iPod Mini na aanschaf 100% okee of niet?

Er zijn al vele draadjes op het forum te vinden over de iPod Mini, maar ik wil nu eigenlijk gewoon eens een reaktie (stem) van IEDEREEN die een iPod Mini heeft aangeschaft. Op het forum lees je natuurlijk voornamelijk berichten over mensen die problemen hebben, waardoor er natuurlijk een beetje een vertekend beeld kan ontstaan.

Ik ben namelijk van plan om voor een vriendin een iPod Mini aan te schaffen, maar ben nog een beetje huiverig omdat ik zoveel problemen heb gelezen over het kreng. Ik heb een beetje het gevoel dat ik er nu wel voor 50% op kan rekenen dat ik (of zij dus) gelazer gaat krijgen met het ding.

Dus stem a.u.b. even op mijn polletje, zodat ik een wat realistischer beeld krijg. Dus OOK de mensen die gewoon tevreden zijn en geen problemen hebben even laten weten dat het ding okee is. :slight_smile: Normaal zou ik de gok wel wagen, maar als het voor een ander is wil ik minder risico nemen.

Mijn iPod mini heeft via Firewire een extreem trage overdrachtsnelheid... stop ik 'm vol via Firewire, duurt dat een uur. Doe ik exact hetzelfde via USB 2.0 is het zo'n 10 minuten!

Ik heb per ongeluk op nee gestemd. Had een ja moeten zijn. Nooit problemen gehad namelijk.

[quote:3d5aca4c40="lucasraggers"]Ik heb per ongeluk op nee gestemd. Had een ja moeten zijn. Nooit problemen gehad namelijk.[/quote:3d5aca4c40]

Maakt niet uit, stem ik zelf een keer op “Ja”, zie ik tenminste meteen resultaten als ik naar dit topic terug kom. :slight_smile:

Ik heb zelf geen mini maar een 3g en nooit problemen mee gehad (ff afkloppen). Mijn vader heeft wel een iPod Mini en ook nooit problemen mee gehad dus ik heb ff namens hem gestemd....

Verrek, Ruben is helderziend.... ;) [quote:a8481ea0bb="iRuben"]Ik heb een beetje het gevoel dat ik er nu wel voor 50% op kan rekenen dat ik (of zij dus) gelazer gaat krijgen met het ding.[/quote:a8481ea0bb] - Ja, nooit problemen mee gehad [b:a8481ea0bb]50%[/b:a8481ea0bb] [5] - Nee, er mankeerd(e) toch wel iets aan [b:a8481ea0bb]50%[/b:a8481ea0bb] [5]

/Edit: Laat maar… :wink:

• Ja, nooit problemen mee gehad [b:a8481ea0bb]61%[/b:a8481ea0bb] [8]
  • Nee, er mankeerd(e) toch wel iets aan [b:a8481ea0bb]38%[/b:a8481ea0bb] [5]

ik heb geen problemen met mijn zilveren mini :) ik vond de overdrachtssnelheid via firewire wel tegenvallen, maar ik heb het 1 keer gedaan. want nu is die kabel er voor het opladen en het syncen doe ik wel via USB2. er zijn steeds zulke kleine veranderingen dat het niet uitmaakt welke kabel er tussen hangt. maar het is een prima ding, heerlijk om vanalles mee te doen inclusief hardlopen...... hij slaat nooit over.

Ik heb zelf geen iPod mini maar mn broer heeft er 1. De accu houd het net aan 4 uur vol! Das natuurlijk veel te weinig, en hij is al eens terug geweest. Apple helpdesk hanteerd 4 uur als OK, en dus niet kapot.

Waarom ik eigenlijk wou reageren is dat deze pol nogsteeds geen goed beeld geeft. Veel mensen hebben de oude mini , intussen is er natuurlijk de nieuwere versie die het kwa accu al beter moet doen. Ook zullen ze andere ‘bugs’ wel hebben opgelost.

Heb laats voor m'n vader z'n nieuwe serie mini volgestopt via FireWire, werkte perfect. Die batterij gaat trouwens belachelijk lang mee! Gewoon 25 (!) uur non-stop laten draaien! Als ie 10 Gb zou zijn zou het naar mijn smaak de ideale iPod zijn.

