iPod start niet op en wordt niet herkend

Na het gebruik van Podworks begon de iPod een brommend geluid te maken en liep iTunes vast. Daarna liep de computer vast en was een geforceerde herstart noodzakelijk. Bij het opstarten laat de iPod nu alleen het een iPod met een sombere blik en een uitroepteken zien. Restore werkst niet, omdat de iPod niet meer wordt herkend door de computer. We hebben alle reset-ethoden geprobeerd. Wie weet wat we nu kunnen doen?

http://www.marktplaats.nl/

serieus?.. ik denk de Ipodsoftware opnieuw installeren en de zoekfunctie alhier gebruiken… :wink:

yep...

probeer de firmware gewoon opnieuw te installeren, die je bij je ipod hebt bijgeleverd…

:wink: Max

@ Mezzanine & maxunamax: [quote:f757a45d47="Pietje"]Restore werkt niet, omdat de iPod niet meer wordt herkend door de computer.[/quote:f757a45d47]

[quote:f1873f73fe="unSOUND"]@ Mezzanine & maxunamax: [quote:f1873f73fe="Pietje"]Restore werkt niet, omdat de iPod niet meer wordt herkend door de computer.[/quote:f1873f73fe][/quote:f1873f73fe]

sorry, restore?..

je kan toch je ipod aansluiten, én vervolgens je officiele software daarop los laten…

da’s toch iets anders dan ‘restore’?.. :wink: Max

…of heerst er hier wat spraakverwarring ?, excuses daarvoor dan…

[quote:cb723c395c="maxunamax"]je kan toch je ipod aansluiten, én vervolgens je officiele software daarop los laten...[/quote:cb723c395c] Dat heet inderdaad een restore, maar hoe wou je dat doen als de computer geen iPod ziet ?

:sealed:

excusez moi…

Kan het zijn dat je GoPOD hebt gebruikt om de volumehack toe te passen? Mijn iPod reageerde hierna ook niet meer met de nieuwe firmware nadat ik Podworks had gebruikt (gaf tijdens het gebruiken al een foutmelding bestandsfout) en gaf het mapje met de melding "www.apple.com/ipod/support"

Op een PC heb ik hem toen weer aan de praat gekregen, het duurde alleen heel lang voordat het programma iPod Updater hem herkende.

het probleem is dat de iPod niet op het buroblad verschijnt als ik hem aansluit. hoe kan ik dan fw vervangen of een updater draaien?

[quote:c350533785="Pietje"]het probleem is dat de iPod niet op het buroblad verschijnt als ik hem aansluit. hoe kan ik dan fw vervangen of een updater draaien?[/quote:c350533785]

als je de software er opnieuw op wil zetten:

is dit een goede pagina van Apple… volg goed de instructies, én let op… ik zag dat ze zeggen om itunes opnieuw te installeren…

ehm niet zomaar doen, probeer itunes nog maar even intact te laten…

http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

succes,

Max :wink:

Misschien is het handig als je mijn vraag nog een keer aandachtig doorleest. Zolang de computer de iPod niet ziet kan ik ook niks installeren. Ik heb alle door Apple geadviseerde handelingen gedaan. Verder hebben we de zoekfunccties van het forum en het www gebruikt en de enige steekhoudende conclusie tot nu toe is: de iPod is dood en heeft een nieuwe harde schijf nodig.

[quote:e8ab59bae0="Pietje"]Misschien is het handig als je mijn vraag nog een keer aandachtig doorleest. Zolang de computer de iPod niet ziet kan ik ook niks installeren. Ik heb alle door Apple geadviseerde handelingen gedaan. Verder hebben we de zoekfunccties van het forum en het www gebruikt en de enige steekhoudende conclusie tot nu toe is: de iPod is dood en heeft een nieuwe harde schijf nodig.[/quote:e8ab59bae0]

ok ok… heb zelf een ipod mini, én een soortgelijk voorval gehad… per ongeluk geformateerd op een windows-computer…

de grap was dat deze destijds ook [u:e8ab59bae0]niet[/u:e8ab59bae0] verscheen op mijn bureaublad…

schrok toen érg, maar is uiteindelijk allemaal goed gekomen met de updater…

ik probeer je te helpen n.a.v mijn ervaringen, én de verhalen van mensen die ik al een tijdje hier volg…

