iPod(photo) en iTunes: dilemma.

goededag, ik heb sinds gister een iPod Photo (jeeej :D) en ik zit nu met een probleempje. Voor de partyshuffle in itunes heb ik slimme afspeellijsten voor elk genre gemaakt, verder heb ik nog een paar slimme die deze combineren en wil ik me muziek automatisch bijgewerkt zien worden. Nu heb ik dus in m'n iPod ± 12 afspeellijsten, terwijl ik de genres natuurlijk ook normaal kan kiezen. Als ik automatisch bijwerken uitzet kan ik deze natuurlijk weghalen, maar dan wordt m'n muziek weer niet gesynchroniseerd :( Wat moet ik hier nu mee? Iemand tips hiervoor?

oja, aangezien ik gister snel aan de slag wilde heb ik de install-wizard redelijk snel doorgeklikt, en ik merk nu dat er gewoon een typfout in m’n ipod-naam zit :o is deze wizard nog op te roepen, of moet ik hem dan formatteren ed?

Alvast bedankt, J.

Je eerste probleem begrijp ik niet helemaal. Synchroniseer toch lekker alles, en kies als je naar de iPod wil luisteren lekker uit de afspeellijsten of browse via de genres / artiest / albumnaam, etc. Het is toch niet zo'n probleem dat er een paar afspeellijsten tussen staan in het lijstje die je niet direkt zal uitkiezen om naar te luisteren? Of heb je teveel muziek en past het niet allemaal op de iPod?

Volgens mij kan je de iPod gewoon een andere naam geven vanuit iTunes. Wacht even tot hij klaar is met synchronizeren en selecteer hem in de bronnenlijst. Klik even later nogmaals op de naam, en net als in de Finder met files en folders kan je gewoon een nieuwe naam intypen.

tja, ik heb er inderdaad niet extreem last van ofzo, maar ik vind het toch een beetje jammer dat alles meteen op slot gaat als je het aanzet. Sommige dingen wil je toch weer nét anders, maar dat automatische bijwerken is ook wel weer heel lekker :) Wat ik nu doe, eerst automatisch bijwerken (zovaak heb ik ook geen nieuwe muziek en weggooien doe ik al helemaal niet meer :)), en vervolgens dit uitzetten om de playlists wat op te ruimen.

dat tweede, hey bedankt! dat werkt gewoon perfect :slight_smile:

tips zijn nog wel welkom trouwens, ben hem zowiezo nog een beetje aan het uitvogelen :smiley:

Je kan bij automatisch ook opgeven welke speellijsten je wil. Zoals ik begrijp wil je die 12 voor het shuffle gedoe er niet op, die kan je dan uitvinken.