iPod oplaad probleem

Snapt iemand het opladen van iPod?

Ik niet. Heb dat ding de hele dag of nacht in zijn dock staan. Dan staatie braaf te “laden” volgens dat dikke pijltje, maar als ik hem eraf haal blijkt hij bijna leeg te zijn.
Ook als hij helemaal vol is en ik laat hem een nacht liggen op mijn bureau (niet aangesloten) loopt hij vrijwel geheel leeg. Dat is toch niet normaal??

Wie heetf het verlossende woord hierover. Ik kan niks vinden

[quote:e5c0e9804e="wontolla"]Ik niet. Heb dat ding de hele dag of nacht in zijn dock staan. Dan staatie braaf te "laden" volgens dat dikke pijltje, maar als ik hem eraf haal blijkt hij bijna leeg te zijn.[/quote:e5c0e9804e] Dat probleem heb ik ook (heb weliswaar geen dock) en ik heb dit probleem zo vaak gezien dat het je het wel normaal zou kunnen noemen. Als mijn iPod aangesloten is op m'n G4, terwijl die in sluimerstand staat, loopt de iPod langzaam leeg. Geen idee hoe het komt, maar ik koppel mijn iPod voortaan los als de batterij vol is. [quote:e5c0e9804e="wontolla"]Ook als hij helemaal vol is en ik laat hem een nacht liggen op mijn bureau (niet aangesloten) loopt hij vrijwel geheel leeg. Dat is toch niet normaal??[/quote:e5c0e9804e] Dat lijkt me ook niet. Wacht de reacties hier even af, maar dat lijkt me een geval voor AppleCare of zo.

Ik heb hetzelfde...

Bij mijn iMac DV ging het goed, dan laadt de iPod gewoon door als iMac in slaapstand staat.
Pleur ik em aan de eMac van mn pa dan laadt ie dus in slaapstand mooi niet door!

Volgende ochtend → iPod leeg… (3mnd oud)
Dus vol en niet meer nodig → unpluggen

Loopt het balkje weer vol van zodra je gaat afspelen?

Want dan ben je niet de enige die de iPod batterij een vreemd ding vindt!

Ik heb sinds kort ook een Ipod en dezelfde herkenbare batterij problemen. Vooral in het begin was het vreemd. Nu houdt de batterij het beter uit, maar mijn vraag is, hoe kun je het beste er voor zorgen dat het apparaat "tot stilstand" komt en niet blijft sluimeren?

Ik zet hem na het spelen meestal uit met verlengd op de afspeel/pauze knop te drukken, maar als ik hem na een tijd weer aanzet is -ie meteen weer aan op hetzelfde punt waar ik hem wegdruk. Het lijkt alsof -ie permanent slaapt in plaats van uit is. En dat vreet natuurlijk ook batterijen.

[quote:9a9f829c1d="PICAPICA"]Loopt het balkje weer vol van zodra je gaat afspelen?

Want dan ben je niet de enige die de iPod batterij een vreemd ding vindt![/quote:9a9f829c1d]

Nee het balkje blijft gewoon driekwart leeg. Maar vreemd ja dat kan je wel zeggen.wat dacht je van dat rare synchroniseren?
Als je niet oppast heeft ie alles van de ipod weggegooid en alleen de p-aar wijzigingen opgeslagen.
Verstanbdig dus om een totale backup van je muziek te hebben, maar dat was nu juist het voordeel van een ipodje. Die kon je als backup gebruiken zodat je HD niet zo vol loopt.
Snap jij ut, snap ik ut!!

Ik heb nu al een jaar een iPod 30g en ik heb nog nooit een vol balkje gehad. Maar hij doet het wel gewoon 8 uur ofzo (nogsteeds 8) )

Weet je zeker dat het niet alleen het balkje is?

Heb je het ook als je 'm oplaadt met de adapter?

[quote:2018d807f3="gap"]Heb je het ook als je 'm oplaadt met de adapter?[/quote:2018d807f3]

Dat ga ik eens proberen. Het enige probleem is dat ik een australische adapterstekker heb, maar daar kan ik wel omheen.

Hèhè dat werkt inderdaad. Nu laadt hij vol en houdt zijn lading ook bij het ijdel liggen. Extern opladen dus maar voortaan

Bedankt voor de tip

Mijn iPod is altijd aan het opladen..

Als ik mn iBook laat slapen disconnect ik em en rop ik em der af…
Als ik em vervolgens weer aansluit gaat ie weer opladen… Beetje apart…

Hoewel, als ie aan mn iBook zit, gebruik ik em wel natuurlijk…
M.a.w weer een lekker onzinnige post van Ed :stuck_out_tongue: