iPod mac/pc?

hee daar,

ik vraag me af of de ipod 200% te gek is of 500:

Weet iemand of je 'm echt kan gebruiken als harddisk, bijv. om videobestanden van de ene naar de andere computer te zetten (mac-mac of :frowning: mac-pc)?
in de winkel zei men trouwens dat het enige verschil tussen de mac en pc versie de software is: betekent dit dat als je op mac en pc de benodigde software hebt, je gewoon helemaal uit je dak kan gaan en bestanden heen en weer kan laden met je iPod?

dat zou bijzonder 8) :shock: zijn…

bedankt!

Niemand is nog helemaal zeker oevr wat nu precies het verschil is tussen win en mac ipod.

ja je kunt je ipod als externe HD gebruiken en er zelfs osX op instaleren, zodat je overal je eigen osx kunt booten. Mac->mac gaat natuurlijk makkelijk. Mac->Pc niet. de PC ipod gebruikt een andere HD-maat.

roddels:

je kunt je ipod voor de mac gebruiken op een win, maar daarna niet mer op de mac of je moet hem weer formateren en dat kan maar 5 keer???

Dit terug zetten kan weer alleen vanaf een mac.

Dit zijn roddels dus of ze echt waar zijn… Er zit in ieder geval wel een verschil tussen. Dus als je een mac hebt gewoon lekker een macipod kopen en als HD gebruiken kan natuurlijk!

[quote:1e873d2247="Igor"] roddels:

je kunt je ipod voor de mac gebruiken op een win, maar daarna niet meer op de mac of je moet hem weer formateren en dat kan maar 5 keer???
[/quote:1e873d2247]

Dit zijn inderdaad roddels

Je kan het toch altijd laten herkennen bij Windows, ook al is ie in HFS+.

Je hebt voor windows namelijk een progammatje, genaamd MacOpener, waarmee je HFS+ kan lezen op je PC. Zo ziet hij je iPod ook gewoon als wisselbare HD volgens mij.

IK heb er zelf geen een dus ik weet het niet zeker! :?

Als je hem als HD gebruikt kun je hem wel van beide systemen zien... alleen niet van allebei de systemen mp3's erop zetten en eraf halen...

Misschien niet met de software die Apple levert/adviseert, maar met CanOpener en xPod (of dat andere PC-tooltje van voor de Windows-iPods) kan dat 100% zeker wel. (In die zin dat het mij op beide platformen gelukt is.) :D

Ik ga er binnenkort ook een kopen maar ik vroeg mij dus af of je nou van Mac en Windows op dezelfde iPod je MP3's kan zetten. Want er was een tijdje geleden dat de iPod werd gebruikt voor het jatten van software van demo machines en daar hebben ze toen wat tegen gedaan geloof ik.

Ik ben al een klein tijdje de trotse bezitter van een 10 gig iPod voor mac en hij is zooo het geld waard! Je kan alleen inderdaad niet zomaar mp3tjes van een windows computer op een ipod voor mac zetten...uiteraard lukt mij dit wel via een omslachtige mannier: Maak een netwerk tussen mac en pc, Zet je itunes musicmap op je pc en viola alles dat op je pc staat als mp3 staat op je ipod :P Ik heb een iBook en een iPod voor mac dus en mijn pc dient in dit geval als fileserver. Hiervoor dien je wel een redelijk snel netwerk te hebben want 6 gig aan muziek is wireless niet zo heel erg snel overgepompt :P (zo'n 1,5 uur)