iPod probleem

Ik heb sinds een tijdje ruzie met m'n ipod (2G of 3G :/ zonder clickwheel iig) als ik hem in mijn dock plaats herkent de computer hem wel, maar kan ik hem met geen mogelijk ejecten (niet in iTunes en niet vanaf bureaublad) dan moet ik hem er dus gewoon uittrekken en geeft ie de foutmelding dat hij onjuist is verwijderd. Btw, als ik hem wil ejecten zegt ie dus dat bepaalde bestanden in gebruik zijn etc. etc. en dit is dus niet het geval.

Naja heb dit verhaal mooi verteld nu maar terwijl ik het typ is het dus het geval dat mijn iPod helemaal niet meer herkent wordt door m’n mac :frowning: De harde schijf blijft maar tikken terwijl het apple logo in het scherm knippert…

Ik heb het eerstgenoemde probleem al eerder gehad (wat optrad nadat ik Linux voor iPod had geïnstalleerd) maar heb dat kunnen fixen door een hard reset en een HD check vanuit dat menu (waarin het scroll-wheel niet werkt) Maargoed ik ben nu weer terug bij af, hij doet vanalles, maar niet waar hij voor is gemaakt. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Oh ja, en ik heb geprobeerd om de HD te formatteren en de software te restoren met de updater maar in beide gevallen zegt ie dat de iPod in gebruik is en dus niet ge-unmount kan worden :confused:

Nu doet m’n iPod dus ‘niks’ meer… (zit in een ‘opstartloop’)

Hoor je de hardeschijf echt tikken ? Als hij in een loop blijft hangen kan het zijn dat de hdd naar de kloten is. Heb dit zelf een keer gehad met een ipod (viel op de grond). En de hdd bleef tikken en je hij wilde niet doorstarten. Terug gestuurd en een nieuwe gekregen (tuurlijk was ie niet gevallen).

:p die van mij is echt niet gevallen. helemaal nix abnormaals mee gedaan (behalve die test drive met linux) maar ik heb dus net weer die HD check gedaan die je kunt doen als je zo'n hard reset oid doet...maar mijn HDD komt er wel doorheen. Zou dus niet kapot moeten zijn

help....anyone? :oops:

Een paar keer de iPod resetten met menu en play ingedrukt houden, zonder hem aan je mac te hangen, wil ook nog weleens helpen. Blijft hij in zo'n loopje, stuur hem dan terug. Altijd het proberen waard!

Wat je kunt doen is de hele harde schijf volledig met nullen formatteren in DOS formaat, dan zou er geen bitje meer moeten staan van voor de installatie. Daarna formatteer je hem weer terug naar HFS+ formaat, en gebruik dan de software-restore van de iPod om de iPod software er weer op te zetten...

@ fotosoeper: Die garantie is allang verlopen (ouwePod)

@ unSOUND: De pest is alleen dat m’n computer de ipod niet meer herkend, dus kan em niet formatteren. Mocht m’n mac 'm wel herkennen dan nóg zegt ie (bij format poging) dat de iPod in gebruik is en dus niet kan unmounten. Kan hem dus gewoon niet meer formatteren.

Ik had mijn podje voorheen dus op een windows machine maar sinds een aantal maanden op de mac (incl. schone format van mn pod bij de overstap) maar daar kan het niet aan liggen toch? Misschien moet ik hem eens aan mijn PC hangen om te kijken of die hem wel pakt.

Helpt het ook niet als je de voorkeuren van de ipod weggooid (zijn die er eigenlijk of zit dat in itunes gebakken?)

naja, ik heb em vooralsnog weer even aan de praat. Thnx voor de reacties