iPod shuffle wordt niet herkend

Deze vraag zal hier wel eens gepasseerd zijn, maar als ik shuffle + herkend invoer dan vindt hij niet direct iets en ik heb geen zin om door 50 pagina's te bladeren.

Mijn shuffle werkt al meer dan 8 maanden perfect. Gisteren was ik nieuwe liedjes aan het inladen op mijn shuffle → geen enkel probleem. Daarna laad ik hem op via een USB-verlengkabel in een USB 2.0 poort. Plots krijg ik zonder enige aanleiding de melding dat ik een apparaat niet correct heb verwijderd (de shuffle dus). Als ik hem opnieuw aansluit wordt hij niet herkend en iTunes loopt vast.
Ik heb al alles geprobeerd dat op de support pages staat bij Apple maar niks lijkt te helpen. Ik kan ook de software niet opnieuw installeren want mijn shuffle wordt gewoon niet herkend. De software updater herkent mijn ipod niet.
Ook resetten helpt niet. iTunes heb ik in de prullenpak geworpen en opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt ook niet.
Op een andere computer (PC) wordt hij wel herkend als USB-stick…

Wie heeft een oplossing?

Ipod shuffle 1.1.3, iTunes 6.0.2, Mac OSX 10.3.9, eMac 1,25 Ghz.

Wat gebeurt er als je hem direct (rechtstreeks) in een USB poort steekt?

Software restore via de iPod Software Updater (in je Utilities/Hulpprogramma's folder) wellicht?

[quote:fc7cdb7113="Night"]Wat gebeurt er als je hem direct (rechtstreeks) in een USB poort steekt?[/quote:fc7cdb7113]

Hetzelfde, geen enkele reactie.

[quote:54a4384420="error"]Software restore via de iPod Software Updater (in je Utilities/Hulpprogramma's folder) wellicht?[/quote:54a4384420]

[quote:54a4384420=“ednolb”] Ik kan ook de software niet opnieuw installeren want mijn shuffle wordt gewoon niet herkend. De software updater herkent mijn ipod niet. [/quote:54a4384420]

Apple bellen...