Mijn ipod shuffle werd niet meer herkend. Ik stuur hem terug naar Apple en ik krijg onmiddellijk een nieuwe (goeie service). Nu sluit ik vandaag mijn ipod shuffle voor de eerste keer aan op mijn Mac. Het loopt al onmiddellijk mis. Tijdens de update naar de laatste versie krijg ik een foutmelding en zegt men dat ik mijn ipdo moet ontkoppelen en opnieuw aansluiten. Ik doe dit en deze keer geen probleem. Ik kan mijn ipod gewoon configureren. Als ik wat beter kijk, zie ik dat toch niet alles klopt. er staat een verkeerd icoontje: geen shuffle icoontje maar het icoontje van een 3G ipod (denk ik) versie 2.3. Het resultaat is dat ik geen autofill kan doen omdat mijn ipod niet als shuffle wordt herkend. Ook de overige ipod shuffle opties zijn niet beschikbaar in iTunes. Geen probleem, dacht ik, gewoon even de software herstellen. Blijkt dat dit niet gaat omdat ik een firewire-kabel nodig heb om de software te herstellen op het type ipod waar hij mijn shuffle voor aanziet. Ten eerste heb ik geen firewire kabel en ten tweede heb ik geen aansluiting voor firewire op mijn ipod. Iemand anders enige ideeën?
De Shuffle heeft inderdaad ook alleen maar een USB interface. Dus ik zou toch maar weer opnieuw teruggaan naar de winkel. Wel een vreemd verhaal hoor :P
Is idd een vreemd verhaal, maar ik vind het allemaal niet zo grappig.
En als je 'm eens formatteert met schijfhulpprogramma?
Ipod software update draaien, kijken of hij dan wel wordt herkend als shuffle?
Hoe formatteer ik hem met schijfhulpprogramma? Is dat gewoon wissen? Naar welke structuur?
Software update helpt niet, zoals ik al zei.
Bij de iPod updater moet je "herstellen" nemen, staat onder "Update".
[quote:fea7f12f2e="pietjepuk6546"]Bij de iPod updater moet je "herstellen" nemen, staat onder "Update".[/quote:fea7f12f2e]
Dat doet hij niet want ik kan hem alleen maar herstellen als ik een firewire-kabel heb. Hij ziet hem aan als een andere ipod en die specifieke ipod kan alleen maar hersteld worden met een firewire-kabel.
Dan open je Disk utility en erase je de iPod naar HSF+ en start je terug de iPod updater. Mss dat het dan lukt.
Helpt allemaal niet. Ik heb op de apple forua gelezen dat dit blijkbaar nog voorkomt bij anderen en het enige dat zij konden doen was hun OS opnieuw installeren.
Zet de schijfruimte op de ipod aan in het menu van iTunes.
Dan word hij als USB stick herkend. Dan ga je naar DEZE COMPUTER : rechtsklikken : Formatteren
Klaar is kees.
Formatteren lukt niet, hij blijft hem zien als een weet-ik-veel generatie ipod
Heb ik ook een keer gehad met mijn iPod video, echt heel raar. Na dat iTunes em niet meer herkende, hab ik ongeveer alles geprobeerd om te zorgen dat de iPod herkend wordt, resultaat:
Itunes dacht dat mijn iPod een iPod mini was, de iPod software update dacht dat het een 3G iPod was, en mijn iPod zelf had de OS van een 3G iPod model!!!
Vraag me niet hoe het kan, maar het was erg irritant. Uiteindelijk heb ik een herinstallatie van Tiger moeten doen, wel erg rigoureus, maar het werkte wel.
Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is, maar het lijkt er wel op. Het lag dus uiteindelijk niet aan de iPod maar een fout in een systeem bestand.
Voordat je alles gaat formateren, raad ik je aan om proberen [url=http://www.apple.com/support/ipod/]hier[/url] een oplossing te vinden. Als je daar niks vind, zou ik beginnen met een harde reset van je iPod en dan nog een keer proberen. Stap voor stap, want als je alles in een keer gaat formateren krijg je mischien een probleem meer dan minder.
[quote:dfea0c0b93="iCore"]Voordat je alles gaat formateren, raad ik je aan om proberen [url=http://www.apple.com/support/ipod/]hier[/url] een oplossing te vinden. Als je daar niks vind, zou ik beginnen met een harde reset van je iPod en dan nog een keer proberen. Stap voor stap, want als je alles in een keer gaat formateren krijg je mischien een probleem meer dan minder.[/quote:dfea0c0b93]
Alles al geprobeerd voor ik hier poste. Ik post hier pas als ik einde raad ben.
[quote:fb5cbc5a69]Alles al geprobeerd voor ik hier poste. Ik post hier pas als ik einde raad ben.[/quote:fb5cbc5a69] Okidokie! Dan kan ik je helaas niet helpen. :apple:
Probeer an iTunes te uninstallen + de ipod software +drivers op je PC
Wis alle register waarden.
In msconfig wis je bij opstarten nog eens de iPod en iTunes helpers.
Reboot. Installeer alles van de iTunes cd die je meekreeg. Dan je ipod aansluiten.
Moet normaal lukken.