iPod of PowerBook G4 aansluiten op TWEE active speakers

Hoe kan ik mijn 2 active speakers [JBL EON10 G2] gebruiken in combinatie met enkel mijn iPod, of enkel mijn PowerBook? M.a.w. zonder mengpaneel. Moet ik mijn speakers met elkaar verbinden? Op welke speaker moet ik dan mijn iPod aanluiten? Of moet ik extra hardware kopen opdat mijn iPod zou spelen door 2 active speakers? Zijn er meerdere mogelijkheden? Wat is aan te bevelen?

PS; momenteel “durf” ik maar 1 speaker aan mijn iPod koppelen mbv een kabel met een grote en een kleine jack-aansluiting. [mogen 2 active speakers wel met elkaar worden gekoppeld?]
Bestaat er iets voor op de iPod, waar 2 uitgangen op zitten, voor elke speaker een uitgang?

Met mijn mixer [A&H Xone:62] ertussen is het natuurlijk ideaal … iPod op mixer, en kabels met XLR aansluitingen om mixer met speakers te verbinden.

Alee, 'k hoop op massa’s reacties …
't is aan ulder [jullie]
Alvast petanque-t!

“be prepared”

Bedoel je nou dat je 2 speakersets wil aansluiten op 1 apparaat of...? In het eerste geval, er bestaan van die splittertjes die je op de koptelefoonaansluiting kan koppelen en daarop dan dus 2 speakersets. In het andere geval zou ik het eergelijk gezegd niet weten ...

petanque is toch jeux de boules? :D

Maar de mooiste oplossing is (natuurlijk) via je A&H mixer! Je hebt er genoeg voor neergelegd, dus waarom niet gebruiken?

Je zou natuurlijk cheapass je stereo signaal kunnen splitten met een stekkertje… maarja als je een A&H hebt staan… die split het wel even wat mooier :slight_smile:

Als ik het goed begrijp dan ben je op zoek naar een "enkel stereo" naar "dubbel mono" adapter. Die bestaan er in allerlei smaken, je kan het direct aan de kant van je ipod of ibook doen met een male mini-jack stereo naar dubbel female mini-jack mono adapter.

Dit is wat ik doe. iPod met een stereo mini-jack verbinden met een vrouwtje stereo mini-jack, dat via een nieuw kabeltje splitst in twee kabeltjes met elk een tulpje. Hup, in de NAD versterker en knallen maar. Als ik jou was, zou ik 'm zo verbinden met je A&H mixer. Zijn JBL EON speakers niet van die actieve dingen? Want dan zou het mogelijk kunnen zijn dat é´én speaker een lijnuitgang heeft en de andere een lijn in, waar je dus die ene speaker op dan aansluiten. Toch zou ik het eerst via de mixer proberen. Je iPod blaas je echt niet op hoor.