Ipod mini -->. Ipod

Heeft iemand geprobeerd om op een Ipod mini en software van een ipod te zetten. Want als ik linux wil instaleren op mijn ipod mini (2g) moet ik een ipod hebben of een ipod mini (1g). En zijn er nog meer voordelen.

Als niemand het nog heeft gedaan, en ik zou het doen en het blijkt niet te werken of mijn ipod start niet meer op kan ik dan alles weer goedmaken??

Ik zou zeggen, als je een PDA wilt, koop dan een PDA... De mini's worden inderdaad niet ondersteund dus ik zou het niet proberen (trouwens, Image Viewer op een monochroom scherm??? No way :? en die andere spelletjes zeggen me ook niet zo veel, de iPod is gemaakt voor muziek en nergens anders voor...)

Daar ben ik niet helemaal met je eens, maarjah maakt ook niet uit. Nog andere mensen met ervaringen?

[quote:dc0914c91a="emiel01"]Daar ben ik niet helemaal met je eens, maarjah maakt ook niet uit. Nog andere mensen met ervaringen?[/quote:dc0914c91a]

Dat hoeft ook niet 8)
Maar je kan geen software voor een ander model iPod installeren op een model waar het niet voor bedoelt is, iPod updater herkend automatisch het type iPod was is aangesloten en installeert de juiste software daarvoor… Je kan het proberen met die Linux versie en als het niet werkt kan je altijd iPod updater d’r overheen gooien zodat de iPod software er weer op staat…

Trouwens; wat vindt jij de voordelen van Linux op je iPod eigelijk?

Leek me wel grappig extra spelletjes en zo, maar ik heb me er nog niet echt in verdiept. Dus ik weet niet wat alle mogelijkheden zijn.

Linux op je iPod zetten is als Linux op je Mac zetten. Compleet overbodig.

Het is nog niet eens in staat een mp3tje fatsoenlijk af te spelen.

[quote:5729a69e92=“emiel01”]Heeft iemand geprobeerd om op een Ipod mini en software van een ipod te zetten. Want als ik linux wil instaleren op mijn ipod mini (2g) moet ik een ipod hebben of een ipod mini (1g). [/quote:5729a69e92]
Wat wil je nou? :?. Linux op je iPod of gewone iPod firmware op een mini?

Firmware van een gewone iPod op een mini zetten werkt niet nee.

[quote:5729a69e92]Als niemand het nog heeft gedaan, en ik zou het doen en het blijkt niet te werken of mijn ipod start niet meer op kan ik dan alles weer goedmaken??[/quote:5729a69e92]Ja, dat kan. Je iPod is altijd te restoren.

Als je linux installeerd kan je kiezen op je ipod tussen de orginele ipod en linux, dus je hoeft er nix van te merken als je linux op je ipod hebt staan.

[quote:3000c487fd="emiel01"]Als je linux installeerd kan je kiezen op je ipod tussen de orginele ipod en linux, dus je hoeft er nix van te merken als je linux op je ipod hebt staan.[/quote:3000c487fd]

Lijkt me alleen maar lastig… Als ik 'm aan zet wil ik naar muziek luisteren en niet eerst kiezen welk OS ik wil :? Maar goed, smaken verschillen :slight_smile:

Maar hoeveel schijfruimte neemt het in? Als het een beetje volledig is, lijkt het me al snel een gigabyte of meer, en aangezien zelfs de 2e generatie mini niet meer heeft dan 6…

Is het ook mogelijk om via software mijn ipod mini(2g) 4 gig om te ztten naar een 1g? Omdat er dan wel linux op kan.

Owjah, als je linux hebt geinstalleerd hoef je niet te kiezen hij stard op met de gewone software en als je wil kan je naar linux.

[quote:3f6f40d556="emiel01"]Is het ook mogelijk om via software mijn ipod mini(2g) 4 gig om te ztten naar een 1g? Omdat er dan wel linux op kan[/quote:3f6f40d556]

Nee

2g of 1g slaat op de hardware en niet de software

De iPod is toch al een prachtig apparaatje opzich waarom moeten mensen daar toch zoveel aan veranderen. Zijn jullie niet tevreden ofzo. Koop dan ook geen iPod...

[quote:0be3f22243="iPod Jimmy"]De iPod is toch al een prachtig apparaatje opzich waarom moeten mensen daar toch zoveel aan veranderen. Zijn jullie niet tevreden ofzo. Koop dan ook geen iPod...[/quote:0be3f22243]

Inderdaad, koop dan een PDA… Dan heb je die functies op een apparaat waar t voor bedoelt is. Heb je trouwens gelijk een fatsoenlijk scherm voor die functies :slight_smile: