iPod mini menu-button doet het niet meer!

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een mooie iPod mini en er waren geen problemen. Sinds vanochtend doet de menu-toets het niet meer. Kent een van jullie dit probleem of is het een hardwarestoring. Dat moet het bijna wel zijn. Resetten lukt ook niet.

misschien dom :P maar staat die niet op HOLD? of LOCK?

Heb vandaag me mini gehaald en heb tot nu toe nog geen problemen er mee gehad. Ben hem nu nog aan het opladen. Zal kijken als ik morgen er nog problemen mee krijg, hoop het niet natuurlijk :)

Nee, hij staat niet op lock of hold. Ik heb net even verder gezocht op het Internet en ik zag bij een australisch macforum (http://forums.appletalk.com.au/index.php?s=2d44fb94fa1a97845f969d61e0296a51&showforum=5) dat dit probleem bij meer dan 1% van alle iPod mini's voorkomt en er maar een remedie is: opsturen naar Apple Tech. Daar baal ik van!!!! :evil:

Kan dus weer weken gaan duren voordat ik een nieuwe of gerepareerde iPod heb

[quote:85538e60ff="bob"]Nee, hij staat niet op lock of hold. Ik heb net even verder gezocht op het Internet en ik zag bij een australisch macforum (http://forums.appletalk.com.au/index.php?s=2d44fb94fa1a97845f969d61e0296a51&showforum=5) dat dit probleem bij meer dan 1% van alle iPod mini's voorkomt en er maar een remedie is: opsturen naar Apple Tech. Daar baal ik van!!!! :evil:

Kan dus weer weken gaan duren voordat ik een nieuwe of gerepareerde iPod heb[/quote:85538e60ff]

Niet weken…maar dagen!

dat maakt mij al weer iets blijer :)

ik heb ook een aantal dagen geleden een ipod mini aangeschaft. Werkt prima, alleen zijn mijn oordopjes stuk. De Linker bromt, heel gek.

Maandag apple maar weer is even bellen zodat ze een koerier kunnen sturen die dan mijn oordopjes even komt ophalen :lol:

[quote:06ad50e304="ParadoX"]ik heb ook een aantal dagen geleden een ipod mini aangeschaft. Werkt prima, alleen zijn mijn oordopjes stuk. De Linker bromt, heel gek.

Maandag apple maar weer is even bellen zodat ze een koerier kunnen sturen die dan mijn oordopjes even komt ophalen :lol:[/quote:06ad50e304]

Je kunt via apple support online gelijk nieuwe bestellen, je moet alleen je klacht omschrijven en ze sturen meestal binnen 2 dagen een nieuwe set naar je op. Heb het vaak met de remote gehad omdat er dan een draadbreuk in zit. Heb inmiddels al drie remotes gehad, doen ze niet moeilijk over :slight_smile:

Aanmelden kun je doen via onderstaande website:

http://depot.info.apple.com/ipod/

Earphones, remotes en Docks hoef je niet op te sturen, daar krijg je binnen 2 à 3 werkdagen een nieuwe voor, maar voor je iPod mini of iPod Clickwheel krijg je een doosje thuisgestuurd, die je nadat je 'm gevuld hebt met je dierbare Podje retour kunt sturen naar Apple.
Daarna duurt het meestal 4 à 5 werkdagen voordat je iPod weer retour is.
Veel succes!

Ik werk bij een Apple Centre en het probleem met de menu-toets komt vaker voor, aanmelden is dan inderdaad de enige optie.

[quote:ad81369900="Starbuck"]Aanmelden kun je doen via onderstaande website:

http://depot.info.apple.com/ipod/

Earphones, remotes en Docks hoef je niet op te sturen, daar krijg je binnen 2 à 3 werkdagen een nieuwe voor, maar voor je iPod mini of iPod Clickwheel krijg je een doosje thuisgestuurd, die je nadat je 'm gevuld hebt met je dierbare Podje retour kunt sturen naar Apple.
Daarna duurt het meestal 4 à 5 werkdagen voordat je iPod weer retour is.
Veel succes!