… destijds zag ik ook dat teken, met dat uitroepteken… wat eigenlijk wou zeggen dat de firmware ‘kapot’ is… én niet persé de harde-schijf…

als je alle mogelijkheden hebt afgelopen, én de ipod én mac reageren niet én de ipod wordt niet herkend…

dan deel ik je conclusie…

sterkte, voor de zekerheid kan je ook altijd proberen een mac-winkel in je buurt te bezoeken, wellicht kunnen zij iets voor je doen… :wink: Max

(Iemand anders nog tips voor [b:e8ab59bae0]Pietje[/b:e8ab59bae0]?)

Sorry voor mijn reactie. Maar het hele gebeuren is al balen en (zoals ik al schreef) zie ik niet alleen het mapje, maar met name het sombere gezicht in een mini iPod venstertje met en uitroepteken. Op internet vond ik dat dat waarschijnlijk betekent dat de harde schijf kapot is en vervangen moet worden.

[quote:467b18118b="Pietje"]Sorry voor mijn reactie. Maar het hele gebeuren is al balen en (zoals ik al schreef) zie ik niet alleen het mapje, maar met name het sombere gezicht in een mini iPod venstertje met en uitroepteken. Op internet vond ik dat dat waarschijnlijk betekent dat de harde schijf kapot is en vervangen moet worden.[/quote:467b18118b]

Is begrijpelijk, zou me in jouw geval niet minder *** voelen… heel veel sterkte én succes

:wink: Max

[url=http://www.bluap.nl/ipod/ipodhowto.php?how=resetten]Resetten?[/url]

wel ik heb dat ook voorgehad, iPod werdt niet herkend op Windows en Mac, Windows crashte zelfs, warempel, ik ben toen bij de Apple dealer langs geweest, en 3 dagen later hadk een nieuwe... Is ie nog binne garantie? Succes, en ja ik weet het, hiervan baal je echt...

Ja, doei... (lees)

Ja broeder niet iedereen kan lezen...

Beste Pietje, Ik heb een soortgelijk probleem. iPod verschijnt noch op bureaublad noch in de sourcelist van iTunes, maar wordt wel herkent in de systeemprofiel. En de jouwe? Dit overkwam mij nadat ik er een verse batterij ingeplaatst had. Vlak voor het dichtklikken twijfelde ik of de HD wel juist in de connector vastzat. Als Ik 'm op de mac aansluit verschijnt wel de <niet loskoppelen> waarschuwing. En blijft. Ook wanneer je de Mac uitzet. Ik heb ook van alles geprobeerd. Soft-of firmware update gaat dus niet. Na een minuut of vijf komt er een waarschuwingsreactie van: U heeft een schijf in de computer geplaatst die volumes bevat die niet in Mac OSX kunnen worden gelezen, en kan vervolgens kiezen tussen Initialiseren, negeren of verwijderen. Initialiseren doe ik (nog) liever niet, negeren doetie al en wat niet verschijnt kan ik ook niet verwijderen:-)

Maar als mp3-speler doet ie het gewoon prima, dus de HD zal goed vast zitten of is werkt dat gescheiden???

ervaringen en reacties meer dan welkom

Mijn iPod (die het prima doet) wil niet meer op het bureaublad verschijnen. De holdtoets heen en weer, handmatig resetten, in disk mode zetten. Ik heb van alles geprobeerd. Initialiseren lijkt de enige optie maar ik heb er ook nog een dikke tien gieg aan data op staan die ik niet kwijt wil.

Ik heb ergens gelezen dat iemand 'm aan een Windoos had gehangen, en vervolgens weer aan de Mac. Waarna alles weer werkte. Is dat incidenteel toeval of zijn er meer met deze ervaring.
Vooralsnog vrees ik dat dat ik weer bij nul moet starten.
Tenzij iemand de gouden tip voor me heeft.