iPod Linux op mijn iPod Photo

Ik heb dit al eens vaker geprobeert, maar zonder succes, ik had de ipod linux geinstalleert, hij bootte nog, maar hij starte niet op (waarschijnlijk omdat ik toen nog geen podzilla derop had gezet + de maker zegt dat je sommige dingens moet aanpassen voor de 4g ipod's, namelijk dit: [url]http://www.ipodlinux.org/How_to_install_iPodLinux_on_4G_iPod_using_Linux[/url].

Nu ben ik een beetje van streek en weet ik niet meer wat ik moet doen! Dus je moet eerst iPod Linux installeren op je ipod, en dan gewoon podzilla er op zetten (maar hoe?), niet?

Nu is mijn vraag: Ben ik iets vergeten? + hoe moet ik die podzilla er op zetten, want het is namenlijk maar 1 bestand. + Is het waar dat als je iPod Linux installeert, je geen muziek meer kunt afspelen? Toch wel hé? Als je Double Boot aanzet, dan kan je normaal gezien via Linux booten en via dat van Apple, want dat kon ik vroeger ook, tussen de 2 switchen, maar alleen die van Apple werkte (even).

Hartelijk dank,
Spywurm

Heel simpel. Download iPodLinux installer. Alles wijst voor zich.

http://kainjow.com/blog/blosxom.cgi/2005/08/17

heel simpel maar misschien tijdens de boot de << knop indrukken?

Bedankt voor de link van de installer, maar ik heb mijn iPod Photo niet op mijn mac gesynct spijtig genoeg, maar op mijn windoos. Heeft iemand een link voor een installer voor de windoos? (wel 1 die de 4g ondersteunt hé)

Bedankt bij voorbaat,
Spywurm

is het inmiddels mogelijk om ook op 4e generatie ipods (clickwheel) ipod linux te installeren?

ik dacht dat op die site stond dat het alleen op 1e, 2e en 3e generatie werkt ofzo

Je moet gewoon de recenste Linux & Podzilla downloaden, dan zelf even de installer modden werkte ook bij mij.

Forum Topic

In dit topic staat (4de reactie ofzo) staat een beschrijving…

Nightlys

@freechris:

Ja dat is mogelijk :wink:

Let op het draint je batterij in ongeveer een half uur leeg (iPodlinux), Denk erom iPodlinux is nog in een ontwikkelstadium…

heb em inmiddels geinstalleerd en werkt prima, maar geluid en video werkt niet. terwijl ze dat in one more thing wel lieten zien op de ipod photo, en die is ook 4G toch?

hoe krijg je het dan aan de praat op een 4G apparaat? wel of geen kleur maakt niet uit neem ik aan? ik zag wel dat je de filmpjes moet omzetten van kleur naar grijswaarden

chris

[quote:29e494249d="freechris"]heb em inmiddels geinstalleerd en werkt prima, maar geluid en video werkt niet. terwijl ze dat in one more thing wel lieten zien op de ipod photo, en die is ook 4G toch?

hoe krijg je het dan aan de praat op een 4G apparaat? wel of geen kleur maakt niet uit neem ik aan? ik zag wel dat je de filmpjes moet omzetten van kleur naar grijswaarden

chris[/quote:29e494249d]

Volgens mij moet je daarvoor een gemodde kernel hebben als je filmpjes wil afspelen…

als je dat lunix voor de ipod installer blijft dat het menu waar je nummers enzo in afspeelt gewoon het zelfde..? Kan je dat lunix gewoon weer afsluiten en is het dan weer het normale scherm. Kna het trouwens ook op de nano..?