iPod mini repareren? Apple's automatisering deugt niet!

Nou ja zeg! Apple heeft zijn automatisering niet op orde en is net zo bureaucratisch als andere bedrijven!

Op 27 juli komt mijn langverwachte iPod mini binnen. Direct online geregistreerd.
Helaas loopt de batterij vanzelf leeg als ie uitstaat. Is niet OK, dus het serviceformulier op de Apple support site ingevuld. Serienummer ingevuld, aankoopdatum ingevuld (27-7-2004), krijg ik het bericht dat mijn product helaas buiten de garantietermijn valt. Of ik een aankoopbewijs wil faxen! Gek voor een product dat nog niet eens een jaar op de markt is!
Bellen naar Apple (10 cpm): telefonisch (nog een keer) geregistreerd, met aankoop datum; advies: vul het on-line formulier nog een keer in, gaat nu goed. Niet dus. Hetzelfde bericht (ik denk het zal wel). Er gebeurt een paar dagen niks. Wanneer wordt ie nu opgehaald?

Weer gebeld (weer 10 cpm). Wat blijkt? ‘Onze excuses, het systeem…’ waar ken ik dat van? Het serienummer blijkt in de database bij de fabriek niet goed gelinkt te zijn aan iets. De ene afdeling werkt met een ander systeem dan de andere afdeling, twee systemen dus, die niet aan elkaar gekoppeld zijn. Dus als de ene een aankooopdatum registreert, dan weet het andere systeem dat niet en moet ik toch een aankoopbewijs faxen!!

Mooie boel voor een innovatief merk!
Vanavond toch maar faxen dan… en dan hopen dat het goed komt!

FF een vraagje: waar heb je die iPod mini gekocht? Bij Apple Store?

Verder heel herkenbaar. :o)=

nee, niet eens. Van de leverancier kreeg ik het advies om het on-line formulier in te vullen, want dat zou sneller gaan!

Dat is normaal bij grote bedrijven! De ene afdeling communiceert niet of nauwelijks met de andere afdeling, en dat kan hele leuke situaties opleveren! :? Ik heb zoiets gehad en heb nogsteeds zoiets bij T-Mobile! De klantenservice en afdeling relatiebeheer beweren allebei verschillende dingen. Om gek van te worden. Keb ter compensatie 2 bios bonnetjes gekregen das wel netjes! :D Ach wees gerust apple is niet het enigste bedrijf waar zulke dingen gebeuren

ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met de Service Afhandeling van apple.. ik adviseer altijd naar de Applecare te bellen. En ja je moet natuurlijk wel van wanten weten als je belt want anders duurt het langer. en jah 10 ct p/m jammer dan het heeft me tot nu toe veel meer bespaard... dus ..

[quote:cdbf11cd51="JazzEye"]nee, niet eens. Van de leverancier kreeg ik het advies om het on-line formulier in te vullen, want dat zou sneller gaan![/quote:cdbf11cd51]

Dan heeft die leverancier zich er gemakkelijk vanaf gemaakt. De koopovereenkomst is namelijk met hém en niet met Apple. Ik zou zeggen: laat die fax maar zitten en sta op je (consumenten)recht!

[quote:ad30916fea="Esquare"]Dan heeft die leverancier zich er gemakkelijk vanaf gemaakt. De koopovereenkomst is namelijk met hém en niet met Apple. Ik zou zeggen: laat die fax maar zitten en sta op je (consumenten)recht![/quote:ad30916fea]

weet ik, dus die heb ik inmiddels een pissig mailtje gestuurd

blijft dat Apple de automatisering niet op orde heeft…

Dozenschuiver zeker? Mail-a-Mac?

nee, daar heb ik trouwens goede ervaringen mee. Een discussie over leveranciers lijkt me bovendien Of Topic. Via mijn leverancier komt het wel goed weet ik uit ervaring. Die ruilen 'm zo om, mits op voorraad. Dat zal de reden wel zijn dat ze dit advies gaven.

Mijn punt is dat Apple’s ICT niet zo goed is als je zou mogen verwachten van zo’n merk.

[quote:2f0e4bee89="JazzEye"]nee, daar heb ik trouwens goede ervaringen mee. [/quote:2f0e4bee89]

Ik niet. :o)=

Voor het overige denk ik dat men nogal overspannen verwachtingen heeft over Apple: het scoort als bedrijf m.i. nog steeds bovengemiddeld als het gaat om service, maar het is nu ook weer niet zo dat het een perfecte status heeft.

Met Mail-a-Mac heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen mee, zelfs betere als de Apple Store en sommige andere resellers! Jij bent eigenlijk de eerste volgens mij , die er slechte ervaringen mee heeft.

Zal wel aan mij liggen. 8)

Ik heb ook een defecte iPod gemeld bij Apple.

Zij mij natuurlijk doorwerwijzen naar die site. Ik zo’n form aanmaken. Eerst enorm geklooi omdat ik met mijn Apple ID een vals adres had opgegeven… :stuck_out_tongue:

Maar dan? Er staat nergens wat je kan verwachten. Er staat alleen een status vermelding in het Engels. De help pagina’s zijn ook in het Engels en mijn status “Dispatch Sent” staat er niet bij. Moet ik nu wachten? Moet ik niet bewijzen wanneer ik hem heb gekocht? Ik heb alleen een Dixons bonnetje.

Dus ik bellen. Ooooohhh ze sturen een koerier om de iPod op te halen. Maar wanneer dan? Uknown en nergens te vinden. Ze kunnen aan het serienummer zien of je nog garantie hebt. Volgens mij heeft Dixons helemaal niet het serienummer genoteerd toen ik hem kocht, maar alla.

Dank u. Zo de koerier is nu geweest, en nu? Laat ik eens bellen. Oooh het duurt 9 a 10 dagen. Waarom staat dat nergens? Handig zo’n site als je nergens de juiste gegevens kan vinden…

xx

Ik heb mijn iPod 40 GB/ 4e g. besteld via de Apple store en netjes ontvangen na 10 dagen. Op hun website stond dat ik bij ontvangst een brief zou krijgen met een gratis telefoonnr. voor ondersteuning. Deze brief zat er niet bij (en heb ik nog steeds niet ontvangen, evenals de rekening, die ik wil hebben voor de douane). Dus toen ik probleempjes had met het syncen van mijn muziek van iTunes naar de iPod, dan maar gebeld met hun gratis 0800 nr. Tja, dan krijg je een nummer door wat je kunt bellen - 020-3469104, wat dus gewoon geld kost. Half uurtje aan de lijn gehangen met die jongen, want hij kon het niet vinden. Hij wilde het probleem opschalen naar level 2, toen hij bedacht dat ik het eens moest proberen met het usb-kabeltje ipv de fire-wire kabel. Jawel hoor, probleem opgelost, maar ik had wel een half uur interlokaal belkosten. Toch geen optimale after-sales service!

Read the manual?