een aantal argumetnen voor. Kort weergegeven dat met andere spelers veel meer kan dan met de ipod. En dat je om bepaalde functies te gebruiken software van derden nodig hebt.

De constateringen van hem zijn waar. Hoe erg jullie door liefde verblinde hartje dit ook vindt. De Stelling dat de ipod hiermee op een microsoft produkt lijkt, kun je betwisten, bijvoorbeeld omdat je het geconstateerde niets van doen vind hebben met hoe een microsoftprodukt werkt.

Zeggen dat Apple er allemaal niets aan kan doen omdat de beperkingen zij opgelegd door de muziekbranche kan kloppen, maar het is toch niet relevant voor de stelling van beertje?

Ik snap mijn medeforumleden af en toe niet…

[quote:8f028d27c7="gretver"]Zeggen dat Apple er allemaal niets aan kan doen omdat de beperkingen zij opgelegd door de muziekbranche kan kloppen, maar het is toch niet relevant voor de stelling van beertje? [/quote:8f028d27c7] Wel degelijk.

Het verschil zit hem juist in de opzet. Microsoft voert beperkingen in om controle over zijn gebruikers te hebben, Apple doet het voor de verkoop, maar probeert daarbij wel de gebruiker zo veel mogelijk te ontzien… Daar heb ik Microsoft nog nooit op kunnen betrappen.

[quote:b1ce48d808="beertje"]Toen kwamen ze als eerste met een HD-mp3 speler. Een geweldige zet!!! Dit ding groeide uit tot een hype. Zelf deed ik er ook aan mee en kon niet wachten er een te kopen.[/quote:b1ce48d808]

je kon niet wachten ?
gelijk heb je !
rennen naar de winkel
dan heb je zeker een 1e generatie ?

[quote:b1ce48d808=“beertje”]Ik heb een iPod (4G 40GB)[/quote:b1ce48d808]

[quote:fecdaa5fb5="beertje"]Tsjongejonge, wat een een consternatie...... De een begrijpt mij wel, maar een heleboel anderen niet.[/quote:fecdaa5fb5]

Dan had je maar gewoon in tien woorden moeten uitleggen waar het nu eigenlijk allemaal om gaat: het niet gemakkelijk kunnen overbrengen van bestanden op je iPod naar andere computers. Dat is dan wel een ‘gebrek’ waar iedereen van op de hoogte kan zijn omdat het al jaren bestaat. Het lijkt me op een 40 GB iPod trouwens een kleine moeite om bestanden er twee keer op te zetten. Dus om daar nou zo’n stennis over te maken… :o