ipod mini volume control

Hoi allemaal,

Ik ga hier een domme vraag stellen vrees ik maar ik vond hier niet direct info over op apple site. Hoe kan je op een ipod mini het volume regelen? Ik stel de vraag namelijk omdat ik die op een moto zou willen bevestigen en wou zien of ik snel en makkelijk het volume kan verandere met mijn moto handschoenen aan. Iemand die hier al ervaring mee heeft mag altijd iets laten weten.

MVG
Basiel

Draaiwieltje of afstandsbediening zijn de enige mogelijkheden, naar ik weet..

Het volume verander je door met je vinger op het clickwheel te draaien. Draait niet mee, maar werkt adh van druk/warmte.

/edit: ik denk idd dat afstandbediening het handigst is met handschoenen aan

dus met handschoenen aan kan het zijn dat dat niet werkt omdat de warmte te laag is?

Dat is inderdaad goed mogelijk. Afstandbediening is echt een uitkomst. Ik zou niet meer zonder willen!

Heb net even geprobeerd met handschoenen aan bij men gewone iPod, maar met hetzelfde mechanisme en spijtig genoeg werkt dit niet. Je kan best met de afstanbediening werken dan.

die afstandsbediening is dat dan met oortjes bij of zonder want heb ingebouwde hoofdtelefoon in helm zitten en wou ipod daar op aansluiten

Is met oortjes, maar die hoof je niet te gebruikten. (niet zonder te koop, misschien op ebay ofzo) maar je kunt gewoon een mini-jack in de afstandbediening doen

/edit je eigen oordoppen kunnen er dus in

ok allemaal hartelijk bedankt

Graag gedaan hoor :D daar forummen we voor

[quote:a1641b607a="basiel"]Hoi allemaal,

Ik ga hier een domme vraag stellen vrees ik maar ik vond hier niet direct info over op apple site. Hoe kan je op een ipod mini het volume regelen? Ik stel de vraag namelijk omdat ik die op een moto zou willen bevestigen en wou zien of ik snel en makkelijk het volume kan verandere met mijn moto handschoenen aan. Iemand die hier al ervaring mee heeft mag altijd iets laten weten.

MVG
Basiel[/quote:a1641b607a]

Basiel,
ik gebruik mijn iPod mini ook op de moto, en tot voor kende ik hetzelfde probleem als jij. Ik zeg wel “tot voor kort” want sinds vorige week is de Griffin Airclick te koop, en da’s echt iets handigs.
Te koop bij (o.a.) IT-Pro in Gent, A’pen en Sint-Niklaas voor 39 euro. Werkt perfect, echt waar.
Meer info op www.griffintechnology.com

[img:a1641b607a]http://users.pandora.be/psav/airclick.jpg[/img:a1641b607a]

[quote:f0ef4acf3d="glimburger"][quote:f0ef4acf3d="basiel"]Hoi allemaal,

MVG
Basiel[/quote:f0ef4acf3d]

Basiel,
ik gebruik mijn iPod mini ook op de moto, en tot voor kende ik hetzelfde probleem als jij. Ik zeg wel “tot voor kort” want sinds vorige week is de Griffin Airclick te koop, en da’s echt iets handigs.
Te koop bij (o.a.) IT-Pro in Gent, A’pen en Sint-Niklaas voor 39 euro. Werkt perfect, echt waar.
Meer info op www.griffintechnology.com

zo dat is mee een handig ding. ik ga die kopen voor mijn iPod mini. ik wou net die vraag gaan stelen op het form.

[img:f0ef4acf3d]http://users.pandora.be/psav/airclick.jpg[/img:f0ef4acf3d][/quote:f0ef4acf3d]

Groot voordeel van deze airclick is dat die met radiofrequent golven werkt in plaats van met infrarood. Hierdoor kan je je iPod doorheen het hele huis bedienen, dus beneden aansluiten op de stereo en 'm van boven op de badkamer bedienen bv. Op de moto steek je de iPod met het opgeklikte ontvangertje veilig weg onder je zadel, in je topcase, in je tanktas... en sluit je 'm aan op helmspeakers, al dan niet via je intercom. Zo doe ik het tenminste, en 't werkt dus geweldig goed;

Dag mensen, ik heb een vraag over die Airclick.

Ik heb hem net egkocht, maar het valt mij vies tegen. Ik moet er zo ongeveer maximaal een meter vanaf blijven staan anders is het signaal weg… Zou dat komen door mijn Airport basestation?

Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring of is het bereik bij iedereen goed?