iPod mini: op de ene Mac wel, op de andere niet.

Vreemd probleem. Een collega van me heeft problemen met z'n 2G iPod mini (1.3). Hij verschijnt wel op de desktop maar niet in iTunes. Hij had hem even meegenomen en op mn G5 deed hij het prima (via USB snoer) en nu heeft hij ook z'n iMac (1.25 GHz dus USB 2.0) even meegenomen. En inderdaad; de iPod verschijnt wel op de desktop maar niet in iTunes. Bij de voorkeuren voor iPod in iTunes staat dat er geen iPod is aangesloten. iTunes naar de laatste versie ge-update maar niks helpt. Wat kan er aan de hand zijn?

Niet dat ik hier veel van weet, maar je kan het eens via Firewire proberen :? ?

Is dat soms een of andere beveiliging van iTunes?

Werkt het op andere Macs ook niet?

Nee het is geen beveiliging, daar ben ik zeker van. Firewire kan ik zo niet proberen omdat ik hier geen fw snoertje heb liggen. Hij doet het verder wel op andere Macs maar dus niet op die iMac. En het rare vind ik dat hij wel op de desktop verschijnt maar alleen niet in iTunes. :?

hmm, mischien werkt dit helemaal niet maarja: probeer het ipod icoontje op je desktop op het itunes icoontje in je dock te slepen

check de voorkeuren

Heb ik al gechecked maar bij de iPod voorkeuren in iTunes geeftie aan dat er geen ipod is (terwijl hij wel op de desktop staat). Even met een firewire snoertje geprobeerd en dan doet hij het wel :? Maar goed, het is een 2G iPod mini dus hij heeft zelf geen firewire snoertje en om nou €19 uit te gaan geven lijkt me ook wat zonde. Ook bij de systeeminfo geeft hij gewoon aan dat er een iPod aanhangt maar iTunes vertikt het om hem via USB te herkennen.

heb je geprobeerd om het icoontje over het itunes icoontje te slepen?

Ik heb dit probleem ook gehad. Probeer eens de software te herstellen van je iPod. Dat hielp bij mij.

Bedankt voor alle tips maar niets werkte. Ik had ook geen zin om er nog langer mee te klooien en hij bestelt nu gewoon een firewire snoer :)

Heb je op beide apparaten wel de nieuwste versie software? Dus op de mac iTunes 4.8 en op de ipod mini versie 1.3?? Dat wil namelijk ook wel conflicteren, als de een nieuwer is dan de ander. En andere optie is de automatische syncronisatie uitschakelen van de ipod en toon-als-schijf activeren. Kijken wat er dan gebeurd. Heel stom hoor, maar heb je de ipod EN de mac wel een keer opnieuw gestart? De ipod herstart je door menu-ok voor ± 5 sec ingedrukt te houden.

Yup. Been there, done that ;)