iPod mount niet op nieuwe G5

Mijn iPod mount vaak niet op mijn nieuwe G5 2 x 2GB als ik hem in de Dock zet. Pas als ik de machine opnieuw opstart, wordt hij zichtbaar op het bureaublad. Hoe zou dat kenne kome? (Probleem doet zich op geen enkele andere Mac voor.)

andere fw/usb poort geprobeerd?

Zit er nu niet achter, probeer het morgenvroeg. Kabel gaat nu naar achterkant Cinema Display, moet ook wel anders moet ik aan de voorkant van de G5 inpluggen vanwege geen FireWire-poort meer aan de achterkant door de stekker van het scherm.

Bij mij werkt het ook niet zoals ik gewend ben. Op mijn G5 (eerste generatie) wordt de iPod (Photo 30Gb) wel zichtbaar op het scherm, en hij start iTunes automatisch op - als 'ie al niet aan staat. Maar na het bijwerken hoort het "koppel niet los" toch vanzelf te verdwijnen. En dat doet hij niet. Dus elke keer als ik mijn iPod heb bijgewerkt, moet ik hem in het prullebakje gooien. En dat is toch een beetje lastig. Ik snap niet hoe dat komt.

Heb mijn iPod aangesloten op de andere FireWire-poort aan de achterzijde van de Cinema Display, maar het probleem blijft: de ene keer mount hij wel, de andere keer niet. Als ik het stekkertje er uithaal en er weer in doe, lukt het wel. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.