ipod photo als externe harddisk?

hallo allen,

Ik wil binnenkort een ipod kopen… allereerst omdat mijn discman kapot is en ik niet zonder muziek ‘on the road’ kan… eindelijk die mp3’s eens afluisteren buitenshuis, en mijn cd collectie er gedeeltelijk opzetten!

hiernaast ben ik vormgever en moet ik vaak bestanden naar de drukker brengen… (meestal tiff’s… echter wel ook vaak tot 400 mb). tot in hoeverre kun je zulke grote foto’s, of andere (pdf’s etc…) files ook ‘meenemen’ op je ipod?

Ik weet dus even niet of het zin heeft een ipod photo te kopen ipv een gewone, omdat ik dan evt. die feature extra zou kunnen gebruiken…

iemand een tip?

bedankt alvast!

e.

p.s. ik begrijp logischerwijs dat ik niet een ipod ga kopen als harddisk (zou niet van respect getuigen jegens het mooie apparaat!), maar het gaat me erom of het te overwegen is om wat meer te betalen als ik er ook andere files op mee kan nemen...

Geen probleem. Je kan elke iPod gebruiken als een externe HD. het 'mounts' automatisch in de finder als een externe HD. En dan drag en drop wat je maar wilt.

loopt vlot hoor; makkelijke kleine harde schijf met vrij grote opslagcapaciteit! wel ffe checken of je drukker fire-wire poorten heeft en met welk systeem hij werkt op zijn computer (als de info hierdoor moet), anders usb2 en laten configureren voor windows dacht ik... beetje trager volgens mij, maar zal zeker ook lukken en in samenwerking met de Mac...

[quote:ca200b4ba1="dspiers"]Geen probleem. Je kan elke iPod gebruiken als een externe HD. het 'mounts' automatisch in de finder als een externe HD. En dan drag en drop wat je maar wilt.[/quote:ca200b4ba1]

kijk! (dus maakt niet uit of het een ipod photo is of een gewone?)

dat is nog eens zeer goed nieuws! (wie weet niks nieuws onder de zon, maar ik was nog niet echt in dergelijke specificaties gedoken!)

dank je!

vr gr!,

Erris @ ehgz

iemand nog tips mbt welke ipod ik het beste zou kunnen kopen??? 450 eurootjes is me wel teveel, en 60 gig t.o.v. 30 maakt me niks uit, omdat ik toch steeds ga wisselen van muziek en files…

ik heb n ipod mini van 4 gieg. ik hou altijd ongeveer 1 gieg vrij voor bestanden [voor drukker of thuiswerk], als ik meer nodig heb knal ik gewoon wat mp3s [via itunes] eraf. je moet alleen niet je usb2 snoertje vergeten! als het om bestanden van 400mb gaat zou ik lekker een ipodmini kopen als ik jou was.

ik zou sowieso voor de ipod photo gaan.

het verschil met de ‘gewone’ van 20 gb en de photo van 30 gb is 50 euro. Je hebt dan dus de photo functie als extra, maar misschien nog belangrijker 10 gb meer voor die 5 tientjes.

Ik heb er nu net zelf één een week. Dacht eerst dat ik die photo functie niet echt zou gebruiken. Maar toen ik het prijsverschil zag was het voor mij snel duidelijk. Bestanden erop zetten gaat hetzelfde als elke andere externe harde schijf. Ik heb nu zo’n 3,5 dagen muziek erop staan en nog 24 gb vrij.

uiteindelijk heb ik zelfs de photo functie al meerdere keren gebruikt. Echt super simpel met één kabel aan te sluiten op de tv, video of dvd, muziekje opstarten en dan de foto’s laten draaien, werkt erg simpel.

ik ben er iig erg over te spreken!

Let op. Als je de iPod voor transport gebruikt zal je hem Windows moeten formateren. Bij mij gaf dat een hoop gezeik, ik zag er uiteindelijk van af. Kijk goed rond voor je er aan begint.

[quote:9f14448e80="gijsraggers"]Let op. Als je de iPod voor transport gebruikt zal je hem Windows moeten formateren. Bij mij gaf dat een hoop gezeik, ik zag er uiteindelijk van af. Kijk goed rond voor je er aan begint.[/quote:9f14448e80] Je hoeft hem alleen Windows te formatteren als je hem aan PC's gaat koppelen.

En het is geen enkel probleem om de iPod FAT te formatteren, je hebt alleen een PC nodig om de iPod software te herstellen, en FAT32 kan niet overweg met bestanden van meer dan 2 Gb.

ik dank jullie allemaal heel erg voor de info!

ik denk dat ik voor een ipod photo van 30 gb ga… puur omdat ik zowel veel muziek erop kwijt wil, maar daarbij het erg handig is om meerdere gig’s vrij te houden voor bestanden! die van 60 gb is me simpelweg te duur voor een apparaatje en ik heb die capaciteit naast mijn G5 echt niet nodig…

hartelijk dank dus allen!

e.