iPod Microfoon

Naar aanleiding van het "geheime menuutje" in de iPods kwam ik op mijn vraag. Ik zag met de In- en Output-test de optie staan om de microfoon te testen. Ik dacht dat er helemaal geen microfoon in mijn iPod Photo zat, dus ik ging het testen. En jawel hoor, na gepraat tegen mijn iPod kreeg ik mezelf terug te horen. Nou is mijn vraag: Waar zit de microfoon en hoe kan ik daarmee opnemen?

die zit toch in het koptelefoontje? linker of rechter oortje was geloof ik tevens het microfoontje..

Ik meen dat een speaker ook als microfoon kan fungeren... en in de iPod zit toch een speakertje?

[quote:a5bd9577ef="The JM"]Naar aanleiding van het "geheime menuutje" [/quote:a5bd9577ef]

Geheim menuutje? Hoe?Waar? Waarvoor?

[quote:9764a25f15="Fl@bber"][quote:9764a25f15="The JM"]Naar aanleiding van het "geheime menuutje" [/quote:9764a25f15]

Geheim menuutje? Hoe?Waar? Waarvoor?[/quote:9764a25f15]

zie http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=72769

Ik dacht al dat een speaker wel als micorofoon kon functioneren, maar waar ik ook roep, overal klinkt mijn stem even hard. Dus dat werd voor mij nog mysterieuzer :P

als ik dat met mijn nano doe dan lukt dat niet.... hoe doe jij dat? (ik ben wel in het menu)

Ik ga naar "IO" (In- en output) en dan naar "Mic". En dan gaat hij de microfoon testen.

op een nano (daar staat dat niet)

en nog iets als ik reset en dan middelstek knop en play doe dan kom ik in een soort "disk mode" net een iPod 1G maar het blijft gewoon staan wat kan ik hier mee doen??

[quote:878c246d06="The JM"]Ik dacht al dat een speaker wel als micorofoon kon functioneren, maar waar ik ook roep, overal klinkt mijn stem even hard. Dus dat werd voor mij nog mysterieuzer :P[/quote:878c246d06]

autolevels???

[quote:e338e8f5ac="iWordfreak"]en nog iets als ik reset en dan middelstek knop en play doe dan kom ik in een soort "disk mode" net een iPod 1G maar het blijft gewoon staan wat kan ik hier mee doen??[/quote:e338e8f5ac]

Dat heb ik dus ook net gedaan en gepost in het topic over het verborgen menu. Als ik deze combi druk als hij aangesloten is op mijn computer, gaat hij automatisch van “OK to disconnect” weer terug op “niet loskoppelen”. Het is dus niet een alternatief voor uitwerpen, zoals ik eerst vermoedde.

maar als ik hem met usb 2.0 aan de computer gang zegt hij do not disconect, en begint hij te opladen, vreemd :?

Ik heb het gevonden volgens mij. Als ik de microfoon wil gaan testen zonder oordoppen in de iPod, dan hoor ik niets. En als ik ze dan inplug en links en rechts ga praten, hoor ik als ik in de linker dop praat mezelf het beste. Dus dat zal het hem dan zijn. Maar nu mijn volgende vraag: hoe kan ik deze gebruiken? Is er een mogelijkheid om dingen op te nemen en af te spelen op de iPod?

Niemand? :(

Ik vraag het me ook af idd...

Tja, ik weet het ook niet; maar wat ik wel weet is dat je je lock in dat menu níet aan moet zetten, want dan moet je resetten om ook maar iets nog te kunnen doen.

Trouwens, klopt het dat deze test op de Nano linein heet?

Als ik er op klik krijg ik

“Press Action”

als ik dat doe, krijg ik

MENU to Continue onderaan erbij

echt vet dit...

heb net HD scan gedaan… maar dat duurt vet lang :s

edit:

Hij gebruikt je oortjes (merk maakt niet uit) om op te nemen. Dit doet hij met het linker oortje.
Een microfoon is het zelfde als een luidspreker maar dan omgekeerd. Hier maakt hij gebruik van om iets op te nemen. De kwaliteit is nog best goed, maar je kan het helaas niet opslaan.

Het schijnt dat je via iPodlinux kunt recorden met het ingebouwde 'microfoontje'.

Hmmm :| Dat ga ik er niet op installeren... Ga toch ff verder zoeken :evil: