iPod photo 60GB vlekken op scherm + Harde bootschijf + parti

Heeft iemand ook problemen met de schermkwaliteit van zijn nieuwe iPod Phote 60GB? Als hij afstaat zijn er precies donkere vlekken op de achtergrond. Als hij aanstaat, met minimumverlichting nog een beetjes, bij full light ok. Of is dit normaal?

Kan ik mijn iPod mounten op mijn mac, formatteren, mappen aanmaken enz? Als bootschijf gebruiken? en muziek en beelden op die manier kopiëren? Ik zou ook sommige mappen willen willen op mijn iPod, en muziekstukken gewoon ‘herbenoemen’ ik ben een newbie op de iPod, dus sorry. Wie geeft uitleg op de goede link. Ik ken Nederlands, Russisch en Chinees. Mijn Engels is niet zo goed.

Bijna alles kan... maar je moet de iPod niet formateren! (muziek ook weg!) ook geen schijfreperatie apps op los laten.

Als je de iPod op een Mac aansluit komt hij als harde schijf op je
buroblad te staan. Je kunt het dan ook gewoon zo gebruiken als HD.
Je kunt mappen maken etc.

De map van iTunes (muziek/mp3) op de iPod is een verborgen map.
Het is makkelijker om voor het herbenoemen en indelen van de muziek
gewoon iTunes te gebruiken. Dat is er ook voor PC.

Je kunt in iTunes aangeven of je de iPod met de hand wil vullen,
of automatisch de iTunes lib over laat nemen.

Opstarten zou kunnen maar niet zondermeer…

Die vlekken komen, denk ik, door twee spiegelende lagen
in het LCD beeldschermpje die elkaar net raken.
Bij opvallend licht zie je het, met achtergrondverlichting niet…

Dus wellicht is er niets aan de hand? Maar als harde schijf gebruiken kan wellicht alleen met firewire en dan moet je een dock kopen?!

USB of firewire -heb zelf een oud model met FW aansluiting

Die vlekken heb ik ook op het scherm van mijn iPod G3.

Gelukkig kijk ik bijna nooit op het display, ik zet hem op shuffle en hij gaat in mijn broekzak. Probleem opgelost.

[quote:5423ed35df="Napsju"]ik zet hem op shuffle en hij gaat in mijn broekzak. Probleem opgelost.[/quote:5423ed35df]

ik zou niet willen zeggen dat het probleem is opgelost het is mischien niet hinderlijk :?

[quote:a9a462208b="Sisamnes"]Heeft iemand ook problemen met de schermkwaliteit van zijn nieuwe iPod Phote 60GB? Als hij afstaat zijn er precies donkere vlekken op de achtergrond. Als hij aanstaat, met minimumverlichting nog een beetjes, bij full light ok. Of is dit normaal?

Kan ik mijn iPod mounten op mijn mac, formatteren, mappen aanmaken enz? Als bootschijf gebruiken? en muziek en beelden op die manier kopiëren? Ik zou ook sommige mappen willen willen op mijn iPod, en muziekstukken gewoon ‘herbenoemen’ ik ben een newbie op de iPod, dus sorry. Wie geeft uitleg op de goede link. Ik ken Nederlands, Russisch en Chinees. Mijn Engels is niet zo goed.[/quote:a9a462208b]

Lijkt me niet normaal, ik zou het in ieer geval niet accepteren. :frowning:

Als je ipod niet op je bureaublad komt wat volgens mij standaard zo is moet je dit eerst even activeren in itunes. Ik zou er met terug gaan voor die vlekken, zeker met een ipod photo, anders staan u foto's vol me vlekken!

[quote:5c011fd223]Gelukkig kijk ik bijna nooit op het display, ik zet hem op shuffle en hij gaat in mijn broekzak. Probleem opgelost. [/quote:5c011fd223]

heel vindingrijk hoor…not…

ik heb op me 4g dat ook een keer gehad
toen heb ik batterij leeg laten lopen en volop geladen …
daarna aangesloten op pc en ik zag er neits van terug