iPod overleden? Mount niet meer...

Wat ik ook probeer met m'n 10G iPod, eerste generatie... hij verschijnt niet meer op de desktop en ook niet in iTunes. Harde reset gedaan, nieuwste software, het enige dat ik hoor is het draaien van de schijf, ik zie het apple logo en vervolgens krijg ik de mededeling 'ok to disconnect' Heeft iemand dit ooit gezien, zie ik iets stoms over het hoofd of ga ik gewoon aan een nieuwe? gr @

Laat de kabel erin zitten, en probeer de iPod te resetten...

Dit doe je door de play + menu knop langer dan 5 seconden ingedrukt te houden.
O ja, en vergeet niet om hem eerst van “hold” af te halen…

Of de iPod belazeren:

• herstart van de computer.
    of
  • even van gebruiker wisselen en weer terug.

... en als dat niet werkt, moet je de iPod herstarten (terwijl hij aangesloten is), en op het moment dat de iPod herstart moet je de 'voorwaards' en 'achterwaards' ingedrukt houden.

Je iPod herstarten en op het moment dat je het appeltje zien; tegelijk de achteruit- en vooruit knop en de selectie knop indrukken, na ong. 3-5 sec verdwijnt het appeltje en laat je los.

En dan wel opletten wel opletten, je komt dan in de geavanceerde opstartmodus van je iPod. Je iPod geeft een “bliep”, backlight knippert even en je krijgt een gespiegelt appeltje. Je krijgt een menu met geavanceerde opties, met de vooruit- en achteruit knop kun je items kiezen en met de select knop kun je deze gebruiken.
Jij moet de ‘reset’ optie hebben, om je iPod weer gewoon te herstarten pak je ‘sleep’.

muchos succesos :apple:

Het kan ook zijn, dat je firewire kabeltje gewoon op is. Heb je al een andere kabel geprobeerd?