ipod shuffle probleem

ik heb net een ipod shuffle gekocht en wil er natuurlijk muziek opzetten, ik probeer hem aan te sluiten aan de usb aansluiting (gewoon aan de computer) maar hij komt niet op eht bureablad te voorschijn, weet iemand waar dit aan kan liggen? ik denk zelf dat het komt omdat ik de shuffle niet goed in de usb aansluiting kan stoppen omdat er een randje van de computer zelf in de wegzit... ik heb een emac hebben andere mensen dit probleem ook, het is nogal frustrerend als je iets koopt van apple en verwacht dat het het meteen doet en dat je dan een probleem krijgt wat ik normaal gesproken niet gewend ben van apple

Heb je eerst de software geinstalleerd?

Je weet neem ik aan dat je niet met ctrl c ctrl v liedjes erop kan zetten maar dat met je Itunes moet doen he?

Het dopje eraf halen In de USB aansluiting steken ( in het toetsenbord of in de USB port in je Mac) iTunes opene Als het goed is zie je dan ik het balkje links je iPodShuffle staan

Wellicht dat een USB hub een oplossing is? Dan past 'ie waarschijnlijk wel goed :) Ik zou wel een self-powered (met extra adapter) gebruiken voor het geval dat de Shuffle erg veel stroom blijkt te trekken.

[quote:c701664c6d="Corneel"]Het dopje eraf halen In de USB aansluiting steken ( in het toetsenbord of in de USB port in je Mac) iTunes opene Als het goed is zie je dan ik het balkje links je iPodShuffle staan[/quote:c701664c6d]

Een kleine opmerking dat het toetsenbord maar USB 1.1 is, en de nieuwere eMac’s hebben USB 2.0 op de kast zelf.

De shuffle past inderdaad niet op de USB-poorten van eMac zelf. Hij past wel op de poorten van het toetsenbord, maar daarmee kun je hem niet opladen. Je kan er wel je nummers opzetten via die USB-poort. De enige oplossing is een shuffle dock van Apple kopen of gewoon een USB-verlengsnoer. Ik heb een USB-verlengsnoer gekocht en dat werkt perfect (en is niet zo duur als de shuffle dock)

ja zo'n hub zou ik kunnen proberen de ipod past gewoon niet goed in de usb poort namelijk, maar als ik hem in de aansluiting van het toetsenbord stop dan verschijnt hij ook niet op de computer terwijl het groene lampje wel brand

Verschijnt ie ook niet in iTunes of alleen niet op je desktop? Je moet eerst in iTunes instellen dat je hem ook als harde schijf wilt gebruiken, dan komt ie ook in je systeem..

[quote:04ab40a1ef="semmm"]het is nogal frustrerend als je iets koopt van apple en verwacht dat het het meteen doet en dat je dan een probleem krijgt wat ik normaal gesproken niet gewend ben van apple[/quote:04ab40a1ef]

beetje research doen over het product dat je wil kopen kan ook geen kwaad.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300526

dat probleem heb ik nu ondertussen opgelost, hij doet het ik heb een verlangkabel van usb opgehaald bij iemand morgen zelf even een kopen, maar hij doet het dus