iPod Nano 5th generatie, speaker vraagje.

Omdat de nieuwe iPod geen hold knop meer heeft, Urlg!
Denk ik aan een 5th gen.
Alleen begreep ik dat deze ook een speaker heeft, nu is mijn vraag als de koptelefoon losschiet komt het dan uit de speaker schallen en is dit uit te schakelen?
Dit wil ik namelijk absoluut niet hebben.

Nou ja, ‘schallen’. :slight_smile:

Maar: nee. Als je de oortelefoon er uit haalt, pauzeert de muziek.

Zie ook de gebruiksaanwijzing, bladzijde 12.

[quote=KarelWillem url=https://www.onemorething.nl/community/topic/ipod-nano-5th-generatie-speaker-vraagje/#post-3079849 time=1500388846]Nou ja, ‘schallen’. :slight_smile:

Maar: nee. Als je de oortelefoon er uit haalt, pauzeert de muziek.[/quote]

Maar voor de zekerheid, is het niet mogelijk deze speaker helemaal uit te schakelen te slopen, want ik wil hem never nooit niet gebruiken.
Ik heb daarnaast sowiezo ook wel bepaalde schaammuziek die ik liever voor mijzelf hou.

Ja hoor. Alles is te slopen.

https://nl.ifixit.com/Teardown/iPod+Nano+5th+Generation+Teardown/1157

Leef je uit, en trek los wat je wilt.

Welk onderdeel hiervan is de speaker?

Stap 14: ‘Here’s the speaker.’

Wil je álles voorgekauwd hebben of denk je zelf ook nog een beetje na?

Andere manier speaker uit te zetten? Is nog erg lastig open te maken, ben bang dat ik iets sloop (anders dan de speaker)

Speaker uit zetten? Je bepaalt toch zelf wanneer je geluid maakt met dat ding?! Misschien kun je je beter afvragen waar je eigenlijk bang voor bent. Of een iPod Nano zónder speaker kopen (de 4th gen dus) als dit echt zo’n probleem voor je is.

Dat mijn KVK muziek per ongeluk uit de speaker schalt. Anders mischien toch maar voorzichtig openmaken en speaker eruit slopen.

Zou ik zeker doen ja. Véél makkelijker dan een iPod Nano 4 zonder speaker kopen. Succes hè! 8-O :cry: :-?

Je koopt die Nano duidelijk om muziek te luisteren mét oortelefoon.
Dus… die zit er altijd in.

En die ene keer dat hij er per ongeluk uit schiet o.i.d. stopt de muziek.
Ben je nu geen probleem aan het zoeken wat er niet is?!

Als ik daarna op play druk en vergat de koptelefoon weer aan te suiten komt mijn KVK muziek uit de speaker.

Ja, en als je morgen onder een auto loopt kàn je dood zijn.

KVK muziek? Kamer van Koophandel muziek?

Maar in alle eerlijkheid. Iedereen heeft zijn ‘guilty pleasure’ muziek en smaken verschillen nu eenmaal. Gewoon luisteren wat je wilt luisteren en niet zo druk maken wat anderen daarvan denken.

Ik gebruik al jaren mijn iPhone en iPad voor audio/video. En haal er vaak genoeg een plug uit en, voor zover ik mij kan herinneren, heb ik nog niet gehad dat de audio dan doorspeelde.
Bij de iPad vind ik het soms vervelend, want ik wil de video gewoon door kunnen kijken met de internet speaker, maar hij gaat hoe dan ook op pauze.

Maar nog even over dit:

[quote=gutias45 url=https://www.onemorething.nl/community/topic/ipod-nano-5th-generatie-speaker-vraagje/ time=1500385119]Omdat de nieuwe iPod geen hold knop meer heeft, Urlg!
Denk ik aan een 5th gen.
Alleen begreep ik dat deze ook een speaker heeft, nu is mijn vraag als de koptelefoon losschiet komt het dan uit de speaker schallen en is dit uit te schakelen?
Dit wil ik namelijk absoluut niet hebben.[/quote]
Welke iPod? En wat heeft een hold knop te maken met een speaker? De iPods en dergelijke apparaten hebben of een hold knop of een lock knop. Beide doen prima wat ze moeten doen.

Kinderen voor Kinderen. En verder is dit natuurlijk een bizar draadje. Als je uit een iPod Nano 5 de speaker wilt slopen (really?!) terwijl je ook op zoek kunt naar vrijwel dezelfde Nano zónder speaker (de 4th gen), dan neem ik TS niet meer heel serieus… :-? ;!

Aaah ja. Dat is een stuk logischer. :wink:

Had een 2de hands al via Ebay gekocht, en is binnen zat geen laadkabel bij dus die moet ik nu los kopen. Geluid kwam al uit speaker (stond nog wat muziek op, enorme KUT muziek in mijn beleving zelfs wel te verstaan.) , baterij is leeg maar kan niet laden want heb geen kabel.
Wacht nu op kabel die ik even heb besteld.

Die 7th iPod heeft alleen een dimmer knop, die blokkeerd niet de regelknoppen aan de zijkant. Ook gaat het scherm redelijk makkelijk weer aan omdat het een druk knop is en geen schuifknop.

iPod Nano 4th Generatie.

Bij min. volume vind ik het geluid erg luid, luider dan de 7th generatie. Ook veranderd onderaan het volume niet.
Bekent en heeft iemand een oplossing?

Kun je wellicht iets uitgebreidere informatie geven? Ik heb geen idee waar je het over hebt.
– Wat is precies je probleem?
Het minimum volume vind ik veel te hard. Ook veranderd het volume aan het begin van de slider niet.
– Sinds wanneer heb je dit probleem?
Is 2de hands iPod via Ebay maar ik denk dat alle modelen het hebben.
– Wat heb je wellicht al gedaan om het probleem te isoleren / op te lossen?
Ik heb geluidbegrenzer geprobeerd maar dit verhelpt het niet.

Praat je nou tegen jezelf? :roll:

Troll alert. TS heeft het in dit draadje steeds over de 5th gen Nano en zijn probleem met de speaker, en heeft het nu toch opeens over de 4th gen. Trap er niet in mensen.

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:q4809zGWLS4J:https://www.onemorething.nl/community/topic/cassette-walkman-vragen/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=hk&client=safari (hierna zijn meerdere draadjes van hem op dit forum verwijderd)