iPod mount niet / Start disc-check ( OPGELOST )

Ik heb de reeds bestaande threads uitgebreid bekeken, maar mijn specifieke probleem zag ik niet staan.

Ik heb een [b]2e generatie iPod 10 GB (iPod software 1.3.1)[/b[ die sinds vandaag niet meer mount aan mijn G4’s (draaien op OS X 10.3.3). Zodra ik de iPod aansluit begint deze aan een disc-check; er verschijnt een vergrootglas dat over een draaiende schijf beweegt, met daaronder een statusbalk.

De iPod wordt tevens warmer en warmer, ter hoogte van het venster. Alleen aan de voorzijde trouwens, de achterzijde blijft op gewone temperatuur.

Ik heb de iPod diverse malen reset, op alle verschillende manieren die ik in de verschillende threads tegenkwam.

De schijf wissen gaat niet, de iPod mount überhaubt niet. Muziek luisteren gaat nog steeds gewoon. Wanneer de iPod klaar is met de disc-check verschijnt er een icoontje van een schijf met een ‘o.k.’ vinkje.

Heeft iemand een idee? Ik kan nu geen kant meer op!

Ik heb dit probleem ook gehad. Het werd verholpen door de iPod opnieuw op te starten en daarna de selctie knop ingedrukt te houden. Dit deed ik per ongeluk, maar het was toen wel verholpen. M'n iPod was daarna wel ff de weg kwijt. ik moets alles opnieuw inregelen.

good luck

Niets werkt. Ik heb het ook geprobeerd per ongeluk te doen, maar ook dat werkt niet ... So now what?

Misschien kan je de software er opnieuw opzetten

Dat zou op zich al geweldig zijn, maar daar heb je het probleem weer: ik moet dat eerst de iPod mounten ... en dat lukt dus meteen al niet.

Okay, just solved it. This is what helped me:

READ THIS BEFORE YOU TRY:

1. iTunes could automatically start up. When this is the case, make sure it can’t (for example by stuffing it via Aladdin Stuffit or make a discimage). After that: trash iTunes.

2. Reset the iPod (push Menu+Play button), while the iPod is connected on your computer.

3. When it resets and the Apple-logo appears in the display, immediately push the Forward+Backward buttons.

4. Now the iPod should mount / appear on your desktop.

5. When the iPod has mounted, even the finder will freeze when you want to read out your iPod, so don’t. You’ll just have to re-install the software, and yes, everything on your iPod will be lost.

6. Start up your iPod software updater, and do a clean install (repair) of the iPod software. After this, you’ll be askes to disconnect and reconnect the iPod.

7. But … disconnect the iPod. Reset it. Now connect it again. Now everything should run smooth again.

This is what helped me after days of no succes. I own a 2nd generation iPod 10 GB.

PS … Ik had na al dit tikwerk op het Apple Discussion forum geen zin meer om alles te vertalen.