iPod onder stroom

Wie weet hier meer van? Als ik mijn U2 iPod (met usb) en de iPod van mijn zoon (Firewire) koppel aan mijn G5 iMac staat de boel onder stroom. D.w.z. bij aanraking van de ipod of de kabeltjes geven deze steeds elektrische schokken af. Dit geldt soms ook voor de voet van mijn iMac. Is dit normaal? Heeft iemand al eerder met dit fenomeen te maken gehad?

Ik heb een iPod mini en die wil nog wel 's een vreemd gevoel geven als 'ie aan het opladen is als je 'm aanraakt. Dat komt door wat lekstroom, maar schokken zijn het niet en komen ook niet van de kabel af. PowerBook gebruikers heb ik ook over gehoord en bij m'n Mac mini had ik het ook. Maar zoals gezegd dus geen schokken of iets in die richting...

Ik denk niet dat het normaal is, en zou ermee teruggaan. Het zal dan waarschijnlijk aan je Mac liggen denk ik, aangezien het bij verschillende iPod kabels (USB en Firewire) gebeurt. Ook gebeurt het bij twee verschillende iPods.

Ik heb een iPod Photo 60 gb en iPod Video 30 gb gehad. Nu heb ik een iPod Video 60 gb, mijn ouders een iPod Mini 4 gb en mijn broertje een iPod 2G (10 gb, als ik me niet vergis). Wij gebruiken hem i.c.m. een Windows pc en normale netstroom opladers.

Nog nooit een klein tikje, of zelfs een schok gevoeld… Erg vreemd verhaal van je. Ik zou ermee teruggaan.