iPod loopt na 15 min. spelen vast :(

Hallo iedereen ik heb een probleem met me iPod, Ik heb een bepaald liedje (een dj mix) van 50 minuten maar na 15 minuten spelen loopt de iPod vast :( wie kan mij helpen??

[quote:e44a8f5d32="Patjuh"]Hallo iedereen ik heb een probleem met me iPod, Ik heb een bepaald liedje (een dj mix) van 50 minuten maar na 15 minuten spelen loopt de iPod vast :( wie kan mij helpen??[/quote:e44a8f5d32]

Je kan het best het liedje opbreken in stukjes kleiner dan 32 MB. De chace van een iPod is namelijk 32 mb, liedjes worden hier in opgeslagen, en wanneer je dan schokt wordt er via die chace gelezen. Omdat jou bestand waarschijnlijk een stuk groter dan 32 mb is zal dit probleem zijn ontstaan…

verwijder het liedje en zet het er nog een keer op, mischien was er tijdens het overzetten iets niet goed gegaan. heb ik met een albumwrap ook gehad wissen en het werkte weer. als je andere nummers draait is er dan ook na 15 minuten een probleem?

daan.

ik heb een bepaalde cd van internet en dat is dan 1 liedje van 70 minuten op internet i.p.v. 14 nummers en daar doet ie het ook na 25 min en met andere bepaalde liedjes die korter zijn ong. 5 min. doet ie het soms ook

Op de apple site: [quote:e8b18ce88e]iPod’s cache works most efficiently with songs of average file sizes (less than 9 MB). If your audio files are large or uncompressed (including AIFF or WAV format), you may want to compress them, or use a different compression method, such as AAC or MP3, when importing them into iTunes. Also, consider breaking very long songs or tracks into shorter tracks that have smaller file sizes. If you encode your music at 128 kbps, your iPod will fill its cache about every 25 minutes. [/quote:e8b18ce88e] Dus dat van die grote nummers kan misschien nog te verklaren zijn, maar bij een liedje van 5 min. en dan vastlopen is wel erg vaag.