iPod stopt bij aanraken van snoer oordopjes

Ik heb sinds 2 weken een iPod 4g van 40Giga, heel blij mee, maar hij stopt het afspelen zo nu en dan uit zich zelf als ik hem bv in mijn tas stop of waardan ook. Het lijkt dat het gebeurt bij het aanraken van de plug en/of snoer van de oordopjes. Ik dacht dat het misschien een autoprotectie is voor de batterij, zodra je oordopjes gedesconnect zijn, dat de iPod uit zich zelf stopt, maar als ik dat test, blijft ie soms doorspelen, en soms ook weer niet. Heb er bovendien ook niks van in de handleiding van gezien. Heeft er iemand ervaring met ditzelfde euvel?

Bedankt,
groeten Esther

Gewoon gratis nieuwe aanvragen op de Apple site onder support! :)

heb je de orginele oordopjes of een paar van een ander merk? het kan zijn dat de plug te kort is als ik jouw was zou ik even bij een apple dealer langs gaan

Het zou ook kunnen dat er in de iPod een contactje los zit. Gewoon mee terug gaan inderdaad.

Inderdaad gewoon nieuwe aanvragen via de service van Apple ... ik kreeg binnen 2 dagen nieuwe oordopjes!

Diotav

Je iPod gaat in pauze stand wanneer je de koptelefoonstekker er uittrekt! Waarschijnlijk heeftie teveel speling! Als het echt ernstig is ff langs de winkel.

[quote:5787620858="AppelJuice"]Je iPod gaat in pauze stand wanneer je de koptelefoonstekker er uittrekt! Waarschijnlijk heeftie teveel speling! Als het echt ernstig is ff langs de winkel.[/quote:5787620858]

Hmm serieus? want die iPod van mij doet dat dus niet. iPod Mini 4 gig.
Dit heeft ie nooit gedaan dus is dit een foutje?

[quote:f6844585e6="Suaver"][quote:f6844585e6="AppelJuice"]Je iPod gaat in pauze stand wanneer je de koptelefoonstekker er uittrekt! Waarschijnlijk heeftie teveel speling! Als het echt ernstig is ff langs de winkel.[/quote:f6844585e6]

Hmm serieus? want die iPod van mij doet dat dus niet. iPod Mini 4 gig.
Dit heeft ie nooit gedaan dus is dit een foutje?[/quote:f6844585e6]

zou best kunnen

De nieuwe iPod mini heeft zeker deze feature, dat de iPod op pauze wordt gezet bij het verwijderen van de koptelefoon. Volgens mij had de eerste generatie mini dit nog niet.

[quote]Inderdaad gewoon nieuwe aanvragen via de service van Apple ... ik kreeg binnen 2 dagen nieuwe oordopjes![/quote]

Bedankt voor de reacties, maarre… waar vind ik de customer’s service? De support pagina staat bomvol met info, maar ik zie nergens een link waar ik mijn klacht kan melden. Wel een online tutorial waarvan de printview alleen maar met Safari werkt :sealed: (en ben op mijn werk met een pc) en een formulier waarmee je feedback kan geven over de online tutorial…
Bedankt!

idd een feit de 3de generatie en ... hebben deze feature pas en ik kan het weten :P

het zou kunnen dat er ijzermoeheid is gekomen op je snoertje maar je hebt hem pas of al heel lang?

Ik heb hem pas, Jimmy, amper een maand!

[quote="MacEs"][quote]ik zie nergens een link waar ik mijn klacht kan melden[/quote]

intussen gevonden… die klantenservice page mag wel eens wat duidelijker georganiseerd worden… (of ik kom er niet vaak genoeg :slight_smile:

kan ook een draadbreuk zijn onderin bij de plug als hij teveel geknakt is!! Ik zou eerst even nieuwe oordoppen bestellen en als dat niet werkt pas de procesure in werking stellen om hem te vervangen(wat overigens redelijk simpel gaat!)

@MacES

[quote:0ff81389c2][quote=“MacEs”][quote:0ff81389c2]ik zie nergens een link waar ik mijn klacht kan melden[/quote:0ff81389c2]

intussen gevonden… die klantenservice page mag wel eens wat duidelijker georganiseerd worden… (of ik kom er niet vaak genoeg Smile[/quote:0ff81389c2]

Das maar goed ook moet je maar denken!! :wink: :finderoud: :apple:

Ik heb ook dit probleem met een iPod photo 60Gb Hier kan je een "oplossing" vinden voor je probleem

http://forums.ipodlounge.com/showthread.php?s=ed850d27e37a64de54b60a62b8a967e4&threadid=91577

Het ligt aan de iPod, want met andere oordopjes gebeurt hetzelfde. Ik had hem terug gestuurd (goede service overigens met ups, die een doosje af komen leveren), maar na een maand of wat dat het redelijk goed gegaan is, begint het geouwehoer weer van voren af aan, ik druk op play, stop m in mn broekzak en t kreng stopt er weer mee, grrrr :evil:

Bekend probleem van o.a de vierde generatie iPod. De functie [i:0720b78012]"op pauze springen als de stekker van de koptelefoon er tijdens het spelen uitgehaald wordt"[/i:0720b78012] is wel eens overgevoelig. Vooral bij niet Apple oordopjes of koptelefoons. Vooral als de isolatie van het stekkertje niet helemaal tegen de iPod aan komt. [b:0720b78012]De oplossing: [/b:0720b78012]plak een klein stukje plakband over de ingang voor de stekker heen en prik daar de stekker doorheen. Werkt perfect.

sorry hoor maar dat is toch geen oplossing voor een apparaat waar ik 350 euro voor heb betaald, een beetje met plakband gaan rommelen. Ik heb tot nu toe nog niet het probleem dat mijn plug er uit is geschoten, maar hij zit wel [b:d693ce3b1e]heel[/b:d693ce3b1e] erg los in de ingang, ik heb het met meerdere apple koptelefoons geprobeerd en met een aantal niet apple koptelefoons, het ligt duidelijk aan de ingang die er voor zorgt dat de plug van de koptelefoon niet goed klemt.

Ik heb nu net een paar dagen een afstandbediening en die plug is anders, die maakt ook gebruik van die brede ingang. Nu zit alles wel stevig. Ik twijfel dus ook of ik alsnog voor een reparatie moet gaan. Is er iemand die met dit probleem is gegaan voor een reparatie? Ben erg benieuwd naar het resultaat.

groeten, frans