iPod met kabel

Net gezien, een nieuwe promo bij aankoop van een iPod: [color=green:e5f09282db][b:e5f09282db]iPod met kabel[/b:e5f09282db][/color:e5f09282db] Bij aankoop van een iPod ontvangt u gratis een hoogwaardige Monster iCable om de iPod aan te sluiten op uw stereo-installatie!

Alleen vraag ik me af of dit wel zo goed is vermits de kabel aangesloten wordt op de hoofdtelefoonuitgang ipv op de (digitale?) uitgang onderaan de iPod?! :roll:

Meer info op: http://promo.euro.apple.com/promo/ipod_connection/nl/

Lijkt me wel..die kabel ziet er wel goed afgeschermt uit..

[quote:506856db5f="site"]een compact ontwerp dat goed past bij de draagbare iPod[/quote:506856db5f]

Sorry hoor,
maar ik vind het wel een hele lompe kabel

Zover ik weet verschilt alleen het volume een beetje. Als je de dock gebruikt dan is het volume harder dan zonder. De iCable werkt gewoon precies hetzelfde als je koptelefoontjes natuurlijk dus wat zou dit uit moeten maken. Hij ziet er wat dik en stevig uit voor een dergelijke kabel wat wel handig is als je deze wat slordig opruimt omdat je snel op pad moet. Dat kan misschien wel lomp zijn maar het is wel stukken beter ook qua geluidskwaliteit. Neem maar eens een kijkje wat voor dikke lompe kabels er in de audioindustrie gebruikt worden.

Je kan ook op je dock een dergelijke kabel als deze iCable aansluiten, daarvoor is de kleine stereo out op de achterkant van je dock. Dus over de kabel zelf en de aansluitmethode is eigenlijk niets bijzonders te melden behalve dat het eigenlijk wel de beste/makkelijkste methode is. Je iPod staat dan tenminste netjes in de aan de onderkant verzwaarde dock die het volume wat harder maakt en bovendien ligt de iPod niet zomaar te slingeren op tafel wat weer voor krasjes kan zorgen aan de onderkant.

Bovendien zou een kabel die direct via de onderkant werkt veel duurder zijn dan deze oplossing vanwege de bredere plug die ook weer netjes beschermd moet worden net zoals je dock connector zo’n plasticje daarvoor heeft en het dus weer speciaal een kabel moet zijn die alleen met deze iPod werkt met deze dock connector, onhandig dus. Je zal de iPod eerder ergens los neer moeten leggen wat weer beschadigingen kan opleveren. Bovendien zou het dan nog de vraag zijn of dat ook wel beter is qua geluid want ik weet niet of de dock een chip gebruikt om het volume harder te maken of dat het via de iPod gaat. Het risico dat je je hele iPod kapot rukt als je de vergrendelde kabel er vergeet uit te halen of als deze valt is bovendien groter dan met zo’n klein stekkertje wat er makkelijk uit gaat.

een dikke zwarte kabel met iets van goud ziet er natuurlijk altijd indrukwekkend uit, maar dat is helaas niet de bottleneck van het traject. Dat is waarschijnlijk de converter in de ipod of de kwaliteit van de muziek. Er is verschil in kwaliteit kabel, maar dat maakt bij een ipod volgens mij niet zo heel veel uit (ben overigens wel heel tevreden over de ipod hoor....)

groet
Martijn

www.mailmen.nl

Je hebt ook inderdaad voldoende aan een normale stereojack naar RCA kabel maar ik denk dat de dikte vooral te doen heeft met het vervoer en hoe sommige mensen met hun kabeltjes omspringen.

Ik denk persoonlijk toch dat de kwaliteit van de muziek op je stereo-installatie meer afhangt van de kwaliteit van het liedje en dus de gebruikte compressie en rates... :? Ikzelf gebruik een gewone kabel, dus niet extra dik en verguld en dit lijkt me ook wel (dik) in orde hoor! :mrgreen:

Maar niet om het een of ander hoor..maar is een iPod niet om _onderweg_ naar muziek te luisteren? Dus op plaatsen waar je even geen 230V voor je stereo installatie bij de hand hebt?

Ik hem m’n iMac gewoon aan m’n stereo installatie hangen. (nee…ik heb NOG geen 6.1 installatie :wink: :stuck_out_tongue: )

[quote:b1930ec8fb="Tomaat"] Ik hem m'n iMac gewoon aan m'n stereo installatie hangen. (nee..ik heb NOG geen 6.1 installatie ;) :P )[/quote:b1930ec8fb]

maarrrrr dan vind ik de converters van de ipod toch wel weer veel beter dan op de gemiddelde mac. Die zijn echt om te janken. Het enige voordeel is dat je makkelijker (itunes) in je muziek kan browsen…