iPod Remote vraagje...

Hallo,

Kan ik de Apple Remote die je los kunt kopen in de winkel ook op mijn Mac Mini gebruiken?
Ik wil namelijk Frontrow en/of Keynote presentaties zo een stuk aangenaamder maken.

Alvast bedankt

Heb je een Intel Mac Mini? Waarschijnlijk niet, anders zat die remote er al bij. Ik denk niet dat het mogelijk is met een Mac Mini PowerPC G4.

En zou wel gaan met een iMac G5? Ik heb ook al eens aan het twijfelen geweest om dat te kopen.

Tuurlijk wel. Het is een gewone infra-rood afstandsbediening, alleen dan in een mooi hoesje geplaatst.

Je kan hem kopen voor 30 euro als ik me niet vergis, en dan moet je nog een infra-rood-receiver aan je usb-poort hangen.
Frontrow moet je daarna zelf regelen, daar heb ik geen verstand van maar er zijn genoeg draadjes over te vinden hier op het forum.

'k denk het niet. Je Mac heeft tenslotte een infrarood poort nodig.

En als je zo'n ipod dock met IR-ontvanger koopt. Kan die IR-poort ook gebruikt worden om uwe mac mee te bedienen (lees frontrow)?

[quote:bd45a88f7a="vegeta"]En als je zo'n ipod dock met IR-ontvanger koopt. Kan die IR-poort ook gebruikt worden om uwe mac mee te bedienen (lees frontrow)?[/quote:bd45a88f7a] Ik denk dat daarbij Apple de mogelijke functies flink ingeperkt heeft. Maar een gewone infrarood ontvanger moet het wel doen.

Hmmm. Dus als ik die infarood reciever koopt moet hij werken? Weet iemand hoe duur zoiets kost?

Als het duur wordt, kan ik net zo goed een alternatieve afstandsbediening aanschaffen.
En overigens, heb ik FrontRow er al op.
Dus dat is geen probleem.

[quote:9075112e8a="darkleroy"]Hmmm. Dus als ik die infarood reciever koopt moet hij werken? Weet iemand hoe duur zoiets kost?[/quote:9075112e8a] Een best goede is IR-trans, die ook zeker op de Mac werkt. Vraag maar aan Macpro, die heeft er zijn halve huis mee geautomatiseerd. [url]http://www.irtrans.de/en/index.php[/url] Ik schat hem rond de 25 euro.

[quote:bb0f2860c9="roblemmen"]Ik schat hem rond de 25 euro.[/quote:bb0f2860c9]

mis. Dat ding kost 99 euro met ired erbij en zonder ired ook trouwens.

[quote:5c7a645c86="formulefan"][quote:5c7a645c86="roblemmen"]Ik schat hem rond de 25 euro.[/quote:5c7a645c86]

Dat ding kost 99 euro met ired erbij en zonder ired ook trouwens.[/quote:5c7a645c86]

Mij te duur, dan koop ik liever een alternatieve afstandsbediening die je gewoon met USB of zo aansluit.

[quote:fffeb053fb="darkleroy"]Mij te duur, dan koop ik liever een alternatieve afstandsbediening die je gewoon met USB of zo aansluit.[/quote:fffeb053fb] Dan is het geen afstandsbediening, maar zit hij aan je USB-poort vast. En ik denk dat er ook wel goedkopere ir-receivers bestaan hoor. [url=http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTM5MjU5OTI1ODI=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=973295&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1]Dit[/url] is een usb-adapter voor IR [i:fffeb053fb]en[/i:fffeb053fb] Bluetooth overdrachten. :wink:

Misschien is een ATI remote wonder iets ;). Werkt niet met een IR-oogje, maar met RF-signalen. Maw woorden je moet niet steeds naar het oogje mikken en kan door muren :).

Maar ik weet niet of het met frontrow marcheert.

Darkleroy, heb je de laatste post in een ander draadje al gelezen? [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=72508&postdays=0&postorder=asc&start=25[/url]