iPod nano 6G verschijnt niet in iTunes

Hallo,
Ik heb op marktplaats een 16GB 6G iPod nano gekocht. De radio werkt goed, maar ik kan er verder niets opzetten omdat hij niet in iTunes verschijnt.

Als ik hem in mijn Mac steek komt die als USB op het bureaublad, en mijn Mac switcht naar iTunes, alsof die hem wel herkent, maar ik zie hem niet in iTunes staan. Als ik gewoon muziek naar de iPod sleep zoals naar een USB, dan ziet die het niet als muziek.

Ik heb iTunes 11, en de iPod heeft software 1.2 PC.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Jeroen

Werd hij misschien gebruikt in een Windows omgeving? Heb je nergens geen Windows machine om te kijken of hij in iTunes 11 voor Windows wel tevoorschijn komt?

Is er ook geen zo'n 'reset' zoals we dat bij de iPhone hebben om hem in DFU mode te zetten? Misschien kun je hem op die manier herstellen?

[url=http://www.youtube.com/watch?v=NF3nNIT5-XI]Reset[/url]!

Zo dus! :grin:

Ik heb hem via instellingen gereset, maar ook met de Power + '-' knop. De laatste methode moet via iTunes wat dus niet werkt.
Ik denk dat die in een Windows omgeving is gebruikt, dat ga ik dus nu even proberen.

EDIT// Bij Get Info op de Desktop staat dat die MS-DOS (Fat32) is. Maakt dat uit? Kan ik hem zo formatteren of sloop ik hem dan?

PS: De kabel van de iPhone is hetzelfde hoop ik? De kabel die erbij zit is ehm... tja... 'verrot'... :grin:
Je kunt wel zien hoe de vorige eigenaar was. Er zit ook een dikke stofbende achter de clip en de oordopjes die erbij zaten heb ik ook maar meteen weggegooid. Dat je die er nog bij durft te stoppen... :sealed: Maar het ging mij alleen om de iPod, en die is na een beetje schoonmaken nog bijna in nieuwstaat. :)
En wonderbaarlijk hoe ze zoveel op zo'n mooie manier in zo'n klein apparaatje kunnen stoppen! Ik sta echt versteld!

Ja, hij is dus gebruikt onder Windows (FAT32). Geen idee of je hem zomaar kunt formatteren.

Ik heb hem nu op Windows getest in iTunes (niet iTunes 11 maar dat mag niet uitmaken, want bij de release van deze iPod was die er ook nog niet). Ik krijg daar deze melding in iTunes:

"De aangesloten iPod kan niet worden geïdentificeerd. Sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals.

Als het probleem blijft bestaan deïnstalleert u iTunes en installeert u iTunes vervolgens opnieuw."

Als ik de verborgen bestanden weergeef zie ik wel allemaal pref bestanden etc. dus ik weet nu niet of formatteren kwaad kan. En ALS ik hem formatteer, waarin dan? HFS+?

De vorige gebruiker gebruikte hem met iTunes op Windows zegt ze.

http://support.apple.com/kb/TS1369?viewlocale=en_US&locale=en_US

Ben je iets met deze pagina? Gebruik even Windows tot je hem terug zichtbaar krijgt. Als je hem zichtbaar krijgt op Windows, hang je hem aan een Mac en restore je hem via iTunes naar een Mac-indeling.

Ja die had ik al gezien maar was niet de oplossing.

Ik ben nu wat verder, ik hing hem na een herstart van WIndows weer daaraan, en toen kon ik in iTunes de iPod configureren. Dat heb ik gedaan, maar als ik hem nu aan mijn Mac hang blijft die op de Desktop staan, maar niet in iTunes.

Ook bij Devices in iTunes staat die niet.

Je moet hem via Windows niet instellen als externe schijf. Normaal - dat kon vroeger toch - kun je een iPod nano via iTunes instellen als 'externe schijf'. Dan komt hij op je bureaublad te staan. Als je die optie uitzet komt hij allicht wel in je iTunes terecht. Ik zou hem nu gewoon herstellen op Windows naar de fabrieksinstellingen.

Ik heb hem in iTunes hersteld, en hij deed meteen een software update. Nog steeds komt die bij mijn Mac op het bureaublad. :slant:

Als je herstelt via iTunes op Windows is het toch standaard niet als externe schijf?

In iTunes 11 op Mac moet die toch rechts bovenin naast de iTunes Store knop komen waar mijn iPhone ook komt te staan? Of is het anders met nieuwe apparaten?

Heel vreemd, kapot is hij zeker niet, anders zou hij ook niet herkend worden in Windows. Ik weet verder niet echt meer wat je nog kunt doen. Ik heb hier vorige week een nano (2e generatie) aan mijn Mac gehangen die in Windows geconfigureerd was en die kwam meteen in iTunes...

Op windows zie ik dat "Gebruik als schijf activeren" uitstaat, dus het is niet als schijf. In iTunes komt die in Deze Computer en iTunes. Op mijn Mac alleen in Finder.

Als het echt niet lukt bel ik Apple wel even. De telefonische support is afgelopen, maar het is altijd het proberen waard.

Echt heel erg bedankt voor al jullie hulp en moeite!!

Ik kwam op de Apple fora het volgende tegen:

[quote]
iPod shows up in Finder, iTunes opens but iPod doesn't show in iTunes.
[/quote]

De oplossing die wordt aangeboden is net het omgekeerde van wat ik jou wilde vertellen:

[quote]
Put the iPod in disk mode!
[/quote]

Bron: https://discussions.apple.com/thread/2268644?start=0&tstart=0

Oplossing: http://support.apple.com/kb/HT1363

Bedankt, ik heb hem in Disk Mode! :)

Maar nu staat er "Do Not Disconnect." met een knipperend stopbord. Ik weet niet hoelang dat hoort te duren? Wat doet die nu dan? Herstellen ofzo? Want in iTunes zie ik hem nog niet.

EDIT// Ejecten op het bureaublad was genoeg, nu staat er "OK to disconnect.".
Maar nog steeds niet in iTunes...

Ik maak het jullie wel moeilijk...

In Disk Modus zetten en wachten tot hij in iTunes verschijnt. Dat kan een tijdje duren volgens mij.

Ik heb hem zeker 5 minuten in Disk Mode gehad. Hij switchte het scherm wel weer naar iTunes, maar verder niks...

Mijn laatste bijdrage: http://support.apple.com/kb/HT1339?viewlocale=nl_NL

Dat zal ik dan nog maar eens doen op de Windows, want op Mac kan het niet omdat die nog niet in iTunes verschijnt.

Als het dan nog niet lukt zoek ik wel een App om het te gebruiken zonder iTunes...

Echt bedankt voor alle moeite!! :)