ipod mini in de p.c. schuiven

Als ik de iPod mini in de pc doe, wordt hij gestart als een harde schijf. Ik wil dit niet. Ik wil dat hij iTunes meteen opstart. Bij de opties van de iPod mini heb ik in iTunes het goede aangevinkt: iTunes openen bij aansluiten van deze iPod

En ik heb niet aangevinkt:
Gebruik als schijf activeren

Wat moet ik verder nog doen?

Raar bij mijn iPod shuffle start altijd meteen iTunes op

heb je minimaal itunes 4.7.1?

Moet ik misschien ergens in Windows iets veranderen? Bij hardware instellingen ofzo? Ik heb windows xp

ik heb 4.9.0.17

Ja, je moet wel een recente versie van iTunes downloaden. Vriendin had laatst ook zoiets met een Shuffle. Laatste versie gedownload en toen werkte alles zoals het moet.

[quote:6031e7a2a8="rozijntje"]ik heb 4.9.0.17[/quote:6031e7a2a8]

Daar kan het dus niet aan liggen.

staat er op het cd-tje wat je erbij kreeg ook niet een ipod software update? Misschien is dat relevant.

[quote:b7b0cab929="rozijntje"]En ik heb niet aangevinkt: Gebruik als schijf activeren[/quote:b7b0cab929]

Die staat bij mij WEL aangevinkt. Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, kunt het eventueel ff proberen.

Ik heb iPod updater gedownload en heb nu versie 1.4 (volgensmij best wel nieuw)

[quote:418affda8b="rozijntje"]Ik heb iPod updater gedownload en heb nu versie 1.4 (volgensmij best wel nieuw)[/quote:418affda8b]

En ook geïnstalleerd… neem ik aan. Die updaters zijn - tenminste op een Apple - beetje vaag, vind ik. Moet hem eerst aan je computer koppelen, zet hij de laatste versie erop, dan loskoppelen en in het stopcontact pluggen. Pas dan staat het er echt op! Zit ook maar een beetje te denken…

[quote:f9a610d849="Zakske"][quote:f9a610d849="rozijntje"]Ik heb iPod updater gedownload en heb nu versie 1.4 (volgensmij best wel nieuw)[/quote:f9a610d849]

En ook geïnstalleerd… neem ik aan. Die updaters zijn - tenminste op een Apple - beetje vaag, vind ik. Moet hem eerst aan je computer koppelen, zet hij de laatste versie erop, dan loskoppelen en in het stopcontact pluggen. Pas dan staat het er echt op! Zit ook maar een beetje te denken…[/quote:f9a610d849]

Bij mijn mini ging het als volgt:

iPod aansluiten – iTunes herkend dat er nieuwere software beschikbaar is – Vraagt of ik wil updaten – Ik zeg ja, en begint met updaten – Klaar met updaten, wordt de iPod automatisch herstart – Software staat er op (1.4)

[quote:54d66ce3f9="Nikita"][quote:54d66ce3f9="Zakske"][quote:54d66ce3f9="rozijntje"]Ik heb iPod updater gedownload en heb nu versie 1.4 (volgensmij best wel nieuw)[/quote:54d66ce3f9]

En ook geïnstalleerd… neem ik aan. Die updaters zijn - tenminste op een Apple - beetje vaag, vind ik. Moet hem eerst aan je computer koppelen, zet hij de laatste versie erop, dan loskoppelen en in het stopcontact pluggen. Pas dan staat het er echt op! Zit ook maar een beetje te denken…[/quote:54d66ce3f9]

Bij mijn mini ging het als volgt:

iPod aansluiten – iTunes herkend dat er nieuwere software beschikbaar is – Vraagt of ik wil updaten – Ik zeg ja, en begint met updaten – Klaar met updaten, wordt de iPod automatisch herstart – Software staat er op (1.4)[/quote:54d66ce3f9]

Hmm… bij mij doet hij dat dus niet. Nadat de software erop gezet is verschijnt er op mijn iPod een plaatje met de lader en een stopcontact. Als hem daar dan in stop herstart hij pas. Vond het al raar. :?

Maar heeft iemand nu nog enig idee, waarom iTunes niet meteen wordt geopend?

[quote:4bc45f4031="rozijntje"]Maar heeft iemand nu nog enig idee, waarom iTunes niet meteen wordt geopend?[/quote:4bc45f4031]

Al geprobeerd om iTunes opnieuw te installeren?

ik zal t eens proberen

Volgens mij wordt de iPod niet als schijf getoond als je synchroniseren op automatisch hebt staan, maar dit kun je alleen doen als je ook al je muziek op je PC hebt staan...

[quote:9aba1f2da2="Nikita"][quote:9aba1f2da2="rozijntje"]Maar heeft iemand nu nog enig idee, waarom iTunes niet meteen wordt geopend?[/quote:9aba1f2da2]

Al geprobeerd om iTunes opnieuw te installeren?[/quote:9aba1f2da2]

Ik heb opnieuw geinstalleerd, en het werkt! Ik weet ook waar het aan lag:
In msconfig had ik iTunesHelper niet aangevinkt, omdat ik niet wist dat dit nodig was… (weet trouwens niet of dit jullie iets zegt met al die macs :? )

In iedere geval bedankt…

ik weet wel dat die iTunesHelper op de Mac ook moet starten omdat er dan het een en ander niet werkt! Dus waarschijnlijk was dat je boosdoener. Ik wist niet dat de iTunesHelper er ook op Windows was.