iPod Playcounts

Ik had het idee dat mijn ipod de play count mee gaf naar itunes, maar nu ik m'n itunes eens flink opgeruimd heb en alle play counts op 0 heb gezet heb ik het idee dat de tracks die ik in mijn ipod speel niet meegenomen worden als play counts.

kan iemand dit bevestigen?

klopt, iPod telt niet, iTunes geeft wel de Play Count door aan je iPod.

Greets Dennis

In het geheel niet mee eens: met mijn 4G ipod maak ik regelmatig gebruik van het feit dat playcounts door de ipod worden bijgehouden en doorgegeven aan itunes bij synchronisatie. Zo houd ik zonder moeite bij bij welk deel van de 360 delen "Het Bureau" ben gebleven:) Misschien doet een 3G ipod dat niet? Nog een vraag aan late night freak: hoe zet jij die playcounts op 0?

Ik heb mijn twijfels er ook over. Soms heb ik het gevoel dat ie wel meeteld (iPod G3), maar volgens mij als ik wat nummers afspeel in iTunes en als ik dat nummer later afspeel dan de laatste keer op de iPod dan telt ie hem niet mee. Maar ik kan het mis hebben, want ik kan het echt niet goed zien. Beetje onduidelijk, had beter gekund. Ik ben echt een liefhebber van die playcounts, moet er niet aan denken om ze weer op nul te zetten ;)

Naar mijn weten zet iTunes de playcounts over naar de iPod, maar de iPod dus niet naar iTunes! Ik heb een 3G iPod (40 GB), maar volgens mij is het niet iPod gebonden.. Ik heb m'n iPod niet bij me maar ik geloof dat iTunes het zegt als je naar Voorkeuren-->iPod gaat. Aantal malen afspelen kan je op 0 zetten door nrs. te selecteren en dan rechter-muisknop (ctrl-klik) te drukken. In het menu kies je dan 'Aantal malen afgespeeld herstellen'

Dennis

volgens mij werkt iTunes zich wel bij met mijn iPod (G4).

aantal malen afgespeelt en “laatst afgespeelt” worden keurig bijgehouden.

(Ik zou het vanavond eens even goed moeten bekijken)

in ieder geval laatst afgespeelt weet ik zeker, zo kijk ik namelijk terug in bv iTunes waneer ik op de fiets een vet nummer heb gehoord en even wil weten wat het ook al weer was. 8)

ik heb een ipod G4, en een ibook met nieuwste itunes etc. Bij voorkeuren kon ik het niet vinden. Als iemand zeker weet dat dit wel kan, zou ik graag de oplossing horen.

[quote:6f68a1b045=“tijn22”]Ik ben echt een liefhebber van die playcounts, moet er niet aan denken om ze weer op nul te zetten ;)[/quote:6f68a1b045]
sterker nog… ik heb alles op 0 gezet, en alle albums gebackupt, hierna bijna alles uit m’n library gehaald, nu heb ik nog maar 11 albums er in staan, ik voeg de rest er wel weer langzaam aan toe… (had besloten om pas weer ‘nieuwe’ muziek toe te voegen als ik hiervan alles minimaal 2 keer geluisterd had, vandaar de wens om playcounts van ipod-naar-itunes te krijgen.)

voor mij sloeg het eerste itunes/ipod nadeel toe… zo veel muziek dat ik niet meer kon kiezen wat ik wilde luisteren.