Volgens mij krijg jij een hele blije vriendin… :smiley:

Gisteren een 'oude' iPod mini goud gekocht (in de aanbieding). Geen problemen mee gehad* en hoop dat dat zo blijft.

• Behalve dat er geen NL of EN handleiding bij zat, alleen Frans en Duits. Gelukkig dat ik m’n talen een beetje beheers, al was het even zoeken naar de Molette cliquable en de Bouton de sélection.

@i2: Er zit een CD rom bij en als het goed is daar de Nederlandse handleiding op te vinden en anders op de website van Apple.

Overigens ik heb op Ja gestemd, nog nooit problemen mee gehad, super apparaat!

Ik heb een oude mini, die ik sinds kort niet meer via mijn Macs kan opladen, alleen nog via de adapter. Mijn vriending heeft dezelfde en heeft er nooit problemen mee.

Ik heb mijn iPod mini afgelopen maandag gekocht, en had de volgende ochtend een flinke vastloper. Ik heb het dingetje toen ge-reset en daarna (nu vier dagen) geen problemen meer gehad.

ik heb een paar dagen na de lancering een 2G Ipog Mini van 4 GB besteld via de online store. Ging heel makkelijk (ook met onderwijskorting) en 3(!!!) dagen later lag hij op de mat! Ik was super tevreden en ging direct aan de slag, geen problemen met installeren Ipod werd zo herkend. Maar toen ik eenmaal aan het luisteren was bleek dat mijn Ipod dikwijls oversloeg en sommige liedjes helemaal niet afspeelde. Dus hij moest direct terug naar Apple, ik een service formulier ingevuld en ze zouden hem de volgende dag ophalen werd mij meegedeeld. Na een week wachten ( en er voor zorgen dat er iemand thuis was) kwam er eindelijk een man van UPS dat ding halen. Ze waren twee keer naar het verkeerde adress gegaan. BIj Apple Care zeiden ze dat hij binnen een week terug zou zijn. Niet dus weer twee weken wachten en na een hoop gebel en gedoe gaven UPS en Apple elkaar altijd de schuld. Nu heb ik eindelijk een NIEUWE (die hadden ze direct al kunnen geven) Ipod en die werkt heerlijk. Dus afgezien van de slechte service en een enkele foute Ipod is het een heerlijk ding, en ook zeker de moeite waard om te kopen.

Die AppleCare iPod service is echt waardeloos. Zo heb ik ooit mijn iPod 3g 20GB opgestuurd ivm batterijproblemen. Deze heb ik toen na twee weken weer terug ontvangen in zijn oude staat. Toen dus weer opgestuurd, en weer het zelfde verhaal. Zelfde kopietje er bij, en het probleem bleef bestaan. Toen ben ik eens heel kwaad geworden op die medewerker van AppleCare dat het nu toch echt wel een betere oplossing voor me moeten verzinnen, anders zijn er nog genoeg instanties die voor mij op willen komen. Ik heb immers toch recht op mijn (duur)betaalde garantie.

Uiteindelijk, na in totaal anderhalve maand gewacht te hebben, hebben ze me dan toch een andere iPod gestuurd. Misschien toch wel een verstandige keuze van Apple… 8)

Mijn ipod mini doet ht gelukkig goed :lol:

gr Laura

Ik MOEST van je stemmen :) maar ik heb hem nog maar een maand. Dus wie weet wat er allemaal nog mis kan gaan :)

Ik heb hem sinds zondag 3 april en ben tot nog toe zeer tevreden en blij als een klein kind met mijn iPod mini met zijn zilveren jasje.

Mijn ipod was 2 maand oud en heeft het dan begeven. Ik heb nu de Apple-service aangesproken (dit werd me verteld door de reseller) en ik hoop dat ze dit vlug oplossen zonder dat het me iets kost. Want ik heb niet zo'n goed gevoel bij hun service als ik hier op de forums rondkijk.

Ik kreeg trouwens een bevestiging via mail in het Frans nadat ik op de website netjes de Nederlandstalige pagina’s had ingevuld. Beetje vreemd toch?

Ce n'est pas vrai!