iPod op andersmans Mac

Is het normaal als je andersmans iPod op je Mac aansluit dat hij niet wordt herkend? iSync vind 'm niet, in iTunes verschijnt niets en op buroblad verschijnt ook niets. Heeft Apple bewust het systeem beveiligd of is er iets anders aan de hand. Zou het eventueel wel moeten werken als ik een extra account aanmaak met de naam van de iPod-eigenaar. Weet iemand iets meer of heeft iemand andere ervaringen???????

Als je een iPod op een ander Mac aansluit dan gebeurt hier het vlgende: iTunes start niet op maar als je zelf iTunes opstart dan is er een knopje rechtsonderaan het scherm verschenen met iPodinstellingen.. Ook is de iPod te zien bij de afspeellijsten in de buurt. Als die iPod van jou dit bij een ander niet doet dan zou ik er toch eens naar laten kijken.... :D

volgens mij zou ie sowieso op de desktop moeten mounten als ie dat bij jezelf ook doet.

[quote:0bde6f5a87="Lady Eowyn"]Als je een iPod op een ander Mac aansluit dan gebeurt hier het vlgende: iTunes start niet op maar als je zelf iTunes opstart dan is er een knopje rechtsonderaan het scherm verschenen met iPodinstellingen.. Ook is de iPod te zien bij de afspeellijsten in de buurt. Als die iPod van jou dit bij een ander niet doet dan zou ik er toch eens naar laten kijken.... :D[/quote:0bde6f5a87][quote:0bde6f5a87]volgens mij zou ie sowieso op de desktop moeten mounten als ie dat bij jezelf ook doet. [/quote:0bde6f5a87] Beide is hier niet van toepassing, ook niet op mijn iBook trouwens. Hoewel de iPod wel alles doet op de iMac waar hij normaals 'aan hangt'.

Gek, bij mij werkt het wel. Het is natuurlijk gewoon een harde schijf. Even onder itunes de optie [i:ac52629217]manual manage songs and playlists[/i:ac52629217] en [i:ac52629217]enable firewire disk use[/i:ac52629217] aanzetten en je ipod kan onder elke computer gebruikt worden.

Eerst had ik ingesteld dat de ipod door itunes gesynched werd bij aansluiting. Toen ik m’n ipod op een andere mac aansloot kreeg ik de melding dat deze ipod gesynched werd op een andere mac en niet bruikbaar was met itunes (op deze mac).

Maar als je nog steeds niks ziet, dan zou je het volgende kunnen proberen:

• ipod update 1.2.6 via je eerste mac installeren op je ipod
  • com.apple.ipod.plist uit /user/library/preferences halen
  • misschien itunes opnieuw installeren

Als je bij apple system profiler je ipod niet ziet staan dan kan het misschien aan de aansluiting liggen, de ipod is toch niet aangesloten via een firewire hub?[/img]

Laatste versie van iTunes is geinstalleerd en op de iPod de laatste update, en er is geen hub toegepast. Maar nergens is iets terug te vinden dat ie is aangesloten. Ook in schijfhulpprogramma wortie niet herkend. M.A.W. het is net of er niets is aangesloten want nergens is er iets terug te vinden. Helpmenu zegt dat ik de iPod moet herstarten wanneer ie is aangesloten maar dat mag ook niet baten. Maar nu het rare: je zou denken mijn Firewire-aansluiting werkt niet maar de batterij van de Pod wordt wel opgeladen. Dus raadsels alom

Het lijkt me dat het een softwarematig probleem is aan de kant van de ibook. Misschien werkt een schone installatie het beste (met behoud van je home-folder).

[quote:a462dc9455="boelie"]Het lijkt me dat het een softwarematig probleem is aan de kant van de ibook. Misschien werkt een schone installatie het beste (met behoud van je home-folder).[/quote:a462dc9455] Sorry, kan ook niet, hij werkt n.l. en niet op mijn iBook en niet op mijn iMac.

Intussen al aardig wat ‘oplossingen’ aangedragen maar de juiste is er nog steeds niet bij.

Je ipod werkt niet op beide macs? Hoe lang heb je je ipod al? Als je nog garantie hebt dan zou ik terug gaan en een nieuwe eisen, hier is gewoon iets mis mee.

Je hebt de klacht niet helemaal begrepen. De ipod is niet van mij. Op de mac van de ipod eigenaar doet ie het perfect ( zelfde naam dus account) maar zodra ik 'm bij mij aansluit zowel op iBook als Imac(andere naam dan de naam van de iPod-eigenaar)dan gebeurd er niets. Ik dacht dat is misschien afgeschermd i.v.m. rechten v.w.b. copieren van muziek anders dan van eigen iTunes. Maar ik mag toch wel verwachten dat de iPod als harde schijf herkend wordt ivm dataoverdracht.

Misschien had je de vraag dan verkeerd formuleerd, ik was nl in de veronderstelling dat het jouw ipod was die op 1 van de 2 macs werkte. Maar dat maakt niet uit. Ik zie geen reden waarom die ipod het niet zou doen. Ik gebruik mijn ipod vaak genoeg als firewire hd op de imac van m'n vriendin. Als ik hem aan de imac koppel, dan krijg ik hem te zien als een harde schijf en itunes wordt automatisch opgestart (daar staat hij dan in de lijst (bron)).

Misschien heeft de gebruiker een of andere restrictie er aan toegevoegd of zo? Het kan niet zo zijn dat je een gebruiker moet toevoegen om de ipod te kunnen zien.