iPod speakers als externe USB/Firewire speakers voor iBook?

Ik heb een iPod met een Altec Lancing inMotion speakerset. Je kan die speakers ook als dock voor je ipod gebruiken door ze op je computer (in mijn geval een iBook) aan te sluiten via USB of Firewire.

Nu zou ik graag die speakers ook gebruiken als externe luidsprekers voor mijn iBook, want de ingebouwde van m’n laptop zijn ook niet geweldig qua bass-respons etc…

Als ik de speakers aansluit via zowel usb als firewire, zonder iPod erin, ging ik naar geluidsinstellingen om ze te selecteren. Ze stonden echter niet in de lijst.

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?

geen idee of het via de usb of firewire kabel gaat. Denk het eigenlijk niet. Het kan natuurlijk wel gewoon via de line out op je laptop naar de line in van de inmotion speakers. Daarvoor heb je zo'n kort kabeltje erbij gekregen (2x koptelefoon plug) Dat kabeltje lijkt me een beetje kort maar zo werkt het wel (zou je dus een langere voor moeten kopen)

Daar vreesde ik al voor... Het zou gewoon handig zijn moest dat via USB of Firewire kunnen, dan kan je tegelijk ook je speakers als iPod dock gebruiken.

dat kan dus wel tegelijkertijd, maar dan heb je 2 kabels lopen. Zou netter zijn als het 1 kabel zou zijn, maar dat lijkt me technisch ook vrij lastig