Ik werk bij een Apple Centre en het probleem met de menu-toets komt vaker voor, aanmelden is dan inderdaad de enige optie.[/quote:ad81369900]

Dank je wel …ik ga het meteen uitvoeren. Is er bij Apple al bekend wat de oorzaak is van dit probleem?

Hoi,

ik heb ook een mini, en daar heb ik af en toe hetvolgende mee voor:

soms doet ie gewoon niets meer, alles blokkeert. Tis te zeggen, alles werkt , ik zet hem af, maar krijg hem dan gewoon niet meer aan.
Vervelend, enige dat werkt is nog een reset…en dat werkt soms ook niet van de eerste keer…pas de 2de of derde keer doet ie het??

terugsturen???

Txs
Koen

[quote:f5e62fa85f="bob"]Ik ben sinds gisteren in het bezit van een mooie iPod mini en er waren geen problemen. Sinds vanochtend doet de menu-toets het niet meer. Kent een van jullie dit probleem of is het een hardwarestoring. Dat moet het bijna wel zijn. Resetten lukt ook niet.[/quote:f5e62fa85f]

Typisch een geval van Dead On Arrival! Heb ik ook gehad, je krijgt dan een nieuwe ipod!

Bob,

als je hem in een winkel hebt gekocht (Dixons, MacCenter etc.) dan kan je binnen 7 dagen met de bon terug en een nieuwe halen.

Dat scheelt een hoop gedoe met naar Apple sturen en afwachten. Bovendien is de winkel wettelijk verplicht om jou een deugdelijk produkt te leveren dus laat je niet afschepen als ze zeggen “bel Apple maar”.

ik heb de iPod bij Machouse Woerden gekocht, dus ik zal ze morgen bellen en een nieuwe eisen. Dank jullie allen voor de support en tips.

Als ze moeilijk doen laat ik het weten

[quote:7fcc4ce166="koen76"]terugsturen??? [/quote:7fcc4ce166]

Yep. Had ongeveer hetzelfde met mijn iPod (40). Apple gebeld ding opgestuurd voor 't weekend was had 'k 'n nieuwe :slight_smile:

Ik heb Machouse Woerden gebeld maar kreeg nieuwe mee omdat alle iPods uitverkocht zijn anders was het geen probleem geweest. Dus heb ik het maar via Apple geregeld en als het goed is wordt mijn iPod morgen opgehaald. Dat is op zich wel een goede service, dat Apple de iPod ophaald. Ach ja...jullie weten ongetwijfeld hoe het is. Je koopt iets nieuws en het werkt niet. Ook dan komt dat kleine jongetje naar boven.. :)

ik kom er een beetje laat achter dat er nog een thread over het menuknopje is...ik heb dus hetzelfde probleem, zoals ik al eerder op het forum beschreef...bij mij heeft ie nooit goed gewerkt...heb jij hem al terug? ik nog niet, maar de status is nu 'closed', dus het zal niet zo lang meer duren....ik had er eentje met een tekstje besteld...ben benieuwd of ik nu dezelfde mini terugkrijg of toch een andere....

licht eraan of ze hem hebben gerepareerd en anders niet

Dat heb ik ook één keer gehad, dan moet je je iPod op hold zetten, weer ontgrendelen en de 'menu'-en 'play'knop ingedrukt houden tot het Apple logo in het scherm verschijnt.

Na zo’n 5 seconden gaat de verlichting weer aan en ben je op het hoofdmenu, alshet goed isdoetde knop het weer :slight_smile:

nee, werkte bij mij niet....blijkt echt een hardwareprobleem te zijn...op het engelstalig apple-forum kampen meerderen met dat probleem....heb hem overigens nog steeds niet terug, terwijl ie op de 10e al als shipped stond.... :(