Een vriendin van me heeft onlangs een iPod mini gekocht ik heb een 20GB iPod 3G
en bij haar is het volume opvallend luider dan bij mij
zelfde instellingen zelfde liedje
kheb ook al iPod Volumeboost geprobeerd en de liedjes in iTunes ook op max volumeversterking maar nog steed is hij stiller…
weet iemand hoe dit komt? zijn de mini’s standaard gewoon luider of andere speakers of is er iets mis met mijn iPod?
Volume blijft een gedoe met de iPods als je wilt weten hoe hard hij kan.
Dus het verwijderen van de EU normis er een kleine app genaamd GoPod.
h!!p://gopod.free-go.net/index_en.htm
Die haalt deze weg, ironie van het verhaal is dit programma is geschreven door
een stel Fransen, die de EU norm erdoorgedrukt hebben.
Let wel het volume wordt 10 db harder dus volume omlaag.
Ik had laatst nieuwe software geinstalleerd op m'n iPods (15 3d & 20 2nd) en toen was het volume van mijn iPod net zo hard (hard dus!) als dat van de (in Amerika gekochte) iPod mini van m'n vriendin! Dus dat is misschien een tip. Wel de software downloaden van de Amerikaanse server, misschien dat dat het verschil maakt...
Net met een vers geinstaleerde 3e generatie firmware 2.2 goPod eroverheen gehaald.
Worked like a Charm!
Geen probleem hier dus 3e en 4e generatie werkt het gewoon
Als ik deze software wil installeren op mijn ipod, zodat hij harder gaat,
moet m'n ipod dan geformateerd worden? Dus alle liedjes eraf, instellingen etc.
Gaat dat dan automatisch of hoeft dat helemaal niet?
ik ben vandaag ook eens langsgeweest in de apple store en ze zeiden dat ik eerst eens moest proberen met de oordopjes van de mini te proberen en als dat het probleem niet is dan zal het aan de iPod liggen
maar kan ik mijn iPod dan opsturen naar apple voor reparatie?
volgens de store gaat het niet om een defect de iPod werkt, het volume is gewoon lager dan de rest
anders sturen ze hem gewoon terug zonder reparatie en met nog een dikke factuur erbij :?