iPod shuffle verbinden is een hel

Met een iPod shuffle gaat afspelen heel lekker, maar als het gaat over het plaatsen van muziek op de speler is het een grote hel. Er is al behoorlijk veel misgegaan bij het gebruik en dat wou ik hier even opsommen. (events occur random and multiple times)

• iPod wordt zomaar zonder rede verwijderd tijdens het updaten op mijn nieuwe mac.
  • Firmware werkte niet goed
  • Oranje ledje blijft knipperen bij het aansluiten; al meerdere malen gehad
  • iTunes start niet helemaal op maar blijft hangen.
  • iPod wordt niet gemount
  • Software kan zeer lastig naar de originele software teruggezet worden

Kortom; het aansluiten is een verschrikkelijke hel, wie heeft dit ook en hoe ga ik dit oplossen? Als het zo blijft werken wil ik em niet meer gebruiken. :x

Op het moment gebeurd het volgende als ik de shuffle in een usb poort steek:
Ledje op voorkant is even groen
Oranje ledje op voorkant knippert en tegelijkertijd knippert het batterijledje op de achterkant oranje.
Er wordt getracht itunes op te starten, maar die start niet op.

Een half uurtje geleden gebeurde dit terwijl ik de ipod update met nieuwe muziek:
DeviceAddedCallback(): iterator=1903, retain count=2
device 1145b (iPod ) found.
device 113ef (Hub in Apple Extended USB Keyboard) found.
device 11553 (Apple Optical USB Mouse) found.
device 11603 (Apple Extended USB Keyboard) found.
device 11703 (XD-0405-U) found.
en toen was het geen iPod meer voor mij.

je stopt de ipod in het toetsenbord! dat is de fout! stop de ipod eens in je computer!

Al een telefoontje met Apple gedaan?

[quote:09835c1a5e="maarten20"]je stopt de ipod in het toetsenbord! dat is de fout! stop de ipod eens in je computer![/quote:09835c1a5e]

Nee, dat doe ik niet :slight_smile: Hij gaat netjes in de achterkant van de iMac waar die genoeg stroom heeft. Het plaatsen van de iPod in het toetsenbord is niet mogelijk, maar wist ik vantevoren.

Welke usb poort gebruik je. als eht niet direct op je mac is, of een powered usb adapter, dan kan het zijn dat je gewoonweg niet genoeg stroomtoevoer hebt.

[quote:2495260bdd="Blue87"]Al een telefoontje met Apple gedaan?[/quote:2495260bdd]

Het lijkt erop dat ze telefoon gaan ontvangen

Sorry te laat met reageren. apple bellen, dit is niet normaal. Hier werkt hij perfect.

Ok, probeer eerst eens uit te sluiten of het aan je computer of de software daarop ligt. Installeer de laatste software van de Apple site dus eerst (opnieuw). Het zou kunnen dat alle symptomen veroorzaakt zijn door een mislukte software update. Sluit hem dus eens aan op een andere computer. Je sluit hem toch wel op een USB 2.0 poort aan?

Dat oranje knipperende lichtje moet je trouwens niet wakker van liggen. Dat betekent gewoon dat hij door de computer als schijf in gebruik is en opgeladen wordt. Pas als hij afwisselend van oranje naar groen knippert en weer terug is er zeker weten iets mis op de iPod.

[quote:5545c50805="Buzz_D"]Ok, probeer eerst eens uit te sluiten of het aan je computer of de software daarop ligt. Installeer de laatste software van de Apple site dus eerst (opnieuw). Het zou kunnen dat alle symptomen veroorzaakt zijn door een mislukte software update. Sluit hem dus eens aan op een andere computer. Je sluit hem toch wel op een USB 2.0 poort aan?

Dat oranje knipperende lichtje moet je trouwens niet wakker van liggen. Dat betekent gewoon dat hij door de computer als schijf in gebruik is en opgeladen wordt. Pas als hij afwisselend van oranje naar groen knippert en weer terug is er iets mis.[/quote:5545c50805]

Hij gaat uiteraard op de usb2, maar het lijkt wel 1 bij het laden… hij is langzaam.

maar; Ah gelukkig, hij is dus niet echt fucked. Het is misschien wel een goed idee om hardere maatregelen te nemen tegen dit probleem zoals formatteren, nieuwe osx installatie en wat nog meer te verzinnen is zonder de garantie te beschadigen.

Alvast erg bedankt voor de tips mensen :slight_smile: morgen is er een nieuwe dag.

Probeer het ook eens zonder je Wacom tablet (die XD-0405-U is toch een Intuos-2?).

[quote:e91771ceab="Buzz_D"]Probeer het ook eens zonder je Wacom tablet (die XD-0405-U is toch een Intuos-2?).[/quote:e91771ceab]

Daar zou het waarschijnlijk inderdaad aan kunnen liggen. Ik heb het vermoeden dat de wacom elke keer vraagt om een usb-poorten reset net als bij mn vorige mac. De ipod wordt daardoor tijdens het update verwijderd met als gevolg verloren data. Helaas zegt het logbestand er weinig over. We zullen zien tijdens komende tests.