ipod op home cinema aansluiten

Hallo,

ik heb mijn Ipod proberen aan te sluiten op mijn home cinema system, wat bestaat uit een dvd speler en een losse receiver (JVC RX-ES1SL). Ik krijg het echter niet voor elkaar het geluid over alle 5 de boxen en de subwoofer te laten komen. Er komt slechts geluid uit 2 boxen en dus ook niet uit de woofer. Bij een vriend van me werkt het echter wel direct goed en hij heeft een ouder type dvd speler dan ik. Ik heb ook niet echt een goedkoop setje, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Ik heb het geprobeerd met een dockstation en de tulpstekkers aangesloten op de overgebleven dvd in uitgang en op de video ingang. Aux of andere ingangen zitten er niet op de receiver. Moet ik hier verloopstekkers voor kopen of iets dergelijks? Of misschien een soort overgang van tulp naar scart of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dit hangt helemaal van de reciever af.

De iPod heeft maar 2 kanalen, links en rechts. Om het signaal dus om te zetten naar meerdere kanalen moet je reciever het signaal omrekenen… lang niet alle recievers kunnen dat.

Dit ligt inderdaad aan de instelling van je receiver. Ik ben er niet helemaal in thuis, maar als de receiver Pro Logic heeft dan kan je de instellingen van Pro Logic volgens mij zo zetten dat het stereo geluid over de 5 speakers verdeeld wordt.

de genoemde 'subwoofer' zal de centre luidspreler zijn. Die hoort uit te staan in de normale stereo mode. Het moet mogelijk zijn de receiver zo in te stellen dat er een psuedo surround ontstaat. Maar met goeie stereo is niets mis. Het klinkt misschien wel beter zelfs. Aan het versterkertje vanje iPod zal het niet liggen, en aan je enorme versterker ook niet. Geniet van het waansinnige geluid! (AAC hooge kwaliteit klinkt echt heel erg goed) 8) veel plezier met 'the pod'

[quote:4d2c8fd8ba="viv"]de genoemde 'subwoofer' zal de centre luidspreler zijn. Die hoort uit te staan in de normale stereo mode.[/quote:4d2c8fd8ba] Ook dit verschild per reciever. Ik kan zelf kiezen hoeveel speakers er aanstaan als ik mijn iPod aansluit... 2, 3, 4, 5 of 6.

ik kan zelf kiezen of ik 5.1 of 2.0 geluid uit m'n set wil laten komen. Daarvoor heb ik ook extra tulp-ingangen, waarvan dus ook een normaal stereo-wit-en-rood-setje. Hier sluit ik m'n laptop enzo op aan en ik zet hem op 2.0. En dan werkt het. Maargoed, dat moet je ook maar net hebben, misschien bestaan er idd verloopstekkers!

Bedankt voor jullie hulp, maar mijn eigen ingeving was achteraf toch de oplossing. Omdat zelfs JVC zelf geen oplossing wist ben ik maar naar de winkel gegaan en heb daar voor een tientje een scart-aansluiting gekocht waar op de achterzijde twee plugjes zitten voor de witte en de rode tulpstekker. Stekkers erin, scart aansluiting op de overgebleven video-ingang van mijn receiver en alles werkt perfect !!

Het is mij wel gelukt de iPod aan te sluiten. Ik maak echter gebruik van een speciale stekker. De ene kant van de stekker steek ik in de iPod en de andere kant van de stekker kunnen twee tulp stekkers worden gestoken. Deze twee tulp stekker steek ik weer in de versterker. Het geluid voor door de versterker uiteindelijk in Dolby Surround versterkt weergegeven.

hallo ik heb sinds kort ook een i-pod en een dock maar op welke uit gangen moet ik die nu aan sluiten om via mijn stereo alles af te spelen heb al een aantal mogelijk heden geprobeert maar het stoort erg ik heb een yamaha rx -v 592 rds tuner versterker alvast bedankt het is nog steeds niet gelukt en jullie weten het ook niet denk ik aangezien er nog steeds geen reacties zijn helppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp MARDERRRRRRRRRRRRR]