iPod oortelefoon gerepareerd met mijn mond

Ja, het kan gekker! Een poos geleden begaf mijn iPod oortelefoon het. Dat wil zeggen: in het rechteroor alleen gekraak als de muziek iets te hard ging. Via rePod een nieuw oortelefoontje besteld. Vanmorgen wilde ik het oude oortelefoontje op een radiootje gebruiken, maar het kraakte nog steeds (had ook niets anders verwacht). Ik heb het toen tussen mijn lippen genomen en even zachtjes gezogen en weer losgeblazen. In het telefoontje ging iets heen en weer, voelde ik. Dus nog maar eens gedaan (als je gek doet, dan ook goed gek). En toen werkte het telefoontje weer zonder gekraak! Kiss of life heet zoiets in het Engels.

hahah! Dit kan apple een hoop geld besparen, gewoon als ze krakende oordopjes opgestuurd krijgen, ze even in hun mond doen en lekker blazen..

Dit kunnen ze ook in de handleiding van de ipod zetten, gewoon even blazen bij gekraak!

:P Telefoon naar de helpdesk van Apple: "I have a problem with the earphones" Antwoord: "Have you already tried the blow-job? :P

Je bent een genie!!! :D

Leuke tip!

ik wil niet lullig doen, maar dit is niet nieuw, deze methode gebruik ik ook wel vaker als mn "oortjes" kraken.

[quote:6c40728b65="vhbart"]:P Telefoon naar de helpdesk van Apple: "I have a problem with the earphones" Antwoord: "Have you already tried the blow-job? :P[/quote:6c40728b65]

:evil: Naughty boy!!

[quote:3288afcb5a="GordonNL"]hahah! Dit kan apple een hoop geld besparen, gewoon als ze krakende oordopjes opgestuurd krijgen, ze even in hun mond doen en lekker blazen..

Dit kunnen ze ook in de handleiding van de ipod zetten, gewoon even blazen bij gekraak![/quote:3288afcb5a]

Misschien hebben ze al mensen die dat doen! Voltijds :smiley:

iBlow™ :wink:

Mij is het zeker ook niet nieuw. Ik doe het ook al bij krakende oortjes. Meestal helpt het wel in het begin, maar na enkele "reänimaties" mag je de oortjes toch weggooien.

ik heb het juist een keer andersom gedaan, zuigen en juis niet blazen. en sindsdien doen ze het al weer een paar maanden(maar weinig gebruikt, dat wel).

[quote:24c3f30622]Misschien hebben ze al mensen die dat doen! Voltijds[/quote:24c3f30622]

hier heet dat een 1 euro job…

shoot, ik heb zo dus al 3 paar weggemikt, waarvan m'n laatste setje gisteren. ik had dit dus eerder moeten weten ga morgenochtend even de prullenbak induiken...

:stuck_out_tongue:

En hoe lossen jullie het nou op als bijv. je Mac of iPod zelf begint te kraken?? :P

[quote:162b2a6a83="diotav"]En hoe lossen jullie het nou op als bijv. je Mac of iPod zelf begint te kraken?? :P[/quote:162b2a6a83] Dan ga ik over op driestere methodes

[img:162b2a6a83]http://www.orph.us/images/projects/trap_MimiApple.jpg[/img:162b2a6a83]

Ja dit deed ik ook gewoon ff hard blazen. Maar toch wil ik nieuwe dan krijg ik die nieuwe en die schijnen toch minder problemen te hebben?

iPod Jimmy

[quote:5e8e4a51da="YoYelloW"]ik wil niet lullig doen, maar dit is niet nieuw, deze methode gebruik ik ook wel vaker als mn "oortjes" kraken.[/quote:5e8e4a51da]

Heb je dat ook al ergens op het forum gezet dan? Kennis moet je delen, toch? :stuck_out_tongue:

[quote:4936695e68="YoYelloW"]ik wil niet lullig doen, maar dit is niet nieuw, deze methode gebruik ik ook wel vaker als mn "oortjes" kraken.[/quote:4936695e68]

en nu wil ik niet lullig doen, maar hij zegt toch ook niet dat het nieuw is?

ik was trouwens onbekend met deze tip, dus dat is wel handig voor de toekomst (want oordopjes gaan naar verloop van tijd bijna altijd kraken!). ik heb overigens al twee setjes, kreeg een extra toen ik een afstandsbediening bestelde bij mijn mini iPod. die bewaar ik lekker, maar nu kan ik dus dit eerst proberen voor het geval het mis gaat.

thanks!

Wist ik ook nog niet :D Weet iemand trouwens, als je bij oortjes aan vraag neerzet: Kunnen jullie 1 Extra meesturen omdat ik op vakantie ga, doen ze dat dan ook?

Deze week herinnerde ik me bij problemen plots weer deze topic ivm het reanimeren van de iPod Apple earphones.

Dank voor deze reanimatie tip! Het lichtjes zuigen bracht het rechteroortje weer tot leven… 8) Probleem opgelost.