IPod muziek delen

Vroeg me af of het mogelijk is om de muziek die op je ipod staat over te zetten naar een andere pc. Moet daar dan ook itunes en drivers geinstalleerd worden? Meen mij te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat er een beveiliging op zit dat dit tegenhoud i.v.m. de platenmaatschappijen. En hoe zit het met bestanden op de hdd?

Beste Farmill,

Welkom op het forum. Aangezien je nieuw bent en het ‘klappen van de zweep’ nog niet kent, deel ik je het volgende mee: Gebruik de zoekfunctie voor je een topic opend. Je vraag is al veelvuldig voorbijgekomen. Zo voorkom je irritatie bij andere forumgebruikers en onnodige vervuiling van het forum.

In principe kan je vanaf je iPod geen muziek kopiëren naar een andere 'PC'.

Ik hoef jou ook niet te vertellen dat ‘in principe’ betekent dat er genoeg software te krijgen is die dat wel voor je kan doen.

@ Funqtion stom altijd op nieuwe forums vergeet ik de zoekfunctie heel debiel want was ooit is moderator op een ander forum en wees verschillende mensen daarop :P

@KarelWillem had al zo’n vermoeden, maar apple zelf biedt er dus geen ondersteuning voor.

[quote:09cb68664a="Farmill"]@ Funqtion stom altijd op nieuwe forums vergeet ik de zoekfunctie heel debiel want was ooit is moderator op een ander forum en wees verschillende mensen daarop :P[/quote:09cb68664a]

No probs! :wink:

[quote:08f88ee669="Farmill"]apple zelf biedt er dus geen ondersteuning voor.[/quote:08f88ee669] Apple zelf MAG er geen ondersteuning voor bieden. Zodra ze dat doen wordt de iPod niets anders dan een manier om gigs aan mp3 te verspreiden, en dat vinden de platenmaatschappijen weer niet zo leuk...

Maar geblokkeerd is het niet hoor, maar de muziek staat gewoon kris kras verspreid over tientallen mappen, om het zoeken naar muziek te ontmoedigen…

Voor de PC kun je PodUtil gebruiken om de muziek van de iPod af te halen.

http://www.kennettnet.co.uk/software/podutil.php