Ipod Mini met Flash geheugen?

OP Internet gaan de geruchten dat er misschien een Ipod Mini met flash geheugen uitkomt, nu is het nog veel duurder om 4/6 gig aan flash in onze geliefde muziekspeler te stoppen. maar omdat Apple een hele productielijn van Motorala heeft opgekocht kom hier wellicht verandering in.

De poll vraag gaat dan ook over het marktpotentieel van een flash gebaseerde Mini;

ik persoonlijk zie er wel wat in als apple het introduceerd met een prijsverlaging.[/quote]

Ik denk niet dat het wat wordt.

daarvoor is toch de ipod shuffle :?

Hoe lang zo'n ding kan spelen op een batterij en het gewicht zijn heel belangerijk.

Ze hebben niks opgekocht. Samsung (en niet motorola) heeft naar het schijnt (het is een gerucht) Apple aangeboden de prijzen van Flash geheugens te halveren als Apple bereidt is de iPod mini hiermee te voorzien en dus een miljoenenorder plaatst!

Economies of scale noemen we dat… .Of in normaal nederlands: groot inkopen :wink:

Apple heeft al een Flash player en daar omheen is een heel (marketing) concept gebouwd die grijpt naar de 'shuffle' functie. Ga er maar zeker niet vanuit dat de iPod mini in Flash-versie te krijgen zal zijn. Dit zou volgens mij de verkoop van de Shuffle niet echt goed doen. Bovendien zie ik totaal geen toegevoegde waarde om de iPod mini in zijn huidige vorm een flash-geheugenkaart mee te geven.

[quote:125a52142f="MacBjorn"]Apple heeft al een Flash player en daar omheen is een heel (marketing) concept gebouwd die grijpt naar de 'shuffle' functie. Ga er maar zeker niet vanuit dat de iPod mini in Flash-versie te krijgen zal zijn. Dit zou volgens mij de verkoop van de Shuffle niet echt goed doen. Bovendien zie ik totaal geen toegevoegde waarde om de iPod mini in zijn huidige vorm een flash-geheugenkaart mee te geven.[/quote:125a52142f]

Ehm, nee Apple heeft het shuffle idee toegespitst op een capaciteit van 512MB tot 1GB. Of dat nou flash, cd’s of floppies zouden zijn. Een iPod mini met 4 - 6GB aan Flash geheugen heeft de volgende voordelen:

• lichter (nog een paar grammettjes eraf)
  • goedkoper voor Apple (door korting Samsung), en dus meer winst (prijzen gaan echt niet naar beneden)
  • en voor de consument: langere batterijduur omdat er geen hardeschijfje meer in zit!

Ik weet dus wel zeker dat ze er gaan komen!

Eigenlijk is het hetzelfde als met de switch naar Intel… Het maakt niet uit wat er in zit, zolang het OS en aansturing maar hetzelfde blijven. Met als bijkomend voordeel een lager energieverbruik…

iPod mini moet een HD houden vind ik...

alloewel, een FLASH geheugen is zuiniger…
mmmm

Flash geheugen is sneller en zuiniger dan een harde schijf. 4GB CF kaartjes zijn inmiddels al verkrijgbaar, alleen is de prijs nog wat aan de hoge kant. Fysiek is er daarom geen enkele beperking om een iPod mini uit te brengen met flash geheugen. Dus het is niet een kwestie van of maar een kwestie van wanneer.