iPod mini of iPod Shuffle

Hoi,

Misschien een luxeprobleem en een rare vraag.

Ik zou me graag een iPod willen aanschaffen. Maar weet niet juist wat, de mini of de shuffle. Als de ik de prijs vergelijk van de shuffle met de mini, dan komt de eerste wel duur uit voor maar 1Gb.

Wat zouden jullie doen in zo’n geval. Gaan voor de mini of de shuffle. Trouwens, alles gaat eenmaal stuk, maar is de mini gevoeliger voor schade dan de shuffle of is dat allemaal identiek.

De mini nemen, zeker weten. Je hebt gelijk qua prijs/aantal gigs zit je bij de mini zeker beter. En beter 3 gig teveel dan te weinig. En de mini is natuurlijk iets meer teer dan de Shuffle maar de mini kan ook best tegen een stootje (een kleintje dan ook hé)

ligt denk ik aan je budget en je hoeveelheid muziek die je hebt. weinig geld en weinig muziek is een shuffle genoeg. Wat meer te besteden en meer dan 1 gig muziek --> iPod mini!

suc6 en alvast heelv eel pelzier met je toekomstige aankoop

Ik wilde zelf eerst een shuffle halen maar net na mijn verjaardag zat ik goed in de slappe was en heb een mini gekocht van 4 GB en daar ben ik zeer blij mee. Ik dacht dat ik hem alleen ging gebruiken met sporten maar inmiddels heb ik al een aansluiting in de auto voor de mini en gaat hijzelfs al mee naar het werk. Een schermpje is toch wel handig zeker nu het podcast gebeuren steeds populairder word, anders ben je naar lekkere muziek aan het luisteren en hoor je opeens een Podcast van ertussendoor. Dus mijn advies is koop een iPod Mini, je gaat hem steeds meer gebruiken.

Heb ze alle drie en gebruik ze als volgt:

shuffle (1 G): voor sport, hardlopen etc. (klein assortiment muziek + je kunt geen nummers uitzoeken + gebruik wel een hoesje als je gaat zweten anders gaat usb stickje roesten!)
mini (4G): in slaapkamer in combi met stereoset, maar ook op vakantie en bij wat ruigere uitjes (mee naar kitesurfen / strand bv), Je kunt muziek kiezen en is net genoeg voor een vakantie van ca. 3 weken.
photo (30 G): mee naar werk, op de fiets naar werk, op vakanties (goed opgeborgen) voor relaxmomenten en voor storage van foto’s (wordt voorzichtiger mee omgegaan)

Als je moet kiezen adviseer ik de mini (sterkst + handzaam) + 6 Gb (is prima hoeveelheid).

Aan jou de keuze. :wink:

ik heb shuffle gekocht omdat ik er mee wou sporten en omdat shuffle geen bewegende componenten heeft is hij veel meer shock proof dan een mini waar een Harde schijf in zit. Maar als je er niet mee wil sporten neem dan mini.

kheb een shuffle... 512 mb... 120 liedjes...

das genoeg voor onderweg… thuis staat alles op mijn PB (+ backup op externe schijf)

een ipod (mini) komt er voorlopig niet… mss als mijn shuffle ooit stuk geraakt (maar dat lijkt me niet mogelijk :innocent: … vrij stevig voor alledaags gebruik) of als ik hem kwijtgeraak (of ze stelen hem :?)

ik moet wel toegeven dat ik een “zapper” ben… als het liedje me niet aanstaat dan skip ik tot het volgende goede liedje maar echt zoeken naar een speciefiek liedje doe ik ni (alhoewel het met 120 liedjes nog te doen is :lol:… ben je toch wel 2-3minute bezig denk ik :P)

[quote:3c712527ea="basiel"]ik heb shuffle gekocht omdat ik er mee wou sporten en omdat shuffle geen bewegende componenten heeft is hij veel meer shock proof dan een mini waar een Harde schijf in zit. Maar als je er niet mee wil sporten neem dan mini.[/quote:3c712527ea]

nog nooit problemen gehad met schokken terwijl die van mij (ipod mini) heel wat mee maakt
Ik zou een ipod mini nemen

Alvast iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

Veel muziek heb ik niet, maar de nummers zijn wel soms 8 min. lang, en de iPod zal vooral gebruikt worden in mijn Doka. Terwijl ik films of foto’s aan het ontwikkelen ben, wil ik wel wat muziek hebben want daar in een rode lamp staan zonder enig geluid is maar saai. Verder zou ik voor mijn gezondheid wat meer moeten sporten, dus fietsen of lopen.

Een iPod mini zit er natuurlijk wel aantrekkelijk uit, er kan gebruikt worden van FireWire om de bestanden over te zetten want mij iMac heeft nog maar een 1.1 usb waarvan er geen enkele meer vrij is, vooral als er nog wat muziek bijkomt.

Een moeilijke keuze … Persoonlijk zou ik naar een Shuffle gaan maar die is toch duur voor maar één 1Gb tov een Mini. Ik ga er toch nog een aantal dagen moeten over nadenken.

Groffe berekening (geen gezeur over hoeveel Mb een Gb precies is!)

20 €ct/Mb - Shuffle 512 Mb
14 €ct/Mb - Shuffle 1 Gb
5 €ct/Mb - Mini 4 Gb
4 €ct/Mb - Mini 6 Gb
1,5 €ct/Mb - iPod 20 Gb
0,7 €ct/Mb - iPod 60 Gb

Ik zelf vind de Shuffle verhoudingsgewijs wel erg duur. Als je genoegen neemt met een flashstick, dan zou ik even kijken wat andere merken te bieden hebben. De Mini 4 Gb is een goeie keuze. Die van 6 Gb verschilt qua prijs maar €60,- met de iPod 20 Gb, dus dat zou ik nooit doen.

Dit is één manier om een beslissing te maken. Minstens zo belangrijk is de vraag hoeveel nummers je er op kwijt wil.

Succes!

Shuffle is ZEER stevig. Ben vanochtend tot de conclusie gekomen dat ik op men shuffle geslapen heb (i n slaap gevallen).

Ik ben een echte kluns want hi jis al 2 keer gevallen. Buiten enkele mini krasjes die bijna niet zichtbaar zijn is hij nagenoegen perfect. Kan tegen extemene condities (kheb hem in de brandende zon en de ijskoude sneeuw al etmale kere gebruikt)

Een tevreden gebruiker.

Ik ben tevreden over mijn Shuffle omdat ik niet zo vaak iPod.

Maar ik denk in de toekomst er een iPod (Mini) bij te kopen omdat ik een iPod in de auto wil via het IceLink-systeem van Dension.

Moeilijk keuze, je moet voor je zelf uitmaken waarvoor je hem wil gebruiken en hoe vaak je hem zal gebruiken en in welke omstandigheden. Wil je de iPod in de auto ga dan voor een iPod (Mini).

[quote:34fa175930="Spectrious"]Shuffle is ZEER stevig. Ben vanochtend tot de conclusie gekomen dat ik op men shuffle geslapen heb (i n slaap gevallen).

Ik ben een echte kluns want hi jis al 2 keer gevallen. Buiten enkele mini krasjes die bijna niet zichtbaar zijn is hij nagenoegen perfect. Kan tegen extemene condities (kheb hem in de brandende zon en de ijskoude sneeuw al etmale kere gebruikt)

Een tevreden gebruiker.[/quote:34fa175930]
Ik heb precies het zelfde, maar dan met een goedkoop flashstickie van 256mb en €30.
ik heb er veel op geslapen. en is ook zo vaak gevallen. en doet het nog prima.