Ipod Mini en MP3

Ik zit een beetje op dit forum te bladeren en ik krijg het idee dat jullie wel verstand van zaken hebben, dus doe ik een beroep op jullie hulp.

Morgen ga ik op vakantie naar Amerika ( :lol: ) en ik wil daar een Ipod mini kopen. Nou heb ik alleen 1 vraagje: Kan ik ook muziek ( mp3 en wav) die ik niet van de itunes site heb gedownload afspelen op een ipod mini.

en hebben jullie verder nog tips of dingen waar ik op moet letten. alvast BEDANKT

jep, no problemo! je kan je eigen cd's gewoon omzetten naar mp3 en op de mini laden.

fijne vakantie

mp3 kan je gewoon in je itunes applicatie zetten dus die werken ook op een ipod.

hmmm.... begrijp dat je nieuw bent, maar er is al zoveel over de ipod geschreven op dit forum... Je antwoord is in ieder geval: ja, dat kan! Veel plezier in Amerika!

(ik moet sneller leren typen)

Jazeker, alle mp3 en aantal verwante bestandformaten passen erop (kijk voor info bijv. bij www.apple.com/ipod). Maar je moet wel het programma iTunes op je Mac of PC hebben, maar goed, dat is niet alleen gratis binne te halen, maar staat ook op een cd-rom die je bij je iPod krijgt. Fantastisch apparaat, weet ik sinds twee dagen!

Ja, dat kan! En geen verdere bijzonderheden!

Kopen die iPod! Wel even een snoertje halen voor Hollandse stopcontacten als je terug bent!

[quote:f17d116ac0="JRSXXL"]Kan ik ook muziek ( mp3 en [b:f17d116ac0]wav[/b:f17d116ac0]) die ik niet van de itunes site heb gedownload afspelen op een ipod mini.[/quote:f17d116ac0]

Wav bestanden kun je toch niet afspelen op een iPod…
Iemand?

quote van eerder genoemde zijde:

[quote:6ace49bef8]Audio formats supported: AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible, AIFF, Apple Lossless and WAV
[/quote:6ace49bef8]

@Arnebik: Ehm... nee, dat dacht ik ook... of haal ik me nu de woede van een heleboel iPod-bezitters op de hals?? :mrgreen:

Wav bestanden kunnen gewoon in iTunes en op de iPod. Of dat verstandig is betwijfel ik, je iPod mini is dan wel heel snel vol. 5 Cd's en het is gebeurd.

PeterK: die stelling klopt toch ook niet hoor! Een cd in mp3 neemt ongeveer 70mb in. Trouwens als je eens nadenkt, dan zou volgens jouw redenering op een mini zo'n 50 nummers kunnen.. wel'euh 't is eerder zo'n 1000 (of zelfs meer). Ik heb een gewone iPod (15gig) en ik heb 'slechts' 960 nummers en dat neemt hier zo'n 4 gig in.

PeterK had het over .wav bestanden... 8)

Okay Thnx a lot Guys. Kben nu 100% overtuigd. :lol: Adapter voor nederlandse stopcontacten heb ik al, dus dat komt heeelemaal goed!! 8)

Ik kan niet w88… :slight_smile:

Ik wil je pret niet bederven, maar ook hier zijn mini iPods nogsteeds schaars. Ga dus meteen als je er bent achter zo'n ding aan, en loop de grotere elektronica zaken in als je bij een apple store geen succes hebt, redelijke kans dat je er dan wel een vindt. Btw, als je een afstandsbediening erbij wilt kun je die net zo goed ook in de States kopen wegens gunstige koers, $39 heb ik ervoor betaald.

Good luck!

[quote:a0b4bd91b8="Nameless little hunter"]PeterK: die stelling klopt toch ook niet hoor! Een cd in mp3 neemt ongeveer 70mb in. Trouwens als je eens nadenkt, dan zou volgens jouw redenering op een mini zo'n 50 nummers kunnen.. wel'euh 't is eerder zo'n 1000 (of zelfs meer). Ik heb een gewone iPod (15gig) en ik heb 'slechts' 960 nummers en dat neemt hier zo'n 4 gig in.[/quote:a0b4bd91b8]

Ik kom amper op 650 en dan is ie vol, maarja, dat krijg je als je alles op 192kbit hebt.

Ik heb vandaag voor de eerste keer een iPod mini kunnen zien+voelen in het echt, wat een mooi dingetje zeg! Misschien wel een leuke toevoeging op mijn 3rd gen iPod 8)

en in ieder geval kopen die iPod mini…

al heeft de handleiding wel gelijk. Niet gebruiken boven 35 graden. De batterij is in 3 uur leeg :( Maarja, dat heeft niets te maken met de iPod zelf, maar functionaliteit van Li-ion batterijen in hoge temperatuur. Maar iPod your Honda werkt :). Gewoon een iTrip eraan, tune de goede frequentie en rijden maar 8)