ipod & marktaandeel artikel

interessant artikel over de toekomst van de ipod en het marktaandeel:

http://www.cnn.com/2005/TECH/ptech/08/22/music.apple.reut/index.html

Tja, die analisten zeggen al twee jaar dat het binnen anderhalf jaar gedaan is met de dominante positie van Apple. Wat de labels vooral willen volgens het artikel is meer variatie in prijzen van downloadbare muziek. Dat betekent dus eigenlijk gewoon hogere prijzen voor de nieuwste muziek. Als het goed is kan Apple dat nog wel even tegenhouden, juist dankzij die marktpositie van zowel iPod als Music Store.

Als je het verhaal verder leest dan kom ik eigenlijk ook tot de conclusie dat als je bij concurrenten van Apple muziekspelers en muziek gaat kopen, je in de toekomst alleen maar duurdere en minder goede producten kan verwachten. Ik zou juist zeggen dat je met betere en goedkopere producten zo’n monopolie zou moeten doorbreken. Dus bijvoorbeeld muziek voor 90 cent, en bij aankoop van een album een wat uitgebreidere album-art, bijvoorbeeld een PDF van de CD-inlay, of meer van die informatie in de ID3 tags. Maar zolang Apple nog als eerste met dat soort innovaties aan blijft komen hoeven ze volgens mij nog niets te vrezen.

[quote:a5cf1ba996]It (Apple)is expected to introduce a video-capable iPod in September...[/quote:a5cf1ba996]

Nog even zuinig aandoen, jongens…want september gaat een dure maand worden :stuck_out_tongue: