ipod oortjes vervanger? -> JVC HA-F120 ???

ja ze zien er goed uit, passen bij de ipod (ook diverse kleuren)

maar klinken ze zo goed als ze eruit zien ? wie heeft deze al
eens getest ??? ja ben gewoon wat argwanig omdat ze maar
8,5 euro kosten… iemand die ze heeft ? (getest)

check anders

http://www.jvc.nl/product.php?id=HA-F120-W&catid=7

8 euro is zeker weten troep.

beetje fatsoenlijke doppen beginnen bij 40 a 50 euro al heeft natuurlijk niet iedereen dezelfde eisen. Het zal wel zoiets klinken als de originele ipod dopjes en die zijn naar mijn mening ook zeer slecht.

[quote:5b239dfc09="lowfi"]8 euro is zeker weten troep.

beetje fatsoenlijke doppen beginnen bij 40 a 50 euro al heeft natuurlijk niet iedereen dezelfde eisen. Het zal wel zoiets klinken als de originele ipod dopjes en die zijn naar mijn mening ook zeer slecht.[/quote:5b239dfc09]

ben ik het niet mee eens, een vriend van me had laatst voor 10 euro oordoppen gekocht, en er zat geweldig geluid in!!
en ik vind het geluid van de ipod echt perfect, maar het kan ook aan mijn oren liggen natuurlijk :wink:

Bij een beetje serieuze winkel mag je vast wel even luisteren....

Succes

[quote:f8ad9b1f16="woopz"][quote:f8ad9b1f16="lowfi"]8 euro is zeker weten troep.

beetje fatsoenlijke doppen beginnen bij 40 a 50 euro al heeft natuurlijk niet iedereen dezelfde eisen. Het zal wel zoiets klinken als de originele ipod dopjes en die zijn naar mijn mening ook zeer slecht.[/quote:f8ad9b1f16]

ben ik het niet mee eens, een vriend van me had laatst voor 10 euro oordoppen gekocht, en er zat geweldig geluid in!!
en ik vind het geluid van de ipod echt perfect, maar het kan ook aan mijn oren liggen natuurlijk ;)[/quote:f8ad9b1f16]vindt jij ontbreken van lage en hoge tonen goed? :expressionless:

een vale stoeptegel heeft nog een groter frequentie bereik als die rotzooi

[quote:75297364a8="woopz"][quote:75297364a8="lowfi"]8 euro is zeker weten troep.

beetje fatsoenlijke doppen beginnen bij 40 a 50 euro al heeft natuurlijk niet iedereen dezelfde eisen. Het zal wel zoiets klinken als de originele ipod dopjes en die zijn naar mijn mening ook zeer slecht.[/quote:75297364a8]

en ik vind het geluid van de ipod echt perfect, maar het kan ook aan mijn oren liggen natuurlijk ;)[/quote:75297364a8]

Sorry… maar dan moet je toch echt eens een keer wat duurdere doppen luisteren. De iPod dopjes zijn namelijk echt 3x niks. Ik heb zelf de redelijk goedkope (meen 30-40 euro) Sony EX71’s en die klinken echt over het hele bereik stukken beter. Een andere goeie keus is de Sharp MD33. Ze kosten wat meer dan standaard oordopjes, maar qua geluid is het het zeker waard imo!

zit jij niet op got? :P

[quote:387792a5ce="lowfi"][quote:387792a5ce="woopz"][quote:387792a5ce="lowfi"]8 euro is zeker weten troep.

beetje fatsoenlijke doppen beginnen bij 40 a 50 euro al heeft natuurlijk niet iedereen dezelfde eisen. Het zal wel zoiets klinken als de originele ipod dopjes en die zijn naar mijn mening ook zeer slecht.[/quote:387792a5ce]

en ik vind het geluid van de ipod echt perfect, maar het kan ook aan mijn oren liggen natuurlijk ;)[/quote:387792a5ce]vindt jij ontbreken van lage en hoge tonen goed? :expressionless:

een vale stoeptegel heeft nog een groter frequentie bereik als die rotzooi[/quote:387792a5ce]

haha, tja… ik vind er zelf niets mis mee met de ipod oordopjes, iedereen die ik ken met een ipod was er ook wel over te spreken, tot nu dan :slight_smile:

Laatst heb ik de Shure E2c voor 89 euro aangeschaft. Ben ik meer dan tevreden mee, excellent en mooi neutraal!!

http://www.shurestore.com/earphones/eseries_e2c.html

tuurlijk je kunt ook nooit het beste verlangen van goedkopere dopjes maar die van de ipod zijn al van goede kwaliteit (mijn normen)... Als ik maar een goede bass flow en zuiver geluid hoor ben ik al tevreden het is ook niet dat ik alle tonen en dergelijke moet kunnen herkennen ik luister niet naar klasieke muziek dus het maakt op dat vlak niet veel uit. Een "degelijk" geluid is goed

dus nog niemand hier die ze heeft getest ? jammer…

Wat altijd iedereen vergeet is dat een dopje pas klinkt als het drivertje goed recht voor je gehoorgang zit, en niet teveel "lekt". Als dat niet zo is, hoor je geen laag of geen hoog. Goedkoop hoeft helemaaal niet slecht te zijn, en of een dopje voor jou klinkt hangt helemaal af van de vorm van je oren. Oordoppen zijn zeer subjectief.

Ik zou aan dopjes voor in je oren zeker niet teveel geld uitgeven, want technisch zijn de verschillen minimaal, tenzij je echte pro-in-ear dingen van garwoord of westone koopt (aardige site hierover: inear.nl). Maargoed, die zijn danook eigelijk voor gebruik op het podium en een beetje onzin voor je iPod, aangezien ze vaak 2x zo duur zijn als een iPod zelf… :wink:

Ikzelf heb net een week geleden philips oortjes gekocht van €11,50. Het is een model met 'haken' om achter je oren te steken, zeer handig, want je oortjes zitten na een beetje duwen goed en blijven goed zitten.

Wat zeer leuk is is dat ik veel minder omgevingsgeluid heb dan met de vorige oortjes, en ook veel meer volume.

Natuurlijk zijn e2c’s of e3c’s beter, maar voor die € 11,50 die ik betaald heb krijg ik een zeer aardig geluid. (beter dan de iPod-oortjes)

Zolang je de oortjes niet gebruikt als monitor (en dat raad ik iedereen af, oortjes als monitor) dan voldoen de goedkopere oortjes wel.

[quote:1acc55112a="Paetor"]Wat altijd iedereen vergeet is dat een dopje pas klinkt als het drivertje goed recht voor je gehoorgang zit, en niet teveel "lekt". Als dat niet zo is, hoor je geen laag of geen hoog. Goedkoop hoeft helemaaal niet slecht te zijn, en of een dopje voor jou klinkt hangt helemaal af van de vorm van je oren. Oordoppen zijn zeer subjectief.

Ik zou aan dopjes voor in je oren zeker niet teveel geld uitgeven, want technisch zijn de verschillen minimaal, tenzij je echte pro-in-ear dingen van garwoord of westone koopt (aardige site hierover: inear.nl). Maargoed, die zijn danook eigelijk voor gebruik op het podium en een beetje onzin voor je iPod, aangezien ze vaak 2x zo duur zijn als een iPod zelf… ;)[/quote:1acc55112a] vind ik helemaal geen onzin eigenlijk. Ok mss is 600 dollar voor doppen wat overdreven maar waarom zou je ook niet wat meer uitgeven? Wel 300 euro voor een mp3 speler overhebben maar te beroerd zijn om ff wat te inversteren in oordopjes? :S

ik heb zelf shure e4c gekocht :slight_smile:

[quote:60a3ac3c5a]lowfi

Paetor schreef:
Wat altijd iedereen vergeet is dat een dopje pas klinkt als het drivertje goed recht voor je gehoorgang zit, en niet teveel “lekt”. Als dat niet zo is, hoor je geen laag of geen hoog. Goedkoop hoeft helemaaal niet slecht te zijn, en of een dopje voor jou klinkt hangt helemaal af van de vorm van je oren. Oordoppen zijn zeer subjectief.

Ik zou aan dopjes voor in je oren zeker niet teveel geld uitgeven, want technisch zijn de verschillen minimaal, tenzij je echte pro-in-ear dingen van garwoord of westone koopt (aardige site hierover: inear.nl). Maargoed, die zijn danook eigelijk voor gebruik op het podium en een beetje onzin voor je iPod, aangezien ze vaak 2x zo duur zijn als een iPod zelf… Wink
vind ik helemaal geen onzin eigenlijk. Ok mss is 600 dollar voor doppen wat overdreven maar waarom zou je ook niet wat meer uitgeven? Wel 300 euro voor een mp3 speler overhebben maar te beroerd zijn om ff wat te inversteren in oordopjes? :S

ik heb zelf shure e4c gekocht Smile[/quote:60a3ac3c5a]
Hoe bevallen die e4c’s nou?
Ik heb zelf e3c’s en die bevallen meer dan prima(ook goede bass), maar ik vraag me af hoeveel meerwaarde die doppen hebben.
Ik kan mijn e3c’s verkopen aan iemand voor 180 euro dus dan is het een kwestie van 100 pleuros erbij leggen en je hebt nieuwe doppen.
Maar wat is er verbetert ten aanzien van de e3c??
Alvast bedankt!

ik heb de e4c gekocht voor 190 euro... dus ik weet neit wie er zo gek is om die e3c daarvoor te kopen?

overigens wordt het verschil tussen die doppen steeds kleiner natuurlijk. Het is niet zo omdat de ene 2x zo duur is dat ie ook 2x zo goed klinkt.

[quote:d48156e636="lowfi"]zit jij niet op got? :P[/quote:d48156e636]

Inderdaad… het ‘Wat zijn goede oordopjes’ topic :slight_smile: Shure e4c’s zijn trouwens wel geil, ik heb mezelf voorgenomen om die ook nog een keer te kopen als ik een keer veel geld over heb.